{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Tilmeldt:
15. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mangler dele til Mercury 500 50HK årgang ? 1965 til 197x {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har aldrig sejlet før og har købt en ældre speedbåd med en Mercury 500 50HK påhængsmotor. Da jeg ikke vidste noget om påhængsmotorer var jeg tilfreds med at den kunne starte. Da jeg kommer hjem og begynder at arbejde med båd og motor opdager jeg at påhænget (vippe op og dreje fra side til side) går stramt og er totalt irret / rustet. Har forsøgt at renovere, men den er ikke til at redde.

Søger påhæng og andre dele som gummibøsninger, samt ensretter. Håber at der er en af jer der ligger inde med brugte løsdele eller måske en defekt motor som jeg kan købe.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mangler dele til Mercury 500 50HK årgang ? 1965 til 197x
  • #1   15. apr 2015 havde en komplet motor for en måned siden... men den blev solgt til en gut i ørslev

    du må på jagt hos de lokale ophuggere af både og motore


  • #2   15. apr 2015 Har denne fra en 50 hk midt firserne til at ligge. Om den passer? Pas smiley

    profilbillede
  • #3   15. apr 2015 Sorry to say Peter. Men lyder mere som om du skulle sælge motoren til reservedele, og finde en anden.
    Motoren er 40-50 år gammel. Og du kan blive ved med at finde ting på den gamle svend, som nok burde skiftes. Økonomisk lyder det som en No Go.


  • #4   15. apr 2015 Enig. Det løber hurtigt stærkt.

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   16. apr 2015 Hej Alle,

    Tak for jeres svar og kommentarer. Jeg er klar over at motoren er gammel og at jeg burde finde noget andet. Men, nu har jeg købt den og jeg vil give den en chance.
    Jakob J, jeg tror dit påhæng er magen til den der sidder på min motor og jeg har sendt dig en privat besked.

    Jeg vil se om jeg kan finde en anden motor 40-60HK (lad mig vide hvis I ligger inde med sådan een), men vil gerne fixe Mercuryen inden jeg sælger den. Motoren går fint og gearet virker også ok, så forhåbentligt er det bare at skifte påhænget.


Kommentér på:
Mangler dele til Mercury 500 50HK årgang ? 1965 til 197x

Annonce