{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Bore hul til lænsepumpe {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri
Vil gerne montere en lænsepumpe i min båd.
Slangen som er ø40 vil jeg gerne bore igennem i bunden af båden til et sted der er plads til pumpen (se billede).
Er i tvivl om jeg bare kan bore hul mellem de 2 rum eller om jeg skal finde en anden løsning.
Der er hul i bunden af rummene så vand kan løbe gennem alle rum.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bore hul til lænsepumpe
  • #1   29. mar 2022 Placer den på det "dybeste" sted på båden hvor vandet løber hen igennem de huller der er til det ( som regel et sted bagerst i bunden ) .
    Ø 40 ..... er du gal en slange ! ! ! er du sikker på at så stor diameter er nødvendigt ?
    Der bliver monteret mange 1/2" og 3/4" slanger på div lænse pumper og der er som regel store nok til at klare det ( også med en lille læk, kan de ordne det ) kommer der mere vand ind i båden, vil jeg nok lige undersøge det MEGET hurtigt smiley


  • #2   29. mar 2022 Ved godt det er en "ordentlig" slange, men den ligger der allerede og har været brugt i forbindelse med en manuel pumpe, så det ville være nemmere at bruge den.
    Den er placeret lige over den bageste del af kølen.
    Har set lænsepumper til 40mm smiley
    Men kan man bore sådan et hul der er i båden.


  • #4   29. mar 2022 Slangen er i det lille rum på billedet, men der er ikke plads til pumpen.
    Ville gerne have den til at sidde i det store rum på billedet.
    Så det er om man kan bore slangen imellem de 2 rum, uden at det gør nogen skade ved båden.


  • #5   29. mar 2022 tror du kommer ind i den lukket del, og dermed ind i et skum fyldt rum = ikke godt, da der så kan komme fugt ind .

Kommentér på:
Bore hul til lænsepumpe

Annonce