{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.677 visninger | Oprettet:

Indenbordsmotor vs. udenbordsmotor {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle spørgsmål ang dette.

Indenbordsmotor: Mercruiser 3,0 liter 135 hk (ny)
Udenbordsmotor: Yamaha 115 4 takt (ny)

1: Hvad er mest økonomisk ved sejlads?
2: Hvad koster mest ved reparation?
3: Hvad er generelt bedst? (Udenbordsmotor eller indenbordsmotor?)
4: Med en indenbordsmotor kan man da gå helt ind til stranden???

Jeg ser frem til at hører fra jer alle.

Mvh

Christian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Indenbordsmotor vs. udenbordsmotor
  • #1   1. maj 2007 Jeg ville ikke have en indenbordsmotor da jeg skulle ud og finde båd, hvilket jeg har fortrudt lidt nu. Men det er mest fordi en indenbordsmotor på de fleste punkter ligner en bilmotor, og derfor er lettere at udføre reperationer på hvis man kender lidt til det.

    En anden ting er at en indenbordsmotor er svær at få ned under de 135heste, hvilket det ikke er med udenbordsmotor. Men hvis man alligevel her bestemt sig at gå op i den størrelse vil jeg anbefale dig at købe indenbords.


  • #2   1. maj 2007 Hvis det altså er fordi du vil have ny båd

  • #3   1. maj 2007 Indenbordsmotoren er også billigere i reservedele. Da mange af delene kan findes i bil verdenen.
    Men så er der også udstødninger f.eks. som er vildt dyre.


  • #4   1. maj 2007 hva skal den bruges til hvis du vil ind på lavt vand så er en påhængsmotor best og det er nok også den der er mest økonomisk

  • #5   1. maj 2007 Her er mine bud:
    1: Jeg tror 115 HK påhængsmotor er mest økonomisk
    2: Påhængsmotor koster måske mest ved en reparation - men du vil have kortere levetid og nok flere reparationer på en indenbords.
    3: Hvad mener du med bedst?? Der er fordele og ulemper ved alt! Fordelen ved indenbordsmotor er at den ikke sidder i vejen når du skal trække vandski mm. Du kan desuden have en stor badeplatform. Fordelen ved påhængsmotor er lavere vægt, bedre brændstoføkonomi og længere levetid.
    Der kan være flere/andre fordele/ulemper samt smag og behag - eks. synes jeg en båd med indenbordsmotor er flottere.
    4: Ja, hvis drevet kan vippe helt op (min erfaring er at Mercruiser kan, men at Volvo ikke kan).

    Mvh. Jens


  • #6   1. maj 2007 Vores kan sagtens gå ind. Mit gamle volvo 270 drev kan tiltes helt op (el-tilt). Den er økonomisk og på trods af alderen stadig ret nem i dele. Men der er fordele og ulemper ved begge dele. Hvis båden er over 17 fod begynder indenbordsmotoren at dominere

  • #7   1. maj 2007 Og ja vægten kan en indenbords med drev ikke rende fra

Kommentér på:
Indenbordsmotor vs. udenbordsmotor

Annonce