{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Trailer bremse låser {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en 2000 kg bådtrailer med båd, som jeg af og til parkerer i min indkørsel, som hælder lidt, derfor er det nødvendig at trække håndbremsen. Så kan et eller flere hjul låse, særligt når jeg lige har taget båden op af saltvand, så jeg har vanskelig ved at trække de låste hjul løs når jeg senere skal køre med båden.

Skal jeg købe kiler eller en bremseskyller eller ?

/Peter Z


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trailer bremse låser
  • hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 171
    #1   26. jun 2020 begge dele... saltvand får det hele til at ruste og trækker du bremsen risikerer du at bakkerne sætter sig på tromlerne uanset hvad..

    jeg skiller altid bremser ad og smører det hele i prolan undtagen der hvor bremsebelægningen er og skal virke på tromlen. kabler bliver smurt med det tynde og kun det tynde...


  • #2   27. jun 2020 Du skal i hvert fald finde en anden løsning end at bruge håndbremsen smiley

  • #3   27. jun 2020 Undgå at køre trailer så langt ud i vandet at der kommer vand ind i bremser... vi kører max ud til fælgkanten og skiller smøre med prolan HVERT år.
    Læg nogle kiler under hjulene når du har stillet trailer og sørg for at bremsen ikke er aktiveret oppe i træktøjet, så er du sikker på at den ikke hænger næste gang.
    du kan godt købe et skylle system, det vil fjerne saltvandet, men alm vand får det også til at ruste ( måske ikke så hurtigt som saltvand ), så jævnlig vedligehold er nok vejen frem trods alt.


  • #4   27. jun 2020 Du er ikke nød til at bruge håndbremsen, brug da et par klodser eller kiler, thansen har hvad du skal bruge,,,,,,

  • #5   27. jun 2020 Hej,

    Tak for hjælpen, jeg køber kiler.
    Det er planen at jeg adskiller, renser og smøre bremser 1 gang årlig (Ny trailer), for at være mest mulig sikker på at bremsen virker, trailer med båd vejer det samme som bilen.
    Jeg er ved at montere el-spil, det er tungt at trække knap 1500 kg op.
    Forsøger at undgå at køre traileren for meget ned i saltvand, men det kan ikke helt undgås, bliver formodentlig lettere med el-spil.

    /Peter Z



  • #6   28. jun 2020 Når du skiller bremserne ad, så køb ProLan hewy, pak bremsebelægning Ine eks maletape, sprøjt det hele ind to til tre gange, vent 20 imellem, de besværlige dele smøres evt med cobberfest, så de stadier går let.
    Det gjorde jeg ved min nye aksel, inden den blev monteret, den ligner stadig en ny... Det gør jeg hvert anden år, sprøjter kun en gang efterfølgende gange,,,,


Kommentér på:
Trailer bremse låser

Annonce