{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Lucca K
Lucca K
Tilmeldt:
15. nov 2015
Emner: 1 Svar: 1

Overvejer tur... Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er helt ny herinde, da jeg først for nyligt har turde tage hul på en interesse jeg altid har haft for at sejle.

Jeg er vokset op ved vesterhavet og har altid elsket havet, og sejlet med bekendte i den forbindelse.
Nu er jeg selv forælder og ville elske at give dette videre til min datter.
Jeg har tænkt på at låne min fars båd næste sommer 1-2 uger, og måske sejle en mindre strækning langs limfjorden, men der er jo en del praktisk der skal være på plads før man kan hoppe ud i sådan et arrangement.

Er der nogle bestemte regler om certifikat til at sejle en båd med overnatnings muligheder?
Hvad er I andres erfaringer med ture som disse?
Og hvor længe før skal man forberede sig? Er et år for lidt?

Jeg vil også gerne høre andre erfaringer med dette .


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Overvejer tur... Erfaringer?
  • #1   15. nov 2015 Jamen så skal vi vide noget om dit skib, fod, sejl og motor.
    Men har Du søkort og en GPS og dybdemåler er der ingen problemer. Men Du er velkommen til at ringe 28553125. Jeg har sejlet Limfjorden tyndt


  • #2   16. nov 2015 Vil være en rigtig god ide at starte på en sejler skole til foråret. Her får du prøvet tingene af i praksis samtidig med at du får en grundlæggende teori undervisning. Kontakt den nærmeste sejlklub, der kan de oplyse dig om start tidspunkt. Plejer at være vældig hyggeligt at være på sådan et kursus. Mvh Carsten

  • #3   16. nov 2015 Carsten har meget ret.

  • #4   16. nov 2015 Ud over sejlerskolen, så er det vel oplagt at spørge din far - det er jo hans båd, så han ved forhåbentlig et eller andet om den smiley

  • #5   16. nov 2015 Hvorfor bruge sejler skole ? din far kan jo lære dig de nødvendige ting, og endda på den båd du skal sejle i. Du kunne evt tage et duelighedsbevis hvis det er. Hvad angår planlægning. det eneste planlægning man kan lave er hvilke havne man gerne vil besøge. det er vind og vejr der bestemmer hvornår du så kommer frem. man kan hurtigt blæse inde et par dage i en havn man kun havde planlægning en enkelt overnatning i.

  • #6   18. nov 2015 Og husk nødraketter smiley

  • Lucca K
    Lucca K Tilmeldt:
    nov 2015

    Emner: 1 Svar: 1
    #7   27. nov 2015 Haha tak for rådene folkens. Det er mere fordi min far bor i nordjylland og jeg selv bor i odense, til dagligt har jeg mit eget firma så tiden er der ikke altid til at køre bil 3½ time for at komme ud og sejle et par timer, og det samme tilbage, så ville gerne være rustet før vi "øver" også pga. vejret pt. smiley
    Tak for nr. Tapio det kan jo være jeg får brug for smiley


  • #8   27. nov 2015 Så er det jo oplagt at tage på sejlerskole. Så må du jo finde en sejlklub i Odense. Så sparer du transporten. Mvh Carsten

Kommentér på:
Overvejer tur... Erfaringer?

Annonce