{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Male under sidestøtter {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal til at prime og male min båd.

Den skal have 6 lag primer og 3 lag bundmaling.

I den forbindelse vil jeg høre, om der er nogle af jer, der har en smart løsning til at få malet under sidestøtterne fra bådstativet ?

Hvis den skal have 9 lag i alt, og jeg kun kan løsne en af gangen og med en tørretid på ca. 8 timer, så kommer det til at tage en evighed, at give båden 9 lag.

Jeg håber derfor at nogle af jer, har en smart løsning på det.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Male under sidestøtter
  • #1   30. jul 2023 lidt mere information...stor/lille båd ,sejlbåd osv?

  • #2   30. jul 2023 Beklager.

    Det er en LM 24 motorsejler


  • #3   30. jul 2023 Den står på dette stativ


    profilbillede
  • #4   30. jul 2023 måske det her kunne være en løsning et par stykker af dem
    https://www.biltema.dk/baad/oplagning/badstotter/motorbadsstotte-2000043008


  • #5   30. jul 2023 Dem har jeg også kigget på.

    Men jeg synes ikke at det vil hjælpe meget for hvis jeg maler båden og løsner en støtte, så vil hele båden være våd og jeg kan derfor ikke sætte den støtte på nogle steder for at løsne en anden.
    Så uanset hvad, skla jeg vente til båden tørrer nok til at kunne sætte en støtte på.

    De er også lidt dyre hvis jeg skal bruge et par stykker kun for at male den nu


  • #6   31. jul 2023 det er vel et spørgsmål om du kan komme til at sætte nogen sidestøtter højere oppe hvor den ikke skal bundmales og primes. så kan de der jo fjernes imens. men under alle omstændigheder får du jo stadig de huller kølen står på. så tror bare du skal male rundt om og så flytte den selvom det er træls at skulle over de pletter bagefter

  • #7   31. jul 2023 Jeg tør ikke at stole på at de kan støtte båden alene og slet ikke hvis de sidder på fribordet.
    Der er nok kun en vej og det er bare at male under en støtte af gangen og så må det tage den tid det tager.
    Men mange tak for svarene smiley


  • #8   31. jul 2023 I PRINCIPPET skal sidestøtterne jo ikke bære noget, så måske et bredere stativ ville kunne støtte på fribordet? Der er vel en del frie stativer i havnen lige for tiden, har du kigget på hvad der står oplagret, måske du kan låne dem?

  • #9   31. jul 2023 Havnen har godt nok nogle forskellige stativer de bruger, så det kan da godt være, at de kan hjælpe med det, God ide.
    Tak smiley


  • Kaj L
    Kaj L Tilmeldt:
    mar 2010

    Emner: 1 Svar: 15
    #10   3. aug 2023 Det virker meget grundigt med 6 lag primer og 3 lag bundmaling, Jeg ville sige at 4 x primer og 2 x bundmaling ville være fint, men det er jo dit valg.
    Når du står i fast stativ, er løsningen nok at låne nogle midlertidige støtter hvor du kan skifte mellem at støtte med stativets støtter og de midlertidige støtter.
    Jeg kan i øvrigt anbefale dig at bruge Internationals VC- produkter. VC-Tar primer, - min sidste gang primer, og VC17 bundmaling - det danner ikke lag (er tyndt, næsten som vand, med teflon) og er utrolig nemt at arbejde med, og bunden bliver super glat. Og du undgår at skulle skrabe gammel bundmaling af efter nogle år.
    God fornøjelse.
    VH Kaj


  • #11   4. aug 2023 Jeg har valgt at gå med sigma cover 280 primer som har 60 % tørstof og 40 % fortynder.
    Når man med den giver 100 my våd, så får man 60 my tør på overfladen.
    Da sigter efter at give den 300 my og da man ikke maler ensartet med rullen vil det variere hvor tykt lag der kommer på, så får at få en gennemsnit tykkelse over hele båden omkring 300 my som er anbefalet, så skal den have 5 lag og for en sikkerhedsskyld, får den 6 lag.

    Bundmalingen vil jeg gerne have, at den får 2 lag som hele tiden er der og et tredje lag i anden farve som jeg kan pletmale når det bliver slidt ind til farven under.


Kommentér på:
Male under sidestøtter

Annonce