{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Hyggelige dagsture i mindre jolle {{forumTopicSubject}}

Nogen der har ideer til den forhåbentligt snart kommende sæsons dagsture?
Jeg mangler inspiration til hvor man sejle hen i en 15fods jolle kategori C
Er der steder man kan overnatte langs ruten, fede oplevelser fra vandsiden osv, tænker mest indre farvand eller steder hvor man kan regne med nogenlunde overkommelig sø(ja jeg ved det er afhængigt at vejret men forstå mig ret), har personligt ikke mod på åben havsejlads. Har båden på trailer i Viborg. Har før sejlet fra virksund til lundø og Hvalpsund og den slags, men mangler ideer til en lidt længere tur. Kunne også være Silkeborg søerne eller andet, Kan overnatte i båden da den har kaleche, men skal jo helst være et sted der ligger lidt i læ.
Any ideas? 😁👍👌🚤🛥️⛴️


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hyggelige dagsture i mindre jolle
  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.949
    #1   14. jan Limfjorden, Lillebælt og Silkeborg søerne er oplagte emner.

    Husk fartbegrænsningen, farvandsafmærkning, godkendte redningsveste, forsikringsbevis evv. speedbådskort.


  • #3   14. jan Du må kampere på Fænø Kalv i Lillebælt, det er en "øde" ø, der dog er ret overrent af campister hvis vejret er godt, også den slags med soundbox og vandski. Men ellers kan du lave øhop til Brandsø, Bågø og Årø og endda overnatte i eet af de to sheltre ved Årø havn

  • #4   21. jan Tak. Det var da nogle virkeligt gode forslag. Det må afprøves. Jeg har brugt de kolde dage til at teste varmeren i båden og kan konstatere at det hvertfald ikke bliver et problem at holde sig varm. Den smeltede snildt alt sne på kalechen, og med ny kortplotter så er det bare at vente på foråret og komme afsted. Tak for input smiley

  • #5   21. jan Ahem, nu ser jeg du siger varmer og husker noget om benzindampe og et dieselfyr? Tænker du at lægge dig til at sove under en presenning med dieselfyret kørende, så ville jeg da være seriøst bekymret for kulilteforgiftning.

  • #7   22. jan Der er aftræk på fyret Per, har kuliltealarm på og der har intet udslag været, så det tænker jeg ikke er et problem. Der er hverken lugt eller udslag på alarmen, og kalechen er heller ikke hermetisk lukket. Det er vel sammen varmekilde der er i sejlbåde Eller er der noget jeg overser? smiley

  • #8   22. jan Ok, det lyder til du har tænkt på det. Jeg ved ikke hvor stor risikoen reelt er, men du ligger jo i bunden af en lufttæt beholder (dit skrog) og da kulilte er tungere end atmosfærisk luft, vil det bygges op nedefra. En kahyt på en sejlbåd ligger jo ikke i bunden af båden, og der er nok større luft udskiftning i køjehøjde?

Kommentér på:
Hyggelige dagsture i mindre jolle

Annonce