{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling (igen)
  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #1   17. apr 2005 Peter der er ingen tvivl om dette er en rigtig dårlig ide.
    Jeg kan forstå på flere af dine tidligerer indlæg, at du er meget øm om dine båd.
    Som du jo nok ved, er gelcoat ikke vandtæt men kun særdeles vand afvisende.
    Hvilket bevirker, at en ikke bundmalet båd tager skade af at ligge i vandet.
    Din båd vil bliver angrebet af "den gule pest" i løbet af et par dag, hvorefter du er nød til at afsyre den for at få den hvid igen....


  • #2   17. apr 2005 Att.: Bo P
    Den gule pest du snakker om & efterfølgende afsyring, hvordan foretages en sådan afsyring og med hvilke midler?


  • #3   17. apr 2005 Ja kan jo kun give de andre ret, så snart du ligger fast i vandet, er det et MUST med bundmaling. Gør du arbejdet ordenligt, kan du også ligge i 2 sæsoner. Køb kun kendte produkter, så du er sikker på de ikke evt udgår.

  • Bo P
    Bo P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 52
    #4   17. apr 2005 Spi D> Du har ret i at oxalsyre er billigt men mine erfaringer er, at Hempel´s Fribordsrens er langt mere effektivt.
    Du pensler det på og lader det sidde 10 min og skyller efter med rigeligt af vand (enten fersk- eller saltvand)

    Ved brug af oxalsyre er man som regel nød til, at fortage behandlingen gentagende gange.

    Personligt syntes jeg ikke selv, at det er specielt sjovt at ligge neden under båden og afsyre den gentagende gange.
    Men det er måske bare mig der er meget mageligt anlagt?

    Afslutningsvis kan jeg nævne, at prisen for Hempel´s Firbordsrens er under 100.- og der er nok til 2-3 behandlinger alt efter bådens størrelse.

    Personligt er jeg mageligt anlagt


  • #5   18. apr 2005 Hvis man nu skal bruge oxalsyre, som jeg tilfældigvis har meget nem (læs gratis) adgang til, hvad er bladingsforholdet så?

  • #6   18. apr 2005 Tjaaa som det jo kan ses på det ene billede af min REGAL, så er bunden jo så umalet og blank at man kan spejle sig i den og derfor er jeg trist ved tanken om at skulle slibe og male bunden / det nederste fribord.
    På den anden side bliver arbejdet jo noget større hvis man senere også skal fjerne alger/muslinger m.m. inden en evt. bundbehandling. Endelig er der jo vandpesten (den gule belægning af døde alger) som jo "angriber" alle både uanset en evt. bundmaling.


  • #7   18. apr 2005 Ja.. ja... jeg ved det jo godt. Jeg håbede bare at i måske kunne fortælle at man uden problmer kunne sejle i Roskilde fjord uden bundmaling takket være f.eks. Risø eller lignende...... Jeg regnerer med at grunde med Hempel Light Primer og herefter male med Hempel Hard Racing White alt imens jeg "fortynder" mig selv med en kølig grøn Tu....

Kommentér på:
Bundmaling (igen)

Annonce