{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

Pierre R
Pierre R
Tilmeldt:
5. jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Nybegynder...... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

er lige blevet bruger her på galleriet da fruen og mig har talt om at få sejlbåd i nogle år og nu skal der gøresnoget ved det. Men da vi begger er helt nybegyndere (jeg har dog sejlet i mine unge dage, men vil alligevel betegne mig som nybegynder) skal der først læres og sejle, have dulighedsbevis osv.
Vi er bosat i Århus og vil gerne vide hvor det er muligt at lære at sejle og hvad det kræver.
Håber at i vil komme med gode råd og vejledning.
Dette er ikke noget tju hej her kommer vi, det vigtigste for os lige nu er at lære og få erfaring og så måske om et til to år begynde at kigge efter en dejlig sejlbåd.

Pierre


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder......
  • #1   5. jun 2007 hej fin ind gangs vinkel at ha til tingene lær at sejle først og så købe båd er der ikke noget aften skole der hvor du bor ellers prøv at gå en tur ned på havnen og snak med dem som har båd der det kan være du kan få et par tips eller få lov til at komme med ud en dag og suge til dig af viden de ved nok også hvor du kan tage et duligheds bevis elles prøv at kontakte søfartstyrelsen på deres hjemme side

  • Pierre R
    Pierre R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #2   5. jun 2007 Hej Lars

    Manget tak.
    Har dog lige et andet spørgsmål, findes der andre forum end dette som er lidt mere sejl orinteret, kan nemlig se at største delen herinde er motorbåde. ikke at dette ikke er "godt nok", jeg er da både bruger på MC, HiFi & HUNDE-galleri, men det er altid rart med flere forums:-)


  • #3   5. jun 2007 det må næsten være oplagt at prøve at tage kontakt til en lokal sejlklub.....

  • #4   6. jun 2007 Meld dig ind i en sejlklub, der har medlemsbåde! Jeg ved ikke om det findes i Århusområdet, ellers må I køre til Horsens, hvor klubben råder over en del sejlbåde som bruges til ugentlige kapsejladser af medlemmerne.
    Held og lykke med din sejler fremtid, det er en spændende hobby! MVH Frank


  • Pierre R
    Pierre R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #5   6. jun 2007 Mange tak for hjælpen, har lige set at der er sejlskoler i Århus og Egå........ Så nu skal der sku læres at sejle med sejl.

  • #6   6. jun 2007 nu kommer jeg lige med et tillægsspørgsmål. Skal man have et dulighedsbevis for og sejle i sin sejlbåd? ved ikke om jeg sov da jeg tog speedbåd kørerkort, for der blev det sikkert nævnt... nem kom lige i tvivl

  • #7   7. jun 2007 Til Chris, nej det skal du ikke, hvis din sejlbåd er under 15 meter! Det er kun planende speedbåde der kræver speedbådsbevis. Eller må du sejle alle lystfartøjer under 15 meter og 20 ton. MVH Frank

  • #8   7. jun 2007 ok tak for svar, kom bare i tvivl....

Kommentér på:
Nybegynder......

Annonce