{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Christian A
Christian A
Tilmeldt:
25. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

DK Speedbåds certifikat i Canada? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skal på en rejse til USA og Canada, hvor jeg har nogle venner i Canada som har et par Sea Doos og nogle Jet ski og en speedbåd. Sidst jeg besøgte dem tilbage i 2008 var der ikke nogle regler om at have et certifikat til at føre dem, og dengang var jeg endda kun 14 år, men det er der så sidenhen kommet. Så nu skal jeg have mig et speedbåds certifikat. Vil det jeg kan få her hjemme i DK være gyldigt der ovre?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  DK Speedbåds certifikat i Canada?
  • #1   26. apr 2015 Tror du ikke at du vil har mere held med at bede din venner i Canada til at undersøge deres lokalt myndigheder?

    Det sagt , er Google også en udmærket ven, det er hvad han siger.

    Citat fra http://www.boaterexam.com/canada/faq_rules-en.aspx :
    A. Non-residents only need to obtain a Pleasure Craft Operator Card if they are operating their powered boat in Canadian waters for more than 45 consecutive days or if the boat they are operating is registered or licensed in Canada (this includes rented boats). Boater Education Cards or equivalent certifications are recognized in Canada. Proper identification should be kept on board at all times to provide proof of residency.


  • #2   26. apr 2015 Så i følge det site Kenneth har fundet så er dansk speedbådskort accepteret i Canada, MEN det er alligevel en gi' ide at tage online kurset (det koster 50 $) bare for lige at lære de nationale bøjer, advarsler, koste, osv. Osv. - jeg har selv taget online "speedbåds certifikat" i Nevada (en ørken stat😀 der koster det kun 28$), selve testen tog en lille time, og det var sgu meget rart lige at få en ide om hvordan de lokale regler og markeringer er inden man lejer båd udenbys.

  • #3   26. apr 2015 kan ikke se hvorfor man skulle tage et kursus mere, selv om prisen kun er 50 $. De bøjer, regler osv der er i Danmark er de samme som der er i resten af vores lille runde verden.

  • #4   26. apr 2015 @wessel, det skriver du kun fordi du ikke har taget US certifikat, deres bøjer har feks tal på.
    du har selvfølgelig ret i at overordnet set er reglerne de samme - men der er altså små forskelle og hvis du kender dem så er det sgu meget rart.


  • #5   26. apr 2015 Tager du så også på kørekursus hvis du skal køre bil i et andet land??
    😜.


  • Christian A
    Christian A Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   26. apr 2015 Tusind tak for svar til jer alle!
    Det vil selvfølgelig være en god ide med at supplere med et onlinekursus, og hvis man så bliver stoppet har man 100% rent mel i posen.
    Jeg vil lige høre mine venner i Canada hvad de mener om det. smiley


  • #7   26. apr 2015 @terkel - tjaaa hvis det kunne gøres for 25-50$ så ville det da være fint - så kunne du f.eks. lære at det "over there" er i orden at svinge til højre selvom at der er rødt og at det er helt ok at overhale inden om på motorven blot som et par eksmpler, så man ikke bliver overrasket over de lokale regler - selvom det overordnet er det samme der gælder smiley

Kommentér på:
DK Speedbåds certifikat i Canada?

Annonce