{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Min skrue taber greb i vandet når jeg drejer
  • #1   3. jul 2015 Det er meget normalt for 3-bladede propeller!

    En 4-bladet vil ændre voldsomt på det, ved dog ikke hvor meget man får ud af det med 40 hk. motor!


  • #2   4. jul 2015 Prøv at tjekke om din motor er monteret for højt - det kunne det måske godt se ud til på dine billeder af båden.

  • #3   4. jul 2015 Hej Torben
    En 4 bladet propel til din 40 hk vil være spild af penge
    Hvis din båd kan sejle 42 knob med en 40 heste så skal du vist bare være en glad mand men jeg kan regne ud at den ikke er målt med en gps for jeg tror desværre at 42 knob er umuligt med kun 40 hk på den båd 33-35 er nok er sandsynligt .
    MHT: propellen at slipper så ved jeg ikke hvor længe du har sejlet og hvor meget rutine du har med Powertrm men hvis du trimmer din motor lidt IND når du drejer så vil den kavatere mindre .

    MVH Hasse


  • #4   4. jul 2015 jamen Hasse det er nu 42 km timen,men det kunne været dejligt hvis det havde været knob,tror at jeg prøver at købe en ny skrue, med en Propeldiameter: 12 Stigning: 10½ og så tager jeg den der fra.Jeg tror/syntes bare at en større Propeldiameter burde give bedre greb,men nu må vi se.God sommer her fra.

  • #5   4. jul 2015 Hvis det er en 11" du har på nu og sætter en 12 " på så får du et langsommere optræk og en lavere topfart samt unødig sitage på motoren med mindre den kan gå op til 6000 omdrejninger

  • #6   4. jul 2015 hasse det er omvendt,12x10½ ny propel Propeldiameter: 12 Stigning: 10½
    min gammle propel 10.88x11 Propeldiameter10.88 Stigning 11
    min motor skal ligge med 5500- 6000 omdrejninger max


  • #8   5. jul 2015 att: Torben P
    Hvis din motor går med 56oo rpm nu så skal du da slet ikke sætte en større propel på for det vil motoren ikke kunne trække og den vil blive langsommere i optræk
    hvis din motor må gå med 6000 er der en mindre du skal sætte på
    men som jeg skrev tidligere tror jeg bare at du skal lære at bruge dit trim rigtigt
    Motoren kan sagtens komme et hul ned men vil stadig kavatere når du drejer med mindre du trimmer ind
    MVH Hasse


  • #9   5. jul 2015 Har prøvet at sætte den et hul ned ,det blev det ikke bedre af ,Så laver den osse vand-sprøjt ud til siderne,fordi den sider for lavt,nu må vi se hvad jeg gør,må lige leje lidt mere med det trim,men hvis jeg husker rigtigt,så taber den stadig grebet i vandet når den er trimmet helt ind.


  • #12   5. jul 2015 ja kaviationsplade flugter ca med bunden,har nu også tænkt tanken om at det kunne være mine smarttaps så det må nu osse prøves efter

  • #13   5. jul 2015 prøv at putte nogle hydrofoils på dit ben.
    Der er jeg sikker på gør underværker.
    kan se du ingen har på.
    Og så koster de under 500kr pr sæt.


  • #15   5. jul 2015 ja men en større motor koster nu også lidt penge smiley

  • #18   5. jul 2015 Nå det har jeg da på mine motore uden probleme oven i købet er der billeder af det.

    Efter de kom på gav de 15kmt mere med dem smid på bægge motore.
    Og slut med den trækker lidt luft når den skal arbejde.
    Så er skrugerne dækket over efter hydrofoils kom på.


  • #20   5. jul 2015 Nej det er ikke det samme.
    Men måden det virker på var pointen med det jeg skrev.
    Om det virker på din er et forsøg værd.
    Eller større motor.


  • #21   6. jul 2015 KAN dt være gummi foringen i proppelllen der har sluppet????


  • #23   9. jul 2015 Find dig en brugt stålskrue de slipper ikke lige vandet!!!

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #24   9. jul 2015 Kavitationspladen lige over skruen skal plane med bunden af båden som punkt eet
    omdrejningerne skal ligge på det der står på typeskiltet ved fuld gas og så prøv at trimme benet ind for at tvinge stævnen ned til planing,hastighed bliver ikke bedre med en anden skrue der hjælper en større motor din størrelse båd skal gerne have omkring 70 hk.


  • #25   9. jul 2015 en større skrue giver langsommer opdrift men en højre topfart

    vi har en 11 er på vi tabte en knob på toppen
    men giver et meget bedre moment min båd er 17 fod med 40 hk Yamaha 4 takt
    den går på en god dag 27 knob med 2 mand og 150 kg torsk



Kommentér på:
Min skrue taber greb i vandet når jeg drejer

Annonce