{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.145 visninger | Oprettet:

Lars s
Lars s
Tilmeldt:
4. mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Shetland 570 Fiberarbejde {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er i gang med at renoverer min Shetland 570 og har strippet kabinen helt. Loftet i kabinen er med dobbelt fiber med 10mm balsa træ imellem. Balsa træet er helt opløst i vand så jeg har skåret det nederste lag fiber væk så jeg kunne fjerne det. Jeg har tængt på flere løsninger.
1. Sætte fiberen på igen efter rengøring og sprøjte skum ind gemmen nogle små huller fra kabinen. Hvis det er en brugbar løsning hvad type skum skal jeg bruge?

2: Lægge fiber under toplaget og forstærke det med evt. rustfast fladjern eller et halve PVC rør under det nye fiber så taget bliver stabilt igen.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig i den rigtige retning.

Er der andre der har haft samme problemer med Shetland både og er der andre steder jeg skal være opmærksom?

Med venlig hilsen Lars


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Shetland 570 Fiberarbejde
  • Lars s
    Lars s Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #1   5. mar 2007 Tak for dit hurtige svar Frank. Detr lyder som en rigtig god løsning.
    Hvad plejer man at lægge i der hvor håndtag og lanterne skal monteres. Er skummet stabilt nok til det?
    Jeg vil se om jeg kan finde et sted i Jylland (Esbjerg) hvor de sælger skum plade så jeg kan få det lavet færdig ASAP.

    MVH
    Lars


  • #2   5. mar 2007 Hej Lars..

    Kunne du ikke ligge nogle billeder ind af dit projekt?

    Der er sikkert en del der var interreseret at se hvad det går ud på..


  • #3   6. mar 2007 Glem skum og lign. og nøjes med glasfiber det er absolut den bedste løsning. For ikke at skulle bruge alt for meget glasfiber for at opnå den rigtige styrke kan du tage nogle rør (plast, pap..) og halvere dem. Sæt dem fast på loftet og glas hen over den og ca. 10 cm ud på hver side.
    Sørg for at der er en jævn rundet overgang mellem rør og loft så fiberen binder godt, dette gøres nemmest med en spartel


  • Lars s
    Lars s Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #4   6. mar 2007 Hej og tak for de gode og konstruktive ider.
    Jeg fik fat i noget skum i går og har skåret det ud så det er klart til fiber men rådet med de halve rør lyder også rigtig god og man kunne trække ledningerne til lanterner i dem men vil der ikke mangle noget isolering hvis det kun er fiber? Er blevet lidt i tivl om metoden jeg vil vælge.
    Jeg vil lægge nogle bileder ind i løbet af et par dage.

    MVH
    Lars



  • #5   8. mar 2007 Skum, balsa m.v. er kun blevet brugt i både for at gøre den billigere og lettere, ren glasfiber er helt klart det stærkeste og mest holdbare. Alle de andre ting suger vand og får selve glasfiberen til at rådne som træ.
    Skriv gerne til mig når du får nogle billeder lagt ind, jeg har arbejdet en del med glasfiber og hjælper gerne med lidt råd.


  • #6   13. mar 2007 "Alle de andre ting suger vand og får selve glasfiberen til at rådne som træ. "

    Så lærte jeg noget nyt glasfiber kan rådne - mærkeligt at jeg aldrig er støt på det - men rart at lære noget nyt


Kommentér på:
Shetland 570 Fiberarbejde

Annonce