{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Rådgivning glasfiberarbejde {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har kastet mig over istandsættelse af en gammel jolle som jeg finder utrolig smuk - nyd springet i den jolle, og balancen.
Men til det praktiske: Glasfiberarbejde ved jeg intet om. Hvis du læser med, ved noget om glasfiber, så kig meget gerne på disse par billeder og kom med råd. Jeg forestiller mig at rigtig mange derude har stået lige nøjagtig her.
I vandlinien i agterspejlet er der huller i det jeg tror hedder gelcoaten, samt en smule rundt om styrbord, se billede. Det er efter jeg har brugt oxalsyrebehandling for at få misfarvning i form af gulning væk. Jeg mener dog ikke det forårsagede det, men var der i forvejen. Derudover er der et billede af et hul i glasfiberen oppe ved gummilisten som kan se lidt suspekt ud.
Som sagt - jeg starter fra nul. Sliber man ned, spartler man, hvad gør man smiley . Kan man kun oprette et billede her? Prøver med galleri.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rådgivning glasfiberarbejde
  • #1   3. nov 2020 Tilføjelse spørgsmål: De indvendige rum der er en del af jollens indvendige struktur mod dørk og skot, hvis siden hedder det her, er så vidt jeg kan se bygget af træ og så er der lagt glasfiber på. Men træet er rådnet, glasfiberen står dog hel og tilsyneladende ok, i galleriet er det sidste billede et indvendigt billede af rummet, af det gamle træ. Nogen forslag til håndtering? Skær det hele ned et par centimeter over dørk og byg op? Jeg hælder nok mest til at beholde glasfiber, måske give det noget styrke indvendigt...tak hvbis du deler din erfaring. Vh

  • #3   3. nov 2020 Meningen med et projekt er højtryksrensning, evt oxalsyre, og så er den som ny 🙂.
    Jeg må kigge på at slibe bunden ned, og fortsætte op over vandlinien. Skære de indvendige sider ned, og se hvad hullet over fenderlisten bringer. Tak for svar.


  • #6   3. nov 2020 Tak Rasmus og tak Jens, for svar.
    Super gode videoer. Når motoren er færdig skal den ud og have nogle timer ved høj ydelse og generel brug igennem nogle tanke benzin, det bliver med den nuværende tilstand af skroget. Og om det går vel må jeg finde et sted i Hundested Lynæs området at stille den ind og arbejde med skroget. Bare den ikke kommer til at ligne en børnelagkage, men at jeg kan bevare linierne nogenlunde. smiley De fine linier smiley Vi må se. God arbejdslyst.


  • #8   3. nov 2020 Præcis, der ER håb endnu, for at det er almindelig slibning og ny overfladebehandling, UDEN at skrælle alt af ind til glasfiberen. Det der taler for er, at man ikke ser ind på glasfiberen gennem hullerne, men ind på et lag maling/overfladeprodukt. Imod taler de tydelige bobler, altså noget der kommer indefra. Men så længe der er et lag inde under boblerne er det sgu nok bare dårlige forhold under påførelse af produkt🙂 Hvem har også en opvarmet garage med fugtighedsstyring til andet end sine havanesere? Vi tror på dårligt malerjob, tak Rasmus for kommentar.

Kommentér på:
Rådgivning glasfiberarbejde

Annonce