{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.563 visninger | Oprettet:

Benzin fra havne tankanlæg {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af jer køber benzin direkte fra havns tankanlæg ?

Jeg har hørte skræk historier om vand pga kondensere i tanken fordi benzinen bliver ikke udskiftet hurtig nok , jeg sejler fra Sjælland -Fyn -Aarhus snart og det vil være super hvis er det ikke er noget jeg burde være bekymret over .


Kommentarer på:  Benzin fra havne tankanlæg
  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #1   27. mar 2015 Jeg har aldrig oplevet nogle problemer når jeg har tanket benzin i lynæs

  • #2   27. mar 2015 Ok tak Michael

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #3   27. mar 2015 Så lidt smiley

  • #6   27. mar 2015 Jeg har selvfølge en vandudskiller/filter monteret , den original Type fra Quicksilver men man kan ikke se om der er vand i det fordi den er lavet af metal.
    Indtil videre har jeg altid købt benzin i dunke fra tankstationerne men det er umuligt ved en lange togstur. Jeg holder altid tanken flydt op stortsrt altid så der en minimal plads til luft og hermed vand kondens .
    Det lyder som om at det er ikke så stort en problem som jeg frygter?


  • #8   27. mar 2015 Det er en super fif der Preben. smiley

  • #10   27. mar 2015 Jeg har lige tjekket og de 3 havn jeg overnatter på vej til Arhus har deres egen benzin havnetank anlæg.

  • #11   28. mar 2015 Et af problemerne med brændstof fra havneanlæg er, at det som ofte ligger i tankene igennem meget lang tid. Hertil er der tidligere set problemer med utætte tanke, så der kommer søvand ind. Vand er som bekendt tungere end brændstof, så det synker til bunds i tanken og bliver som det første suget med op, når der tankes.
    Er der vand i fx dieselolien, så er der grobund for dieselpest med de store følgeskader det fører med sig.

    Jeg tanker altid selv benzin på en tankstation med stor omsætningshastighed ( i land og ikke på marineanlæg ), for at minimere risikoen for vand i brændstoffet.

    Mit brændstoffilter skifter jeg ca. hver anden gang jeg tanken benzin, og det betyder, at jeg hver sæson bruger 8 - 10 brændstoffiltre. Overkill for nogen, men jeg har det bedst på den måde. Jeg har ingen vandudskiller på min motor, men overvejer det.



  • #12   28. mar 2015 10 brandstoffilter per sæson? WOW smiley

  • #15   28. mar 2015 Kenneth O, nu ved jeg ikke hvilken havne du vil overnatte i men hvis du har Bogense, på NordFyn i tankerene så kan jeg oplyse at tank anlægget er lukket ned og åbner nok ikke igen smiley

  • #16   29. mar 2015 Kenneth P, planen er klintholmen, Kerteminde , Marselisborg , Hornbek , hundige.

  • #18   30. mar 2015 Tanken er fin nok, men jeg har som bekendt let adgang til brændstoffiltre, så derfor det lidt overforbrug..:)


  • #19   30. mar 2015 Tank du bare benzin på havnene, der er hverken mere eller mindre risiko for vand i brændstoffet, end der er på tank stationerne...

    Det er rigtigt at omsætnings hastigheden er mindre, til gengæld kan der typisk kun være 10 - 15 % af den volume tankstationerne har i jorden på havne anlæggene...

    Og der skal være meget vand i, før det kommer med op i din tank. Sugerøret sidder typisk 8 - 10 cm over bunden af tanken, og der vil det være opdaget....Selvfølgelig kan der ske noget pludseligt, men det kan der bestemt også på tank stationerne...

    Diesel vil jeg udelukkende anbefale at man tanker på havnene, da marine dieselen ikke er bio diesel, så risikoen er meget mindre for dieselpest, end for de der tanker på tank stationerne....


  • #20   30. mar 2015 også vil jeg bare påpege, at vand der skulle komme i tankene i jorden, ikke kommer fra en utæt tank. Det kommer altid fra dækslet på tanken.

    Hvis en tank grundet alder eller andet skulle være blevet utæt, betyder det ikke at der kommer vand ind, så betyder det at der kommer benzin ud....

    Og der er ingen forskel på om det er fra en tankstation eller et havne anlæg. Vi har i DK maaaaange tanke der stammer fra 50érne og 60érne....mange af dem er ok, men en del af de tanke fra specielt de årgange, er udfordret med rust...og det er tanke på tankstationerne....


  • #21   31. mar 2015 I Hornbæk er der 500 meter til nærmeste tankanlæg i land fra havnen.

  • #22   31. mar 2015 Tak for infoen, Jamen så springer jeg over Hørnbech smiley jeg må undersørge om der er benzin Helsingør .

  • #23   31. mar 2015 Der er benzin i Helsingør Nordhavn smiley

  • #24   31. mar 2015 Tak Linda.

  • Jens Jørgen P
    Jens Jørgen P Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   3. apr 2015 Jeg har prøvet det, altså få vand i tanken, det var i i Sønderborg Marina.
    Vi kom fra Assens Marina, ingen problemer på turen, overnattede i Sønderborg Marina, tankede og ville sejle videre, men når desværre ikke mere end 1/2 mil udenfor havnen før motoren går i stå, vandudskilleren var helt fyldt op med vand, og hvad værre var det var også kommet videre i systemet, havde heldigvis en makker båd som slæbte os tilbage til havnen, ellers var vi endt inde i stensætningen omkring havnen.
    Nu kunne vi selv tømme & rense hele benzin systemet, ellers havde vi måtte vente til mandag, og gratis havde det jo heller ikke været.
    Jeg har ikke siden tanket direkte i båden, fra et havne anlæg.


  • #26   4. apr 2015 Godt du ikke er en af de det sker for med bilen hvert år smiley

    Hvor skulle du så tanke henne.....



Kommentér på:
Benzin fra havne tankanlæg

Annonce