{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Hvilken type "skumgummi" bruges til nye hynder/sæder i båd? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået min gamle mor til at sy nogle nye hynder/sæder i noget nyt nappa, og hertil vil jeg selvfølgelig også skifte skummet inden i.

Er der en bestemt type som skal bruges når det drejer sig om hynder/sæder til båd, eller er det bare noget alm 10cm tykt skum fra Stof 2000 ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken type "skumgummi" bruges til nye hynder/sæder i båd?
  • #1   6. maj 2020 Du skal nok købe en ordentlig kvalitet, noget ala: https://skumfabrikken.dk/produkt-kategori/hynder/



  • #2   6. maj 2020 Ja de steder jeg har kunne finde, står der bare det er alm koldskum i den ønskede tykkelse.

  • #3   6. maj 2020 Jeg skulle mene at kold skum er en bedre kvalitet, måske lidt hårdere end elmindelig skumgummi. Så og der findes så vidt jeg ved ikke noget specielt skumgummi til marine brug. Men der er forskellige hårdheder, så det er bare med at få "lille mor" med ud, og få hende til at sætte måsen op på skumgummiet og få hendes vurdering. smiley
    Jeg vil gå efter en god fast kold skum / alm. skumgummi, da det bliver lidt mere blødt med tiden. Mener at koldskum holder fastheden længere end alm. skumgummi.
    Man kan også kombinere hård med blød skum, hvis du bruger kontaktlim på spray. Og limer dem sammen.


  • #4   7. maj 2020 Tak for hjælpen Thomas ! Det er det jeg gør, og der kommer jo nappe ud over, så det burde ikke blive vådt inden i smiley Forhåbentligt

Kommentér på:
Hvilken type "skumgummi" bruges til nye hynder/sæder i båd?

Annonce