{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.567 visninger | Oprettet:

Dansk Søredning {{forumTopicSubject}}

Jeg viste intet om denne forening.. Men her er der hjælp at hente hvis der er behov for det kvit og frit..
http://dsrs.dk/ kan i se hvor der er "dækning" og læse mere om foreningen. Kan kun anbefale at melde sig ind for at støtte op om det gode arbejde..
Jeg syntes det er meget betryggende at man kan ringe om hjælp ved fx. motorstop..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dansk Søredning
  • #1   26. apr 2015 SAR / Redningstjenesten har gjort det samme i over 50 år.. og det gælder hele Danmark.

  • #2   26. apr 2015 Ringer du til redningstjenesten, hvis du er stødt på grund med dit sejlskib og der ikke er fare på færde? Tror næppe de vil dukke op..

  • #3   26. apr 2015 Så har jeg jo nok drømt de gange vi har været ude og hjælpe sejlere der var grundstødt. jeg har nok også drømt når vi hvert år er til stede til trolling træf på Bornholm, bare for en sikkerheds skyld.

  • #4   26. apr 2015 Enig med wessel..

  • #5   26. apr 2015 Ok, så er det jo helt til grin at Lauritz fonden + en masse andre smider penge i dsrs. Deres rib's er ikke billige..
    Tror nu nok at de har deres eksistens grundlag..


  • #6   26. apr 2015 selvfølgelig har de et eksistens grundlag. Det kan være et stykke vej mellem en rednings station og en potentiel fare. og nu flere der er om at klare opgaverne nu bedre for os sejlere. du skal bare ikke have den opfattelse at SAR skibene ikke hjælper ved motorstop og lignende. for virkeligheden er det stik modsatte.

  • #7   26. apr 2015 jen
    Vil så lige tilføje at kvit og frit kræver et medlemskab af 550 kroner årligt.
    så det er ikke helt rigtigt det du skriver. men ideen er stadigvæk god nok.


  • #8   26. apr 2015 Jeg har min igennem min forsikring (Bavaria) men jeg ved ikke hvem de har aftale med til at hent mig hvis jeg stopper midt på havet. Jeg tror at jeg ringer til dem og spøger når nu emnet er oppe og i har givet mig noget til at tænke over.

  • #9   26. apr 2015 Nej de 550 kr. Årligt er kun for at være medlem og derved støtte dem.. Det er ikke ment som et "Falck abbonnement" de hjælper alle kvit og frit..

  • #10   27. apr 2015 Statens redningsstationer dækker kun randområderne i DK. Dvs Bornholm, Vestlige Østersø, nordlige Kattegat samt Vestkysten. Der er ikke noget stats beredskab der dækker de indre farvande, og det er de områder hvor DSRS etablerer deres stationer.

    Statens tjenester er heller ikke gratis at benytte. De kræver ofte betaling for bugsering og bjærgning mm der har været tale om nødstilfælde hvor skib og besætning har været i fare.

    DSRS er ved at blive fornuftigt etableret, dog skal man tænke på de er stærkt begrænsede i deres tilbud da deres udstyr er relativt svagt i forhold til at bugsere og fritrække grundstødte. Har også oplevet temmelig amatøragtig optræden fra dem i enkelte situationer.


  • #11   27. apr 2015 Stødte på dsrs i sommers, der var ikke en der talte dansk??? Hvilke besværlig gjorde den bugsering de havde gang i...

  • #12   27. apr 2015 Hmm hvad sprog snakkede de så? Hehe..

  • #13   27. apr 2015 Søren det er så heller ikke rigtig at vi redningstjenesten ikke dækker hele Danmark. Egentlig dækker det ud over de danske grænser. vi kan ikke lade en risiko ligge bare fordi vi mener det ligger udenfor vores område. Vi kan sejle op til 50 knob i rimelig vejr. så vi kommer frem relativ hurtigt. så kort sagt. jo vi dækker hele Danmark.

  • #14   28. apr 2015 Wessel. Jeg er sikker på at hvis du checker aktionsloggen for de statslige redningsstationer, at så vil du ikke finde opgaver i Øresund, Kattegat, Sydfynske øhav, Lillebælt, farvandet omkring Samsø samt sydlige Kattegat.

    Jeg har aldrig oplevet de danske redningsbåde deltage i opgaver ud for den nordøst sjællandske kyst.


  • #15   28. apr 2015 Hvis man kigger her: http://www.kystredning.dk/index.php/stationer
    Er der ikke noget dækning der hvor dsrs har stationer. Så alt i alt giver det god mening. Til gengæld vil det altid være sar/ redningstjenesten som rykker ud hvis der er liv i fare..


  • #16   28. apr 2015 Dem jeg mødte talte tysk/polsk?
    De hjalp en båd i bunden af Isefjordenen..


  • #17   28. apr 2015 Jens. motor problemer kan ende rigtig dårligt. SAR har bugseret mange ind med motor problemer i havn. men som jeg skrev i starten, det er kun godt der er flere om at kunne løse opgaverne. der findes ikke noget område der ligger udenfor SARs opgaverne bliver løst uanset hvor du er. mig bekendt har SARs endnu ikke efterladt nogen hjælpeløs på havet.

  • #18   28. apr 2015 Wessel. Jeg er fuldstændig enig.. Min pointe med denne tråd var egentlig også bare at gøre folk opmærksomme på eksistensen af dsrs.. Tror faktisk at at der er et samarbejde mellem rednings tjenesten og dsrs.. altså de bliver tilkaldt til opgaver som de ligeså godt kan udføre. smiley

  • #19   29. apr 2015 Det gør de Jens. tror der er forskel på hvor man er i landet. Vi har ikke den mulighed på Bornholm. vil da også mene de 2 rednings stationer vi har dækker behovet. Egentlig burde hele rednings strukturen ændres, men den snak lader jeg ligge.

  • #20   29. apr 2015 Nu er jeg lidt nysgerrig.. Bor på Bornholm.., kan jeg få sar til at hente mig kvit og frit ved motorstop?

  • #21   29. apr 2015 Terkel, nej. Kun hvis du er i nød, og der er fare for båd og menneskeliv.

  • #22   29. apr 2015 Men så kan det jo heller ikke på nogen måde samlinger med DSRS..

  • #23   29. apr 2015 Men får jeg motorhavari ude ved de store skibe så kan jeg vel godt få sar til at hjælpe?
    Koster det så noget?


  • #24   29. apr 2015 Hvis ikke du er i nød, så betaler man for at blive bugseret.

    Umiddelbart vil et motorstop sjældent i sig selv betyde du er i nød selvom du er ved at drive til Polen, og i de tilfælde betaler man timepris for bugsering.

    Er der sket noget og du tager vand ind, er der risiko for at du driver ind på land ell., vil det være en nødsituation, og dermed normalt uden beregning.

    Er det en af Søværnets enheder bjærger de oftes udelukkende personerne og efterlader fartøjet, medmindre de skønner en potentiel miljøkatastrofe.


  • #25   29. apr 2015 Vi har aldrig efterladt et skib/båd... Har været i SVN 13 år...
    Men det understreger jo at der ingen samling er mellem DSRS og SAR!!!!


  • #26   29. apr 2015 Terkel, da jeg var i Søværnet var det ordre fra KGM at vi ikke måtte tage fartøjet med under SAR, men kun såfremt vi skønnede at det var en nødsituation. (hvilket vi altid vurderede) smiley

  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #27   30. apr 2015 Da jeg selv er frivillig i DSRS Rudk / Spodsb afdeling vil jeg gerne komentere jeres opslag , det er rigtigt at vi er en almennyttig forening og det koster 550 kr. om året at være medlem , men vi hjælper alle, vi kommer ud og yder assistance inden for en afstand af 10-15 nm fra den enkelte station , vi har i øjeblikket 9 stationer og den 10 er på vej , det er primært de indre danske farvande vi arbejder i , vi er forebyggende søredning forstået på den måde at de opgaver vi bliver kaldt ud til ikke er livstruende men hvis vi ikke kommer ud ,kan de blive livstruende, vi har cirka 250 udkald om året , og mange af dem kommer igennem VFK eller Lyngby Radio eller Politiet , og sidst men ikke mindst vi taler alle dansk og vi er alle uddannet til de opgaver vi udførrer,så man kan trygt melde sig ind i DSRS. med venlig hilsen Jørgen Rosenfeldt Stationsleder DSRS Rudk / Spodsbjerg.

    profilbillede
  • #28   30. apr 2015 jørgen.. hvordan ligger det med hjælp i smålandsfarvandet... skal vi klare os selv eller dækker dsrs ????

  • #29   30. apr 2015 SAR redningsskibene skal og i sidste ende dække alle områderne. også i de situationer hvor det ikke nødvendigvis er livstruende endnu. motorstop osv kan hurtig udvikle sig. at man så har mulighed for at få assistance af andre søredningstjenester er jo bare en bonus.

  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #30   30. apr 2015 med hensyn til smålandsfarvandet har vi en station i Nykøbing falster det er den nærmeste


  • #31   30. apr 2015 Skal vi ikke sætte punktum på denne tråd. Tror alle er enige om at jo flere der kan hjælpe til, des bedre er det.. Længe leve redningstjenesten, dsrs, sok, Lyngby radio og alle dem som hjælper til... Godt arbejde!!!!!

  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #32   30. apr 2015 Tak skal du have det er dejligt når vi kan hjælpe andre god vind fremover

  • #33   30. apr 2015 Jeg syntes det er super, ville tilmelde mig hvis det dækkede Bornholm!
    Jeg kan med garanti sige de ikke talte dansk dem jeg mødte i Isefjorden!! Var henne og spørge om jeg kunne hjælpe med noget...??


  • #34   1. maj 2015 jeg må jo så være den lokale næstved station smiley

    profilbillede
  • Søren V
    Søren V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   4. maj 2015 Der er et andet beredskab nemlig Marine Hjemme Værnet. De har 30 skibe fordelt over hele Danmark og er uddannet i SAR og ligger på en times varsel 24/7

  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #37   4. maj 2015 Hej Søren ja det er rigtigt , vi har MHV og det er også rigtig godt jo flere vi er til at hjælpe hverandre er det jo fint .

  • ejvind n
    ejvind n Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   6. maj 2015 smiley det blev lige til et nyt medlem i DSRS at læse de positive indlæg smiley

  • #39   6. maj 2015 Super fint iniativ. Vi havde brug for hjælp sidste år og var heldige at MVH lige susede forbi. Rent tilfældigt.

    Der hvor jeg pt. er i tvivl er, hvordan gør man, hvis man er i nød? Er der en fælles tilgang til de tjenester der findes? En slags 114 til søs, som så rekvirerer det beredskab, der er passende til opgaven. Skal siges at jeg ikke har hverken speedbådscertifikat eller VHF bevis endnu, så måske det allerede findes.


  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #40   8. maj 2015 Ja det findes hvis du ringer til VFK det tidligere SOK eller 114 så skal de nok hjælpe dig du kan også gå ind på DSRS.dk så kan du se vores alarm numre hilsen Jørgen

  • Jørgen R
    Jørgen R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #41   8. maj 2015 Til ejvin n det lyder da rigtig. Godt velkommen i flokken hilsen Jørgen

  • Dan A
    Dan A Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #42   19. jul 2018 ved det er en gammel tråd men vil lige tilføje det bestemt ikke er kvit og frit selv om du er i nød smiley

  • #43   20. jul 2018 Dan A.
    Fortælle om hvorfor du siger det? Hvorfra og hvornår ?
    Jeg kan sige at en bekendt fik trukket hans båd af DRDS sidste mdr uden regning , de forlænger at du melder dig ind i klubben dog. Det er også den mindste du kan gøre efter at blive hjulpet af dem.


  • Dan A
    Dan A Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #44   21. jul 2018 hejsa det her var sok eller søredningstjenesten vores motor stod af samtidig med begge lænsepumper vi havde vand i motorrummet og nede i kabinen og der var 1,25 m bølger ca 10 sømil fra bornholm de kom og trak os i land jeg vil jo mene det var en nødsituation men de mente vi bare kunne have lænset manuelt og så ellers bare drive ind i den store skibstrafik 5100 kr så ved ikke hvornår det er en nødsituation vi skulle nok have ventet til den sank smiley

  • #45   21. jul 2018 Dan A

    Jeg er sikker på de havde taget jer ind kvit og frit.

    Det der sandsynligvis er årsag til at I har skulle betale er at I har fået bugseret jeres båd ind.

    Det er ikke redning, men bjærgning.

    Ofte dækker en kaskoforsikring den slags udgifter.


  • Dan A
    Dan A Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #46   21. jul 2018 tja du har måske ret men de sagde at der var nogle i frederikshavn der sad og besluttede om man skulle betale eller ej

  • #47   21. jul 2018 Dan A , er du sikker på at det var DSRS (dansksørednings selskab) som trak dig ind? Mig bekendt har de ingen stationer på Bornholm eller en hovedstation i Frederikshavn smiley
    Se her. https://dsrs.dk/stationer


  • #48   21. jul 2018 Dan A

    Det er rigtigt at Søværnet og det statslige beredskab ikke udfører bjærgningsoperationer kvit og frit. Det vil være konkurrenceforvridende, og dermed ikke en fair behandling af private aktørere.

    Søredning er gratis idet at det er et spørgsmål om liv og førlighed, og ikke materielt.


  • Dan A
    Dan A Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 4
    #49   22. jul 2018 det var jo et spørgsmål om liv og førlighed var de ikke kommet var vi jo sunket jeg forstår ikke helt deres tankegang nå nå var glad for og komme i land omend lidt dyrt synes jeg

  • #50   22. jul 2018 Dan A

    Var båden blevet efterladt/sunket, og I var blevet reddet havde det sandsynligvis ikke kostet jer noget.

    I har ikke fået en regning for at blive reddet, men for at blive bjærget pga båden blev bugseret i havn.


Kommentér på:
Dansk Søredning

Annonce