{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.021 visninger | Oprettet:

Polering af båd {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har købt mig en anden båd, som trænger til en gang polering.
Er der nogen som har brugt udstyr og materialer fra Biltema, tænker på hvordan resultatet er efter en sæson på vandet.
Biltema er jo ikke så dyre med deres ting, men arbejdet er jo det samme, så måske man skal offer lidt mere på det.
Vil gerne høre jeres mening. smiley

Mvh. Kurt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Polering af båd
  • #3   30. dec 2014 Lau T,,,,,,,, at jeg skal have pro. Hjælp....... ??....ja den er GO.
    Jeg spurte bare om nogen hade kendskab til Biltema's produkter, og ikke andet...
    Hej Preben J , tak for svar, det er da noget man kan bruge. Godt nytår. ??


  • #5   30. dec 2014 Hej du kan bare købe i biltema jeg har prøvet de dyre produkter men venner altid tilbage til det fra biltema jeg købe alt til båden i biltema

  • #6   30. dec 2014 Bruger selv nogle af biltemas produkter til polering , og er fint tilfreds . Min båd står altid på trailer så det kræver jo heller ikke det samme som hvis den ligger i vandet hele sæsonen ....

  • #7   30. dec 2014 Min står også på trailer og i carport når jeg ikke bruger den, det skåner den jo også.
    Bruger i en alm polermarskine, eller skal man bruge en af de dyre hvor hovedet kører i cirkel, lige som en excenter pudser, bare noget jeg har hørt om.
    Mvh. Kurt.


  • #8   30. dec 2014 Sikke en gang vrøvl! At det skulle være lettere at male frem for at polere båden op!!!!

  • #9   31. dec 2014 Lyder alt sammen meget fint MEN hvis det er en speedbåd så så lad være med at vokse den under vand linien da dette vil tage lidt fart , Jeg ved at dette lyder underligt men TRO mig jeg har prøvet det selv
    MVH Hasse


  • #10   31. dec 2014 Du har ret hasse.
    Jeg har set en speedbåd der blev hurtigere af at få bundmaling.
    Og på sejlbåde til race, siger de at det skader farten at polere bunden.
    Mon ikke det har noget at gøre med at en lille smule ruhed tager lidt luft med sig og derved mindsker den flade der rent faktisk røre vandet.


  • #12   31. dec 2014 Husk at både i vandet bliver udsat for 7 x mere uv lys end på land.
    Så voksen skal have god uv beskyttelse, der er der en forskel på billige og dyre vokse.


  • #14   2. jan 2015 ATT: Jan.S
    Jeg har ALDRIG sagt at en Speedbåd blev hurtigere af at blive bundmalet ??? TVÆRT imod !!
    Jeg havde for en del år siden en sims super 14 med en 70 hk på som fra starten var bundmalet men da jeg fjernede den gav det 5 km/t på toppen og efter vandslibning kom der 3 km/t mere derefter voksede jeg under vandlinien og mistede så 4-5 km/ t igen øv øv men året efter blev den vasket med fortynder og vandslebet igen og så kom farten tilbage .

    I øvrigt kan jeg slet ikke se nogen fordel i at male bundmaling hvis det er en trailerbåd som kun kommer i vandet når den skal bruges og bliver taget op og skyllet af efter brug.
    MVH Hasse


  • #15   2. jan 2015 Hasse. Det var bare til din bemærkning om ikke at vokse bunden.
    Det andet står for egen regning.
    Både bliver ikke nødvendigvis hurtigere af at være helt glatte i bunden.
    Bundmalingen var forøvrigt en international vc17 extra


  • #16   2. jan 2015 Jeg har selv brugt Mille fra Hempel da den jo polerede sig selv og ikke krævede så meget arbejde hvert forår , selv om den blev slidt hurtigere af end Hard racing MEN efter jeg prøvede UDEN bundmaling er der ingen af mine både der er blevet bundmalet og så er en båd der står uden maling jo også mere værd og nemmere at sælge fordi man kan se og den har skrammer men JA alle folk har forskellige erfaringer med ALT MHT deres både men det er da selvfølgelig op til manden selv om han vil det ene eller andet

  • #17   3. jan 2015 Hold kæft det er sjovt at læse folk på kryds og på tværs som lige pludselig bliver eksperter indtil en skriver noget andet, så gynger alle lige pludselig med i samme båd og ændre deres meninger..

    Manden spørger om 1 enkelt spørgsmål - har folk kendskab til Biltema´s Produkter hvor vi lige pludselig ender med folk der snakker vandslibning og hvad fanden ved jeg..

    Tag jer nu sammen inden i sidder og gør jer selv mere til grin..

    Punkt 1.

    Havde dine facts på plads inden du prøver at videre give en viden du har prøvet at læse dig til på nettet

    Punkt 2.

    Har du ikke kendskab til produkterne som der bliver spurgt om så lad være med at svarer.

    Punkt 3.

    Kom KUN med konkrete informationer omkring pleje af båden hvis du ved noget om det, og ikke kun er noget du har fået af vide af 3´part., så slipper vi for folk som står og ødelægger mere end de burde..



    INFO: !!!!

    En båd har de bedste betingelser for at få højest fart, samt komme op og plane når båden er sprit ny - Altså sprit nyt Gel-coat. Det vil sige at man i fremtiden skal sørge for at båden har disse betingelser.

    Behandling af ældre båd som konstant ligger i vandet :
    Båden vurderes og der tages action ud fra hvordan bådens bund har det, det vil sige at hvis man har en ældre båd, det vil sige at hvis båden er meget slem/ru i bunden så er det bedste at få båden slebet ned, få den grundet og så givet en HARD RACING bundmaling. Denne type bundmaling er til alle hurtigere gående både eller både hvor man ønsker en mere jævn sejllads. Det skal forståes således at man typisk bruger denne type maling til både som skal op og plane.

    Behandling af Trailer Både:
    Både som typisk kun er i vandet en dag af gangen og ikke er udsat for Ruer og andet lækkert for konstant vand påvirkning, der skal man sørger for IKKE at bruge voks eller andet på bunden, det vil sige man IKKE skal give sin bund en Voks eller Lakforsegling da dette ligger en meget fin fedt hinde som gør at vandet ikke skaber de samme bobler mellem båd og vandoverflade som er med til at gøre at båden kan plane.
    Båden skal derfor bare holdes ren for snavs og andet evt. med S....B.... (Skrevet for ikke at reklamere for nogle produkter) eller andet i den retning som renser bunden helt.



    Nu vil jeg så svarer på det han egentlig spørger om.

    Du kan bruge alle produkter i hele verden, om det er fra Thansen, biltema eller Prof. produkter, så vil du alt efter hvad du vælger få lette eller svære produkter at arbejde med.

    Det som "mange" gange skiller de billige fra de dyre produkter er i hvor hurtigt og nemt de er at arbejde med.
    Mange lidt billigere produkter er ikke altid lige nemme at arbejde med, dog kan man også finde dyre produkter som er svære at arbejde med.
    Så alt det med produkterne, er en smagssag. Mange prof. bil/båd plejecentre vil altid anbefale det produkt de finder bedst ud fra den klargørings ekspert de har gående. Det vil sige at du med garanti kan få 40 forskellige svar på hvad der er bedst.

    Jeg har været i faget i over 15 år og har mit eget bil/båd plejecenter, jeg siger altid til folk at de kan bruge de produkter de finder sig bedst tilpas med, dog vil de fleste altid komme tilbage efter produkter i den mere prof. ende. Da holdbarheden og glansen i mange tilfælde vil holde/vare længere..


    Håber det gav mening til tråd starter.


    Min egen båd er en af de "hurtigere" gående både og med den motor den har nu , så skyder den ca. 80-90 km/t alt efter hvor mange personer vi er om bord, og den er bare REN gel-coat fra fabrikken har altid været trailer båd og bliver bare efter en længere sæson renset af med et af de effektive rense produkter som findes og så er den klar til at sejle igen.





  • #18   3. jan 2015 Punkt 2

  • #19   3. jan 2015 Jan..

    Hvis du hentyder til mig selv omkring punkt 2. Så ja jeg har kendskab til næsten samtlige produkter på markedet, som også skrevet i min tekst så giver jeg trådstarter en mere alsidig viden omkring produkterne, da han nu har fået af vide at han sagtens kan bruge de produkter de har i Thansen eller biltema dog vil han "måske" løbe ind i produkter som kan variere i kvalitet, såsom holdbarhed og glans...


    hvis ikke du hentyder til mig, så var der lige endnu et svar til mit indlæg..


    fortsat god weekend


  • #20   4. jan 2015 Det er godtnok en helvedes masse produkter at holde styr på, eller er der bare få producenter og en masse relabeling?
    Jeg har brugt biltemas voks, den er god, beskytter og er nem at bruge.

    (link fjernet)



    profilbillede
  • #21   4. jan 2015 Hej og tak for alle indslag, ??.
    Nogen er til datteren,,,, nogen er til moren,,,vi kan sku ikke undvære nogen af dem....... :P.
    Tak for snakken. smiley
    Mvh. Kurt. smiley


Kommentér på:
Polering af båd

Annonce