{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.174 visninger | Oprettet:

stativ til 90hk 4 takt påhængsmotor. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Vil gerne lige have min motor af båden, men er lidt i tvivl om hvad jeg sætte den over på. Er der nogen der har nogle forslag til et stativ eller lign? Har en kran til at løfte motoren af med men den kan ikke blive hængende i den.

Håber der er nogen der har en god ide, for den vejer jo lidt den bandit. Mener der er omkring 170-180 kg.

Venlig hilsen Daniel Thomsen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  stativ til 90hk 4 takt påhængsmotor.
  • #1   7. jul 2015 hvis du ikke skal bruge motoren et stykke tid kan du altid lægge den på en palle, medmindre du skal nusse omkring den ? den skal bare ligge på den rigtige side sådan en 4-takt

  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #2   7. jul 2015 hvad med et a-stativ, som murer bruger til at understøtte gangbro?
    ved ikke rigtig hvad sådan een hedder.
    Men den kan godt holde til din motor.


  • #3   7. jul 2015 Byg sån en smiley

    profilbillede
  • #4   7. jul 2015 Tror faktisk jeg vil prøve og se om jeg kan få fat på sådan en a stativ som murer bruger, og lykkedes det ikke ser det da ikke så slemt ud og købe nogle reglar og bytte sådan et fint stativ. Mange tak for jeres svar smiley

  • #5   7. jul 2015 Har selv bygget et på hjul.. Måtte opgive at bruge rester af træ.. Prisen endte på omkring 1500,- alt inc men det kan holde og man kan flytte det rundt med motor ene mand uden problemer.. Bundsolidt... 10x10 cm stolper og spærtræ som tvær støtter og div beslag.. Minder lidt om Steffens.. Bare noget bedre med større hjul osv. Min er en 100 hk 4-takt der vejer 186 kg Tænkte man lige så godt ku gøre det ordentligt nu man var igang. Så det er bare med at ryste sparebøssen og komme igang smiley

  • #6   8. jul 2015 I den på billedet er der træ for max 400. Hjul var nogen jeg havde

  • #7   9. jul 2015 Det er et rigtig fint stativ du har lavet, og jeg har fået fat i en murerbuk som jeg bruger først, og når ferien er forbi vil jeg lave noget i stil med den du har lavet, og aflevere murerbukken tilbage.

  • #8   9. jul 2015 Der findes også stativer til motorer op til 150 hk på div marine hjemme sider , med eller uden hjul osv... men har man træ kan man sagtens bygge et selv.

Kommentér på:
stativ til 90hk 4 takt påhængsmotor.

Annonce