{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Optagelse på Bådgaleri ??
  • #1   15. dec 2014 det er blevet en børnehave som bilgalleri...desværre


  • #2   15. dec 2014 Ja måske dog kan jeg hils at sige at mange er ikke særlige imødekommende til ny folk der opretter deres første båd her. Jeg selv oplevet det med min egen båd . Jeg kan huske at jeg blive anklaget om at forsøge at sælge båden , anden anklaget mig om at lyve og det ikke var min båd fordi sælgeren har ikke lige taget tiden til at fjern annoncen fra hans hjemside og dba.

    Det er lidt trist efter min mening at vi er ikke mere åben når 'Klaus nybegynder ' finder forummet fordi han har lige købt hans første båd , han opretter en billede i galleriet fordi vil del glæden med forummet og skriver hvad han kender om båden ....for tiden , måske fordi han har ikke sejlet meget med den, måske fordi han vil første mærke stemningen for han smider begge fødder i vandet.
    Han bliver budt velkommen med en hav af afvisning og anklager .....og gladen forsvinder med det sammen.

    Man kan være høfligt, rationelt og åben til ny galleri opretter men stadig opfordre dem til at skrive lidt mere. Jeg vil mene at folk vil selv har lyst til at skrive om tingene hvis de føler velkomme og godt modtaget .
    Se f.eks den her galleri opretter
    http://www.baadgalleri.dk/galleri/15504-cigarette_33_cafe_open
    brugeren har klart sagt at han har lige byttet sig til båden og venter på sommeren til at afprøve båden, giv ham en chance for fanden og ikke bare afvise ham som om det er med villig han forsørger at provokere andre medlemmer.

    Nok sagt, det er bare min mening vi behøver ikke være enig men husk at en forum er kun stærk hvis den kan tiltrække ny medlemmer til at erstatte de nu inaktivt.


  • #5   15. dec 2014 Lau T
    Jeg er glad for at du ser pointen bag min kommentar.

    Preben J.
    Hele enige med dig at denne eksempel du linker kan sagtens forbedres MEN please huske at ikke alle folk er lige så god med at tage billeder og ikke alle lige så intuitivt eller kreativt når man kommer til billede dokumentation. Byd ham velkommen og sporg pænt om ikke han kan smide et par mere billeder, måske giv ham noget fifs til det . Jeg kan lov dig for at folk vil selv bombe galleriet med billeder hvis man viser interesse i deres ny ' guld klump' i stedet for at bare afvise dem . Der skal være plads til alle.

    Bare min 2 øre om emnet.


  • #8   15. dec 2014 Preben J
    Citat 'Kan det ikke være lige meget med hvad der mangler når den nu bliver optaget alligevel'

    Nej , ikke helt. De fleste folk opretter ikke en galleri bare for sjovt , det er fordi de vil gerne del deres båd med forummet , generelt vil man være kun glade for at giv mere info eller billeder hvis andre viser interesse.


  • #9   15. dec 2014 Ja.....men jeg syntes at man burde sætte sig mere ind i hvad det er man har inden man opretter noget,det der med at billeder og text KOMMER SNART holder sjælden
    Og så kan en fin stor båd komme ind næsten uden text og billeder hvorimod den lille ryds bliver høvlet ned fordi han ikk har skrevet hvad intræk der er i..syntes ikk det er ok...måske bare mig...men skriv da noget mere og ta nogle flere billeder...ellers vent. smiley


  • #10   15. dec 2014 Du har ret Henrik , iverfæld mht. til de 2 ekstrem typer galleri oprettelse eksempler der findes .

    Helt ekstremt eksemplar skal selvfølge afvises men dem som klart har vist noget initiativt eller forklarer årsagen til at de kender ikke mere til beskrivelsen burde ikke bare afvises eller anklages for alle mulige kriminalitet uden tilstrækklige grund.

    Der er nogen bruger here på forummet som fremstår at være kronisk afvisere, de afviser næsten ALT og jeg mener ALT. Det er lige før man tænker hvorfor ?? Nu vil jeg ikke kom med teorier hvorfor de opfører sig på den måde men Pointen er , man skal tænke lige når man afviser ny oprettede gallerier og behandle andre som du selv vil ønske at blive behandlet. Vi er ikke alle lige begavet .





  • #11   15. dec 2014 Kenneth o..Det er så sandt som det er sagt..og det er skam ikk fordi jeg er af den negative type,det kan bare bringe mit p....s i kog sommetider når man ser hvad der stemmes for og imod og at man ikk lige tænker sig om inden man opretter en båd...
    Billeder og info iorden...og så burde det ikk gøre nogen forskel om det er en 33 fods
    Eller en 10 fods pioner smiley


  • #12   15. dec 2014 manglende fotos burde ikke være en undskyldning i 2014, selv doro telefoner kommer med hæderlige kameraer. At det så godt kan være svært at tage gode fotos er en anden sag, ofte forstyrrer baggrunden eller der fotograferes udsigten fra båden og ikke udsigten til båden

    Omvendt kan jeg da godt se den nybagte bådejer der føler sig lidt mobbet når nyerhvervelsen svorer afvisepoint hvis han nu bare vil vise vidunderet frem. Men så kan man jo starte med et fotoalbum og så konvertere det til et galleri når man (og forum medlemmerne) er tilfredse med dem og man har fundet lidt mere at skrive end "mere info kommer snart"

    Reglerne burde være til at forstå for de fleste og kan man ikke lide dem er det vel frit for ikke at oploade sin båd, man kan jo sagtens læse med og kommentere på indlæg alligevel


  • #14   16. dec 2014 Ja Preben, men nu har vi pænt opfodret den 62 årig bruger til at skrive lidt mere ikke også? For mig set er hans billede dokumentation af båden er faktisk ret godt , mon ikke at resten kommer hvis man spørger høfligt.



  • #15   16. dec 2014 Hvorfor ikke bare droppe helt at brugerne skal stemme båden ind.
    Det er efterhånden alligevel blevet sådan at alt kommer ind, og dem der skriver flere billeder kommer senere, de lægger aldrig flere billeder ind.
    Tillader man sig at afvise, så får man enten en sviner af brugeren som ønsker at oprette båden, eller af andre brugere, som mener at alt er i den skønneste orden.

    Jeg har af samme grund droppet at deltage i optagelse af både, det er ganske simpelt ikke bøvlet vær mere.


  • #17   16. dec 2014 Helt enig...drop at brugeren skal stemmes ind eller.. lav det sådan at der ikk kan oprettes noget før alle felter er udfyldt...det andet her er ikk meget vær.

  • #18   16. dec 2014 Sådan, Nu har brugeren udfyldt alle felter efter en pænt velkomst og efterspørgsel til at give lidt mere info. .. Typisk eksempel at det virker . I min øje bedre en at bare afvise personen .

    Bare fordi jeg var nysgerrig efterspurgt jeg brugeren og han svarede at det var simpelhen en fejl . Men nu er alt udfyldt og det er Endnu at bevise at man skal passepå ikke at være alle for hurtige til at afvise folk og fremstår forummet som en uhøflige sted, det kan betyde meget til ny oprettede medlemmer.

    Det er dog en super ide vis forum admin omformuleret det at man skal udfylde alle felter til at kom videre i galleriet hvis det er muligt , dog er jeg næsten sikker på at der er de 'kronisk afvisere ' som kan ikke tilfredsstilles uanset hvad .


  • #20   16. dec 2014 Ja Preben J, jeg stemt og bedt ham om supplerende info , som han så kom med . Er det ikke bedre end at bare afvise ham blind?
    Det er som om du stadig ikke fatter pointen bag min argument trods den bruger bekræfter præcis min point og viser at de fleste folk vil kom med mere info on deres båd hvis man viser interesse . Han er en perfekt eksampel .
    Afvisning er selvfølge fair i nogen tilfælde som Henrik beskriver længere op i tråden.
    Jeg siger ikke at man skal stop med afisning totalt, jeg siger at mange afvisninger jeg ser er ikke fortjent . Jeg selv er ofre da jeg oprette min galleri. Læse min forklaring længere op.

    Du blind referer forum reglerne hele tiden som om du selv læser dem hele i gennem hver gang du besøger en ny forum eller du læser Apple agreement hver gang du opdatere din mobil/tablet. Ja der er regler, ja det skal respekteres af alle men man behøver ikke at glemme at vi er bare mennesker !

    Hvis du stadig ikke kan fatte dette efter så meget skrivet i tråden må du bare gøre det du synes er fair. God jul.


  • #22   17. dec 2014 Her er eet af de eksempler jeg personligt synes er for tyndt: Fire næsten ens fotos fra styrbord og eet fra bagbord og næsten ingen tekst

    http://www.baadgalleri.dk/galleri/15461-shetland_498_hobby?page=1#comments

    Det er et 5min job incl foto og oprettelse. Brugeren har jo tydeligvis talent for renovering og maling, hvorfor så ikke bruge 5 min mere på at skrive lidt mens malingen tørrer? Jeg vil da gerne vide hvad han har lavet ved båden, hvordan den skal indrettes og bruges til sommer. Synd og skam at vi kun får lov at "kigge ind af nøglehullet"

    Når man opretter sig er det jo en form for "handel" - jeg viser jer min båd som tak for jeg må se jeres. Båden kan være fars drengs drøm til ½million eller en 30 år gammel slæbejolle, det er i og for sig ligemeget så længe vi deler billeder og info og den fælles glæde ved at sejle.


  • #23   17. dec 2014 Jep...det er også det jeg mener..og så fatter jeg ikke at man stemmer dem ind,og det der med at (billeder kommer senere) ja men de kommer næsten aldrig...så vent med at oprette noget før man har noget info om båder og nogle billeder....og det burde ikk være noget med at det er en stor fin ny båd....de små og ældre er også velkommen så skriv nu noget og ta nogle gode/flere billeder.

  • #25   21. dec 2014 palle, brugeren har ikke været online siden 11 december 2005 så mon ikke han er ligeglad?

  • #27   21. dec 2014 Ja...men det er stadig måden med det....han er ikk den eneste..der er mange der ikk skriver noget og stadig kommer ind !

  • #28   24. dec 2014 Savner sku det gamle baadgalleri.
    Det her er blevet alt for Facebook inspireret
    Nok også derfor man ikke gider bruge så meget tid her mere


  • #29   24. dec 2014 Kan dårligt huske det mere ??

Kommentér på:
Optagelse på Bådgaleri ??

Annonce