{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Benzin
  • #1   19. dec 2014 Husk benzin kan blive for gammel smiley

  • #2   19. dec 2014 Ja det siges der,men jeg har aldrig selv oplevet det selvom der engang gik 4 år imellem jeg brugte min buskrydder smiley


  • #3   19. dec 2014 Jeg har noget benzin blå benzin ca 300 litter der stod på gården da vi købte den og det er nu 13 år siden og det virker 100% inu...såååå det der med at at benzin bliver for gammelt jaaaa ved snart ikk..jeg kunne nu nok finde på at købe et par hundere litter...prisen er nede på 9.28 kr for 92 blyfri nu i den by jeg bor i

  • Paw S
    Paw S Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #4   20. dec 2014 tro mig benzin mister oktantallene med tiden og bliver doven, men man kan jo putte nogle additiver i som gør det kan tåle at stå meget længe uden at blive for gammelt...

    mvh Paw


  • #5   20. dec 2014 Nødlagre med benzin gemmes i 5 år.

  • #6   20. dec 2014 Det er jo lidt lissom med aktier.... Hvordan ved man at prisen er i bund ??
    Jeg ville ærgre mig enormt ved at fylde 1000 liter til 9.28 i en tank i dag, hvis jeg ka' købe benzin til 8.50 i næste uge.... smiley

    Hva' tror i benzinen kommer ned på, før det vender ? smiley


  • #7   20. dec 2014 En 500 Liter Palle tank fyldt med benzin købt fordi du måske sparer 2-3 kr Per liter til sommers lyder måske attraktivt , men spørg dig selv om din 1000- 1500 besparelse over en halvt år er værd eller i den grad forsvarligt at opbevar så meget eksplosivt og brændfarlig væske i din egendom.


  • #8   20. dec 2014 Jeg glemte at tilføje at forsikringsselskaber referer til den dansk brændsvæsenets regler om maks 25 lit benzin må opbevares i privat bolig.


  • #9   20. dec 2014 hmm så smid det i bilen...der må du have 60liter ifølge beredskabsstyrelsen

  • #10   20. dec 2014 Nu har jeg også en gammel MF 135 benzin...den skal nok få slugt det benzin??

  • #11   20. dec 2014 De siger at det vil falde et stykke tid endnu så svært at sige Fister,men jeg tanker tusind liter når det vender igen...Jeg har mulighed for at opbevare det langt fra huset så forsikringsregler er jeg ligeglad med,og de 5000 jeg forventer at ca vil spare er værd at tage med i mit budget Kenneth O!


  • #12   23. dec 2014 hvor meget må vi så opbevare i vores både??


  • #13   24. dec 2014 du må ifølge reglerne ... opbevare 60liter + tank indhold... i dit vogntog (bil +trailer)

    om de 60 liter ligger i båden eller bilen eller begge steder , er underordnet. men det er max 60L total + tank indhold i vogntoget


  • #14   24. dec 2014 Du må fylde tanken i båden uanset størrelse, hvis den er fastmonteret og fast tilkoblet bådens motor.

    Sakset fra baadsnak:

    Spi D
    26th January 2007, 10:04
    Ifølge FDM's juridiske afdeling er reglerne for dette område ikke ændret i forbindelse med overgangen fra ADR-2005 til ADR-2007.

    Derfor gælder de bekendtgjorte undtagelser stadig:

    Den omtalte konvention beskæftiger sig med de internationale regler for transport af farligt gods, mellem to eller flere lande, der har underskrevet konventionen. Dette regelsæt er således ikke så relevant for den private borger.

    Der er ikke ændret på reglerne for private. Men jeg har vedhæftet undtagelserne til ADR-konventionen, som er de regler der gælder for private i det vedhæftede worddokument. Der er ca. 4-5 sider.


    Fra det modtagne materiale:

    1.1.3.3 Undtagelser vedrørende transport af flydende brændstoffer
    Bestemmelserne i ADR finder ikke anvendelse for:

    (a) Brændstof, der indeholdes i brændstoftankene på et køretøj, der udfører en transportfunktion, og som er bestemt til køretøjets fremdrift eller til driften af en del af dets udstyr. Brændstoffet kan transporteres i faste brændstoftanke, der er direkte forbundet til køretøjets motor og/eller supplerende udstyr, og som opfylder relevante lovbestem-melser, eller kan transporteres i transportable brændstofbeholdere (som f.eks. dunke). Den samlede kapacitet af de faste tanke må højst være 1500 liter pr. transporterende enhed og kapaciteten af en tank, der er fastgjort til et påhængskøretøj må højst være 500 liter. Der må højst transporteres 60 liter pr. transporterende enhed i transportable beholdere. Disse begræns-ninger gælder ikke for køretøjer, der anvendes af bered-skabstjenesterne.

    (b) Brændstof i tankene på køretøjer eller på andre transportmidler (som f.eks. både), der transporteres som last, når det er bestemt til fremdrift af disse eller til driften af en del af deres udstyr. Evt. brændstofhaner mellem motoren eller udstyret og brændstoftanken skal være lukkede under transport, medmindre det er væsentligt, at udstyret forbliver funktionsdygtigt. Hvor det er relevant, skal køretøjerne eller andre transport-midler lastes opretstående og fastgøres, så de ikke kan falde af.
    http://www.unity.i8i.co.uk/forum/images/smiley_phew.gif


  • #15   24. dec 2014 Og lige en fra Gimse.
    Også bådsnak.


    "Forespørgsel til Beredskabsstyrelsen vedrørende privatpersoners transport af farligt gods ad vej.

    Allerførst skal det oplyses, at regelgrundlaget herfor er ADR-konventionen (i daglig tale kaldet ADR) og Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 437 af 6. juni 2005 om vejtransport af farligt gods.

    Det fremgår af 1.1.3.3 (b) i ADR, at bestemmelserne ikke finder anvendelse for bl.a. brændstof i tankene på køretøjer eller på andre transportmidler (som f.eks både), der transporteres som last, når det er bestemt til fremdrift af disse eller til driften af en del af deres udstyr. Evt. brændstofhaner mellem motoren eller udstyret og brændstoftankene skal være lukkede, medmindre det er væsentligt, at udstyret forbliver funktionsdygtigt under transporten.

    Af bekendtgørelsens § 9 fremgår det, at privatpersoner i egen bil må transportere indtil 80 kg (brutto) farligt gods, dog højst 5 kg (brutto) fyrværkeri, uden at være omfattet af reglerne for vejtransport af farligt gods.

    Betingelserne for at være undtaget er:
    Det farlige gods skal være emballeret til detailsalg eller i UN-godkendt emballage.
    Det farlige gods skal være beregnet til vedkommendes personlige eller hjemlig brug eller til fritidsaktiviteter.
    Godset skal håndteres med omtanke og forsigtighed. Der skal også sørges for, at godset under transporten er surret ordentlig fast eller placeret, så det ikke vælter eller forskubber sig.
    Det fremgår af, at farligt gods ikke må anbringes i passagerrum, førerhus eller på steder, som har direkte forbindelse til passager- eller førerhus (§9 stk. 3), dog må der i personbilers bagagerum og i varebiler med åben forbindelse mellem førerkabine og varerum transporteres op til 25 liter benzin eller 75 liter dieselolie uden at være omfattet af reglerne for vejtransport af farligt gods.

    Beredskabsstyrelsen kan således oplyse, at det brændstof, der er i den originale tank på båden og i den originale tank i bilen ikke tæller med i denne sammenhæng. Det kræves dog, at brændstofhanen mellem tanken og motoren/udstyret på båden er lukket. Der må altså herudover transporteres op til 80 kg (brutto), hvoraf højst 25 l benzin eller 75 l diesel må være placeret i bagagerum eller i varebiler med åben forbindelse til passager- eller førerhus. Restriktionen på 25 liter benzin og 75 l dieselolie er kun aktuel når benzinen transporteres i fx. bagagerum i en almindelig personbil.

    De kan læse nærmere om privatpersoners transport af farligt gods ad vej her.

    Med venlig hilsen



    Merete Jacobsen




    Beredskabsstyrelsen
    Forebyggelse
    Datavej 16
    3460 Birkerød
    Tlf. nr. 45 90 60 00

    Fax 45 90 60 60
    e-post mja@brs.dk

    Hjemmeside: www.brs.dk"




  • #16   24. dec 2014 http://transportaffarligtgods.dk/benzin.html

    Her er den med bådens faste tank.

    Tilsvarende gælder for transportmidler (eksempelvis båd), der medbringes på en trailer, at brændstof i transportmidlets normale brændstoftank ikke skal medregnes.


  • #18   24. dec 2014 Jeg har dog set på noget øl, står der "mindst holdbar til"
    Det har jeg så tilgode, at de holder så længe. smiley


  • #19   24. dec 2014 altså jan.... det var jo nøjagtigt det samme jeg har skrevet længere oppe..... bare med noget mindre tekst

  • #20   24. dec 2014 Altså mek...
    Du ved jo at herinde er det jo bare en påstand indtil at det bliver bekræftet.
    smiley


  • #21   24. dec 2014 nå ja ...troede ellers kun det gjaldt på bilgalleri

Kommentér på:
Benzin

Annonce