{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson bådmekaniker
  • #1   26. mar Ballerup Marineservice er et godt bud.

  • #2   26. mar Ser spørgeren er fra midt-vestjylland, så måske lidt langt til Ballerup?

    Matthias, jeg er sikker på hvis du googler "bådservice" eller "marineservice" i dit nærmomåde, kommer der værksteder frem.

    Hvorfor vil dem du har spurgt ikke arbejde med din motor?


  • #3   26. mar Hej Per

    Jeg har Googlet mig lidt frem, men svært ved at finde nogle som vil tage et nog på Johnson, men primært pga årgangen den er fra så springer de fra og tilbyder bare hjælp til at finde en nyere, men jeg vil egentlig gerne bare have lavet et service og få renset karburatoren


  • #4   26. mar Kiggede ikke efter, hvor skribenten kom fra...:)


    Skjern Bådene kunne være oplagt, men jeg ved ikke, om de stadig eksisterer. Søg på google. Ellers kan www.evinrude.dk nok være dig behjælpelig - ejeren er tidligere guru hos den danske Evinrude / Johnson forhandler...:)


  • #5   26. mar Okay, ja det lyder som om de bare vil sælge nyt og fejlfinde via en usb-port smiley

    Har du checket ham her? Han arbejder i alt fald i totaktere og karburator motorer og har endda en prisliste over service på totaktere så tænker han vil være frisk på opgaven.

    https://petersautomarine.dk/?ql_services=vaerksted-service-baad-bil-trailer

    Jeg kender ham ikke, men har talt med ham for år tilbage, da jeg var på udkig efter en ny motor. Dem han kunne skaffe var bare ikke lige det jeg skulle bruge, men han virkede meget reel


  • #6   28. mar De fleste ældre motorer er lidt møre i aluminiumet og der skal ikke meget til før der er noget der knækker og så render tiden fra mekanikeren og der er kun en til at betale så hvorfor ikke selv gå igang nye tændrør rens karburator men start med impeller hvis der er noget der knækker der så har din motor jo ingen værdi mere

  • #7   28. mar sku en bolt knække kan den da bores ud!
    sprøjt lidt wd 40 på og lad det stå natten over inden boltene løsnes,hvis der er mistanke om at de knækker. er der lavet impel/vandpumpe før er der også en chance for at boltene har fået fedt når de er monteret igen..


  • #8   28. mar Hej Steen nu er det jo ikke bolten jeg hentyder til min den møre alu hvor der er groet en rustfri bolt fast hvor alu smulrer og nu er det heller ikke nemt at bore en rustfri boltende ud i et aluhus boret vil altid vandre ud i det meget blødere alu

  • #9   28. mar Hej Leif.
    ja, jeg ved godt hvad du mener og du har også ret,men har boltene fået lidt fedt tidligere ved evt service bør det kunne skilles ad..


  • #10   28. mar Det er et utaknemligt job, at arbejde med ældre motorer fx på en båd.

    Jeg har gjort det i mange år, og har lært af mine erfaringer.
    Ældre motorer, mange ejere, tvivlsom kvalitet af tidligere reparationer / service vil sætte sit præg på tingenes tilstand. Det er langt fra alle der roder med motorer, der også smører bolte, møtrikker, renser gevindet osv., så den næste i rækken ikke skal bruge tid på at bore bolte ud, rette gevindet og købe nye bolte.

    Jeg havde for noget tid siden et OMC COBRA drev på værkstedsbordet, hvor propellerakslen skulle skiftes. "Slæden" ( carrieren ) skulle afmonteres, og der skete det, at gevindet i underhuset tog skade og blev ødelagt. Der findes ingen snittap med en diameter på 150mm og i tommemål - det gav en lang diskussion med kunden, der ville have et nyt underhus på min regning. Drevet var årgang 1986, og havde højst sandsynligt aldrig været adskilt. Heldigvis havde jeg skrevet mig ud af det FØR reparationen gik i gang, og dermed var min ryg fri - kort fortalt stod der i min mail, at evt. ødelagte bolte, gevinder osv. der går i stykker under afmontering hæfter kunden for.






  • #11   30. mar ATT: Rambo
    Ja www.evinrude.dk Finn Hansen er helt klart sortbælte når det drejer sig om Evinrude og Johnson motorer han reparerer dog ikke mere men sælger kun reservedele men han er skide flink til at forklare hvis man ringer til ham med et motor problem og så har han stadig et stort lager med alt muligt til de ældre motorer .
    Men på denne 140 hk V4 motor er det dog rimelig nemt at pille karburatoerne af og rense dem så sparer trådstarteren også en masse arbejdsløn så han istedet kan bruge pengene til Benzin til denne temmelig tørstige bandit .
    Et godt råd er at montere et externt bensin / vandudskildnings filter så får han ikke problemer med skidt i karburatoerne .
    Jeg havde for mange år siden en 115 yamaha 2 takt hvor jeg var nødt til at rense karburetoerne 2-3 gange hver sommer men efter jeg satte et externe filter /vandudskiller på var problemet løst .


  • #12   30. mar LIge præcis - det er Finn Hansen.

    Han skaffer Johnson, Evinrude og OMC strumper i original udgave fra importøren i Belgien.

    Har benyttet ham flere gange til OMC stumper, og det har kørt helt gnidningsfrit. Meget fair priser og hurtig levering.


  • #13   31. mar att: Rambo
    Ja han er virkelig en troldmand ,
    Jeg havde fået justeret og tjekket min nyindkøbte Johnson 70 hk fra 2002 men den gik i stå når jeg skulle ligge til kaj ellers gik den perfekt jeg ringede så til min ven Finn og forklarede mit problem så forklarede han
    mig så at jeg bare skulle skrue de 3 blandings skruer på siden af de 3 karburatoer 1/4 ud
    med uret og vupti så har den gået perfekt lige siden jeg ved også at mange forhandlere ringer til ham når de har problem med Johnson / Evinrude så noget tyder jo på at jo nok er den bedste i Danmark men ok manden har jo også skruet på disse motorer siden han var barn og blev lært op af sin far i Brøndbyøster motorservice.


  • #14   23. apr att:Rambo
    Tjaaa trådstarter kan da godt ringe til Evinrude.dk og tale med Finn Hansen men jeg tror desværre ikke at han reparerer eller laver service mere men kun sælger reservedele men karburatoerne kan trådstarter da nemt rense selv han skal bare huske hvordan blandings skruen sad inden han skiller den ad ???? det er da surt at der ikke er nogen seriøst dygtige tilbage der gider at rode med vores gamle motorer men Finn Hansen plejer da at være behjælpelig med gode tips og triks


  • #15   23. apr Problemet med ældre motorer er, at det ikke må koste alverden for at holde dem sejlende længere. Forudsætningen er, at man selv kan skrue på dem ellers løber det helt af sporet - man sender heller ikke en gammel øse på værksted, men laver det selv. Overstiger reparationen egne evner, så skrottes den som oftest.



  • #16   24. apr att: rambo
    ja det har du da ret i men der er dog stadig nogle mere eller mindre kompetente båd motor mekanikere tilbage men det er bare skide svært at skille fårene fra ulvene og det er jo i høj grad en tillids sag når nogen skal skrue på ens bådmotor men en rensning af karburator er da nemt nok men tråd starter har jo heller ikke skrevet noget om at motoren fejler


  • #17   25. apr Kompetente eller ej. Som oftest er det reservedelespriserne der dræber en motor, og sender den til skrot eller ophug.



Kommentér på:
Johnson bådmekaniker

Annonce