{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.308 visninger | Oprettet:

Utæt kaleche!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har lige købt båd, en gammel svend fra 1980! Mærke ukendt!! Nu er den blevet rigtig testet igennem for tæthed smiley det har styrt regnet de 3 dage jeg har haft den, og det ser ud til at den er en smule utæt ved syningerne øverst oppe! Kan man gøre noget ved dette? Og hvad med en ny kaleche, er det er større udskrivning?? Skal den special syes nu hvor man ikke kender mærket??


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Utæt kaleche!!
  • #1   27. jun 2007 Hej Thomas

    Ved ikke om du kan fikse syninger på sådan en kaleche.
    Måske kan imprænering bruges.
    En ny kaleche er helt sikkert ikke billig. Til min Shetland
    ville det koste mellem 8 og 10.000

    M.v.h.
    Christian


  • #2   27. jun 2007 hej T
    Jeg havde samme prob.

    jeg fik min kaleche renset og geninpreneret hos bondorphs for 95kr.- KG.
    og den har bestået prøven. (Sidste 3 dages vejr)
    (link fjernet)

    Bagefter gik jeg til den lokale skræder/skomager og han syede nye syninger i (nylontråd), satte nye kaleche knapper i .

    husk at købe en dåse inprenering og smørere på de nye syninger med en pensel, for nylontråden udvider sig ikke i "syhulet" ligesom bomuldstråden, ellers bliver kalechen utæt i syningerne

    i alt kostede det 625.- KR.
    billigt ik.
    -René


  • #3   27. jun 2007 Hejsa, tak for svarende, mangler måske at fortælle at min kaleche er af "plastic" (Presseningsmatteriale) og ikke af stof, gør det nogen forskel angående impreneringen?? Hvor (kan det købes) og hvilken imprennering skal jeg bruge?? Er der evt. nogen gode hjemmesider med udstyr til dette?? Ville gerne have en ny kaleche til næste sæson smiley men det skal nok lige overvejes en extra gang hvis det skal koste 10 kilo!! Da det er en stor procent del af hva jeg har givet for båden, men på den anden side er det jo ret vigtig den er tæt!!!

  • #4   27. jun 2007 nå ok

    jeg tror ikke plast skal inpreneres, men syhullerne skal, og http://nautiskudstyr.scannet.dk/ har en masse billigt, det kan være de har inpreneringen.
    eller gå ned til den lokale bådhandler og hør ham ad og gå så hjem og find det billigere på nettet.
    mht Presseningsmatterialet ved jeg ikke hvor du kan finde det, prøv og google det, eller kan du ikke købe en billig stor Pressening og lave en magen til, evt klippe efter den gamle.
    øhhh og hvis du mangler noget til båden og det ikke er noget du skal bruge her og nu så gå ind på www.ebay.com
    eller
    http://motors.search.ebay.com/boat_eBay-Motors_W0QQfromZR34QQsacatZ6000
    det er super billigt contra DK priser.
    mvh
    René


  • #5   27. jun 2007 Hej Rene, Super tak, vil prøve at arbejde lidt videre med disse links, Nogen der har erfaring i at lave kalecher selv?? Er det et projekt man bør gå igang med?? Skal siges at fruen er ret god til at styre en symaskine smiley

  • #6   27. jun 2007 Hej Thomas

    Hvis fruen er god til det med symaskinen, så kan man godt selv. Har set indlæg herinde med folk, der har lavet
    deres egen.
    Det er en god ide at have båden tæt på, og tage mange
    kontrol målinger under processen.

    M.v.h.

    Christian


  • #7   27. jun 2007 Du ka prøve at se vores kaleche på vores Shetland i mit fotoalbum, den har vi selv lavet;-)

Kommentér på:
Utæt kaleche!!

Annonce