{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Mathias V
Mathias V
Tilmeldt:
28. mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

en ny intresseret bådbruger {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er en 19 årig knejt som synes det kunne være sjovt at komme ud at sejle med drengene til sommer, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå efter og hvordan reglerne er ift. Brug af båd. Kan man få noget brugbart for 10-15 tusind? Det må gerne være med motor og kunne sejle stærkt! Hvad skal jeg gøre af overvejelser? Jeg har en smule sejlerfaring da jeg er spejder og derfor har sejlet på en svendborgjolle(tror jeg det hedder), jeg har også prøvet at være med på nogle større træ skibe. Jeg håber i kan hjælpe mig!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  en ny intresseret bådbruger
  • #1   28. mar 2015 Du kan sagtens får en fornuftigt båd til 10-15 k , en Selco , Fletcher og lignede er udmærket modeller.

    Jeg kan snuse lidt at du ønsker noget hurtigt og en god motor storrelse , derfor vil jeg anbefale
    at du investere i en speedbåds certifikat ellers for du en bøde når du bliver stoppet. Uden over det vil du lære en del om basis sømandskab , sikkerhed og regler som du selv siger du mangler . Det koster kun 1300kr og tager kun en dag hos det fleste. Det er penge godt givet.
    http://www.watergames.dk/kurser/speedbaadskoerekort


  • #2   28. mar 2015 Du kan godt få noget godt til de penge. Gør op med dig selv om du kan og vil lave noget selv, eller om du vil købe en færdig pakke der ikke skal gøres alverden ved de næste par år smiley

    Mht. Motor ville jeg klart anbefale 40+ hk for at kunne trække lidt sjov, det er stadig muligt i dit budget, men der er selvfølgelig færre af dem! - og når du får en båd med den motorstørrelse, så kræver det speedbåds certifikat smiley


  • Mathias V
    Mathias V Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   28. mar 2015 Hvornår kræver det præcist speedbådscertifikat? Jeg kan lave meget mekanisk selv eller ved hjælp af venner, da jeg har taget et år af mekanikker uddannelsen(droppede dog ud). Er der noget frosikring eller noget man skal være opmærksom på? Hvad koster det cirka at ligge til i en havn? Jeg vil primært sejle på mariagerfjord, da jeg bor der og mange af mine venner bor langs fjorden, vil det blive kedeligt i længden?

  • #4   28. mar 2015 Klik den link og læse selv hvornår en både kræver speedbådcertifikat.

    Du skal minimum hav en ansvars forsikring, det er billigt og du sikrerer at du bliver ikke efterladt med en slemt bøde hvis du sejler ind i en af de dyrt fartøj eller skader nogen.

    Havne priserne er forskellige, ring til den havne du kan tænke dig og sporg ellers se priserne på havn hjemmesider.



  • mads b
    mads b Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 2 Svar: 47
    #5   28. mar 2015 Hej
    Jeg har en fin sea ray du må købe billigt. Send mig en SMS på 22 84 19 55, så kan jeg sende nogle billeder. Det er en sea rayder f14, den er hurtig, og billig, da jeg skal købe hus.
    Mvh
    Mads


  • Mathias V
    Mathias V Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   28. mar 2015 Jeg har desværre ikke pengene på nuværende tidspunkt Mads

Kommentér på:
en ny intresseret bådbruger

Annonce