{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  1300 timer på motor
  • #1   31. aug 2015 1300 timer burde ikke være noget problem hvis motoren er passet på og vedligeholdt!


  • #2   31. aug 2015 Det er et voldsomt timetal der er på den motor, og 80% skulle være i tomgang der er noget der lukter:

  • #3   31. aug 2015 1300 timer hvor af 80 % er Tomgang med en totakt er absolut ikke det beste....så er det bedere at de for noget gas...men er den billig nok et der også noget at arbejde med.

  • #4   31. aug 2015 Nej. Der er flere udskrifter på timer, servicebog osv. Alle papirer er i orden..
    Motor kommer fra en klub, hvor den har siddet på en båd, der er brugt til undervisning på vandet af windsurfere. Så rigtig meget tomgang i de 1300 timer.

    Kent, ok, det er bare første gang jeg støder på en motor med det timetal. De fleste fra den årgang har jo typisk 100-200timer.. Samme når man kigger på båd, der har ligget på trailer og ej brugt dagligt


  • #5   31. aug 2015 Henrik. Så du tænker at det er skidt?
    Så en kompressionstest?
    Er der andet jeg skal være opmærksom på på sådan en motor hvis jeg overvejer at nappe den?


  • #6   31. aug 2015 Er motoren serviceret efter hvad der anbefales og den ellers kører godt og ingen mislyde har evt en kompressionstest er det nok fint nok...men 1300 timer er meget
    Men er den billig nok kan det jo ikke gå helt galt..der er nok mange gamle motorer der har gået det samme men motorer i gamle dage var heller ikke så teknisk som nu hvor der er meget mere der kan gå i stykker..om jeg ville købe den naaaa det ved jeg ikke..den skal alså være meget billig..men se og hør den godt efter.


  • #7   1. sep 2015 Komp test er en selvfølge når man køber 2 takt og ja lytte efter mislyde gør man vist også altid...1300 timer er ikke det vilde,sørger du for at din motor altid bliver ordentlig smurt og kølet og altid er varm inden den fyres af kan den satme køre mange timer inden den er slidt....At den har kørt i tomgang 80% af tiden skal man da ikke være professor for at regne ud kun er en go ting da det da slider væsentligt mindre end hvis den gik med fuld gas...Er det en selvblander blander den kun en halv% i tomgang og er jo nok ikke specielt sodet i toppen,er det ikke bliver soden brændt af når den kommer ud at gå med nogen omdrejninger.

  • #8   1. sep 2015 Kender til e tec motorer der har kørt 2500 timer og kører stadig fint , men er selvfølgelig passet med service.

  • #9   1. sep 2015 En motor soder og laver en del mere kondens i tomgang en en motor der for noget gas..det er det samme med biler de bliver kørt døde pga sod..jeg vil heller have en motor der har fået noget gas in bare kørt tomgang det meste af dens tid det er på ingen måde godt..men hør/prøv/og sen den godt efter smiley

  • #10   1. sep 2015 Havde det været er bil, traktor eller anden entreprenør maskine ville det svare til 78000 km , så kan du jo selv vudere om det er meget

  • #11   1. sep 2015 har en kammerat der solgte 2 60 hk Suzuki 4 takts motorer . en med ca 2500 timer og en med ca 2700 timer . også med ca 80 % tomgang . trolling båd . begge maskiner kører perfekt stadig væk . kender også de nye ejere . så er den passet ville jeg ikke være bekymret . min motor ligger i samme timetal som den du kigger på og det er også tomgangstimer

    nicolai


  • #12   1. sep 2015 prøv at regn på hvor mange timer en bil der har kørt over 200,000 har gået.. det betyder ik så meget hvor mange timer eller langt den har gået.. bare den lyder sund og er passet samt ser fin ud..

  • #14   1. sep 2015 Jeg syntes at det lyder lidt mærkeligt hvis "nye" motore skulle være så dårlige , landet over sejler der jo i titusindevis motore fra 70'erne, 80'erne og 90'erne og mit gæt må være at de har gået langt over 1300 timer og stadig sejler fint og uden problemer

  • #16   3. sep 2015 Jeg ville tænke.. hvorfor sælger klubben motoren.

  • #17   3. sep 2015 Har en kammerat der har en evinrude 90 fra 1984.. Den har oplevet lidt af hvert bla. Ligget på 3 meter vand.. Den sejler hver sommer konstant, går som en drøm og kan slet ikke forestille mig hvor mange timer den har gået.. Jeg tror ikke en moderne motor holder samme antal timer med alt den elektronik der er i dem..
    Men det er bare mit gæt smiley


  • #18   4. dec 2019 e-Tec er nok den motor der vil vise sig at holde bedst overhovedet, der er næsten ingen vedligehold ud over Gear Olie og Tændrør i ny og næ, og man har slet ikke den der Tandrem Motorolie og filter der spøger hele tiden,

Kommentér på:
1300 timer på motor

Annonce