{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Christopher B
Christopher B
Tilmeldt:
19. apr 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Volvo Penta 3.0 GL bliver for varm {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Hej.

Jeg har for nylig købt mig en Larson 180 sport. Motoren bliver for varm. Termostaten er ny, vandpumpen er ny og det er impelleren også.. Den bliver ikke for varm ved meget lidt gas eller i tomgang.

Hvad kan så være årsag til dette?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta 3.0 GL bliver for varm
  • #1   5. jul 2015 Blokeret udstødningsmanifold eller afgangsknæ....Motoren kan ikke komme af med vandet !
    nytdrev.dk har både originale Volvo Penta reservedele eller US Performance Parts med 6 års garanti i mod gennemtæringer på udstødningssystemer.


  • #2   5. jul 2015 nu kender jeg ikke årgang. Men ville mene at man kunne kontrollere den lige alu studs hvor den trækker vand ind for at køle motor de kan tære væk. det er vel omkring en 3/4 tomme slange. passer fint med at den køler ved lav hastighed med fuld gas er der ikke vand omkring den del af drevet. slangen under udstødnings bælg må det være.

  • #3   6. jul 2015 Det er en 2008. Vi fandt ud af i dag, da vi tog båden op af vandet, at det er slangen, der tager vand ind, der var knækket af. Det var den så også inden vi købte den. Vi skal nu have fikset det og fundet ud af hvordan det er sket. Hvis der er nogen der har erfaring med dette, må de meget gerne kommentere.
    Tak.


  • #4   6. jul 2015 også den stange jeg mente:-) min kammerats var bare tæret over da det er alu. tror bare det er noget der sker med tiden.

  • #5   7. jul 2015 Ved du om hele drevet blev fjernet da det skulle repareres? For så bliver det hurtigt dyrt med arbejdsløn

  • #6   7. jul 2015 jeg vil umiddelbart sige ja da det er nemmest. Men det er ikke så slemt. Men brug en der har forstand på det første gang lur hvordan det gøres og så er det faktisk noget du kan klare med et ganske normalt topnøglesæt.

  • #7   7. jul 2015 tænker lige at du måske ved at løsne trim stempler på drevet måske kan få det op ved hjælp af donkraft at det så giver plads til du kan få den af nede fra? to bolte sidder den vist med?

Kommentér på:
Volvo Penta 3.0 GL bliver for varm

Annonce