{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Allan L
Allan L
Tilmeldt:
2. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvilken årgang er denne Yamaha 40 Autolube? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Er der nogen der ved hvilken årgang min nyindkøbte brugte motor er? Se vedhæftede. Læg mærke B'et i det sorte. Det må betyde noget...

Og hvis nogen kan svare på hvilket service kit, der passer til... så vil det også være perfekt.

Når den har sejlet ca. 15 minutter ved 3/4 gas, så går overheat-alarmen 🤬

Vh
Allan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken årgang er denne Yamaha 40 Autolube?
  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #1   8. jun 2020 Her er et billede mere:



    profilbillede
  • #2   8. jun 2020 Mener den farve model er lavet frem til ca 1994

  • #3   8. jun 2020 giv de nummer på pladen til en yamaha forhandler, han kan så skaffe et service kit til den, eller sammensætte et til dig, de er ikke sååå dyre det orginale, og heller at det passer til din end at få noget uorginalt der mååååske har de rigtige spek... men afviger "bare" en smule....
    Samtidigt kan du få oplyst årgang ( og måske få en service historik på den, altså hvis den har fået service hos en yamaha forhandler )
    Vi har fået en sprit ny Yamaha på vores, og får den serviceret hos kenn`s, og der bliver ALT skrevet ind, alle udlæsninger af motor, og hvad der er lavet ligger så på "lager", en ret fed ting hvis den/eller båden skal sælges, alt er opdateret ! ! !


  • #4   8. jun 2020 B er lig med 1992

  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #5   8. jun 2020

    profilbillede
  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   8. jun 2020 Hejsa - tak til alle jer, der har hjulpet.
    Er lidt træt af mig selv, fordi den blev solgt til mig som en 2001-model og har taget sælgerens ord for gode vare. Bandit!
    Nå... men jeg må finde ud af, hvorfor den ikke kæler ordentligt. Han sagde også at impeller var skiftet i sommeren 2018... og ikke havde sejlet siden. Må hellere få undersøgt, om det kan være den, at det er galt med.

    PS. Skal sladre-strålen stråle med det samme? Sælgeren bildte mig ind, at den først skulle stråle, når den blev varm 🤬🤬 Det er garanteret også løgn og latin.


  • #7   8. jun 2020 Mener at den skal komme efter 5,,10 sekunder.

  • #8   8. jun 2020 Hej Allan. På type skiltet står S for standart ben. B er årgang 1992. Hvis vedkommende har troet S var årgang er det rigtigt det er årgang 2001.
    Kølestrålen skal være til stede, har aldrig hørt om den skulle "komme igang" når motoren blev varm. Jeg ville skille benet ad og se hvordan impelleren har det inden videre sejlads.
    Vh Claus


  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #10   8. jun 2020 Jeg har en Yamaha 50geto fra 1995 som giver med det samme.....

  • #11   9. jun 2020 Når du at se kølestrålen inden den giver alarm? Min mariner (som er en yamaha) giver stråle med det samme.

    Hvis den kører 15min med 3/4 gas før alarm vil jeg mene den må få noget køling, ellers ville den have stået af før.

    Mærkede du med hånden på cylinderblokken da den gav alarm? Den skal blot være "lunken"

    Det kan være noget så simpelt som en tilstoppet slange ud til kølestråle udløbet, prøv at rense den med en tyk fiskesnøre eller andet bøjeligt. Eller blæs den (forsigtigt) igennem med trykluft.

    Hvis sælger er lidt af en fusker kan han måske have trykket noten ud af notgangen da han monterede den nye impeller. Det er sket for mig engang, heldigvis opdagde jeg det ved opstart i en vandtønde. smiley Men tag underbenet af og check som det første. Der er (nok) 5 skruer, 2 i hver side og een under anodefinnen.




  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #12   11. jun 2020 Det er SÅ pinligt! Men jeg har fundet ud af, at sådan en alarm også kan gå af, når man rammer minimum-niveau af olie i selvblander-tanken smiley smiley smiley smiley

    For helvede... og tanken var altså ikke helt tom. Men den lille lampe med rød, gul og grøn på motoren lyste også rød.

    Tak for hjælpen - håber, at nogen andre en gang kan få glæde af min uvidenhed.


  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #13   11. jun 2020 Der er 2 alarmer på autoloop varme og olie..... 🙃🙃🙃

  • #14   11. jun 2020 En fejl er kun en fejl hvis man ikke lærer af den smiley

    Hvad med kølestrålen? Rens evt slangen for en sikkerheds skyld


  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #15   11. jun 2020 Per: Jeg pillede slangen fra blokken til tissehullet af og der var fin flow ud af blokken. Rensede slange og tissehul. Nu spiller det hele. Indtil det ikke gør mere 😜

    Synes motoren gør lidt ujævn i tomgang. Men det kigger jeg på til efteråret. Virker som om at den kører op og ned i omdrejninger.


  • #16   15. jun 2020 Det lyder godt Allan, så er det bare med at nyde det.

    Ujævn tomgang er nok bare en karburatorrens og synkronisering. Du skal regne med at den vi gå højere i tomgang med "ørebøffer" på når udstødningen går ud i det fri i stedet for ned i vandet.

    Ujævn tomgang KAN dog også skyldes falsk luft ved indsugningen, så check lige at alle karburatorer og manifolden er spændt ordentligt til


Kommentér på:
Hvilken årgang er denne Yamaha 40 Autolube?

Annonce