{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

USA bådtrailer. Kan de modificeres til godkendelse? {{forumTopicSubject}}

USA bådtrailere ser ret godt ud og er ganske solide. De ser ud til at kunne holde på en båd på en nænsom og effektiv måde.
Hver gang een er til salg står der altid at de ikke kan indregistreres i Danmark.
Jeg kunne forestille mig at det har noget med koblingsanordningen at gøre.

Er der nogen her der har haft held til at modificere en USA-bådtrailer til godkendelse??

Vedhæftet er et billede fra Holland som eksempel. (Må jeg det?)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  USA bådtrailer. Kan de modificeres til godkendelse?
  • #1   22. jan Nej da, du skal bare få en typegodkendelse, så kører det smiley

    En trailer uden bremser må højst veje 750kg, så selv hvis du får en typegodkendelse vil du kun kunne bruge den til en mindre jolle.

    Tror med andre ord ikke det kan betale sig


  • #2   24. jan Nej Puha. Det ser ud til på intetnettet at en typegodkendelse alene koster små 4000 kr.
    Jeg må søge videre efter en lignende trailer bare med påløbsbremse.
    Men så ryger man jo også ind i noget med ens køretøjs koblingsvægt selvom man vistnok osse kan få nedvejet sin trailer bagefter.



  • #3   25. jan Du kan få nedvejet din trailer ved syn, oftest dog kun omkring 20%. F.eks er min Ocean 1000 nedvejet til 995kg for at slippe for trailerkørekort. Det var ret smart da jeg blev stoppet af vejkontrollen i Polen, ellers havde jeg måttet lade min nye båd stå på en rasteplads nær Wroclaw smiley

    Det er også de færreste biler der må trække en ubremset trailer på 750kg, mange har begrænsninger omkring 600kg, så det giver mening at gå efter en med bremser. Husk dog på, at nyttelasten dermed mindskes, og en bådtrailer med bremser vejer jo noget mere end en uden.


  • #4   26. jan Min US trailer hedder Load Rite, den er med elektriske bremser, og kan heller ikke indregistreres i DK
    Det værste er, at man ikke kan købe reservedele i EU, køber man i US kommer der told oven i den dyre pris
    Jeg mangler hjul, hvis nogen har dem her i Forum smiley


Kommentér på:
USA bådtrailer. Kan de modificeres til godkendelse?

Annonce