{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.647 visninger | Oprettet:

Kaleche gør-det-selv {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har efterhånden været det meste af båden rundt inden den skulle søsættes i år, men jeg syntes der er et lille hænge parti i forhold til kaleche. Har forsøgt at rense den sidste år, men især syninger er ved at være en anelse møre. Vi har forsøgt med alm sytråd men holder kun sæsonen ud. Er der nogen som har erfaring med selv at skifte dem, med noget ordentligt tråd? Eller er der mon en i Vendsyssel som kan narres til at gøre det for billige penge?

Har overvejet om man selv kunne strikke en sammen, men inden man kommer igang skal jeg være sikker på at man kan låne/leje en rigtig "symaskine" til formålet. Kan det overhovedet lade sig gøre med at få fornuftigt resultat, nu det er 100% gør-det-selv, og samtidigt til en ordentlig pris?

Der er tale om en Crescent Corona 610 HT

Mogens


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kaleche gør-det-selv
  • #2   4. maj 2020 Super, og det kan bruges i en almindelig symaskine? Syntes den gamle nævnte noget om at man evt skulle have fat i en anden maskine. Er der et godt produkt til rens af kalechen, syntes ikke resultatet blev så tilfredstillende sidst. OG kan man ordne vinduerne, der er ikke så god sigtbarhed som man kunne ønske sig 🤓

  • #4   4. maj 2020 Det virker umiddelbart godt at arbejde med, så længe man ikke skal ind og fæstne de læder stykker som er sat i som forstærkning ved hullerne. Den har desværre trukket sig en smule sammen kalechen, eller i hvert fald ikke så porøs længere, det giver lidt udfordringer med at få den til at nå enkelte steder.

  • #5   5. maj 2020 Prøv at gøre kalesjen våd ( helt gennemblødt ) og så sæt den på og lad den tørre slået op på båden.
    Mht til ruderne kan du prøve at polere dem med WD 40 og en blød klud.


  • #6   5. maj 2020 Det vil jeg prøve 👍 Tror du jeg skal lyne den af og hælde vand på, eller går det når den er monteret? Under alle omstændigheder skal den af, når syningerne skal skiftes.. Havde en idé om at kunne sy et par små læder stykker i som er længere end de eksisterende - så ville de kunne nå igen. Der er måske tale om 3 på hver side som kniber.

  • #7   6. maj 2020 Jeg ville smide det hele i en balje lunken vand evt. med lidt sæbespåner i så bliver den mere vandskyende. men det er fandme vigtigt at du får den på båden inden den bliver tør....

  • #8   6. maj 2020 Jeg har ikke så langt ned til prammen herfra matriklen, det prøver jeg når jeg har syet den. Kan man give kalechen en behandling som giver den glød igen? Vind og vejr har falmet den over tid

  • #9   8. maj 2020 - når nu kalechen har været lagt i blød i sæbespåner, skal jeg så skylle den igennem med rent vand inden jeg trækker den på? Tænker bare om der bliver skjolder når den tørrer, eller vil effekten forsvinde hvis jeg vasker med rent vand?

  • #11   8. maj 2020 Super 👍 Har du selv brugt produktet i linket? Jeg kunne også bruge en neutral som de mener giver noget af farven tilbage, tænker mere om den farver de hvide syninger - syntes det ser godt ud med farve forskellen. Tænker at jeg vil gøre den ordentligt ren med en stiv børste i sæbe spånerne, også spare deres rens som de anbefaler.

  • #13   8. maj 2020 Det ser godt ud Morten, jeg prøver tingene af når jeg får tråd hjem - tak for input 👍
    BTW fint skiv i har jer ⚓️


Kommentér på:
Kaleche gør-det-selv

Annonce