{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.940 visninger | Oprettet:

Mads Fogh R
Mads Fogh R
Tilmeldt:
19. jul 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Indkøb af båd! {{forumTopicSubject}}

Hej!

En kammeret og jeg ønsker, efter megen sejlads med vores kammerater at investere i vores egen båd. Det er meningen at den skal indkøbes over vinteren, men tjekker selvfølgelig allerede nu hvad der ville være interessant. Derfor søger jeg jeres hjælp.

Vi har forstået det sådan at en 7 år gammel båd slet ikke holder værdien så godt som en f.eks. 3 pr gammel båd, passer det?

Detter er yderst relevant, da man kan få meget mere båd for pengene hvis man går lidt tilbage i tiden og køber en båd.

Vores "krav" er som følger:

Pris: 200.000 kr, det er vores maks.
Motor: Gerne indenbords, samt så den kan trække vandski og andet sjov.
Vi vil gerne kunne sov 2 i den, dette kan dog blive svært kan jeg forstå, når vi ikke vil ofre mere.
Den skal som sagt være rimelig ny, men hvis I mener at værdien ikke bliver forringet meget og gensalgsværdien fortsat er høj og den, hvilket er meget vigtigt, ikke går i stykker hele tiden, kan vi gå tilbage til 2000 med en båd.

Sovepladsen er ret vigtigt, så hvis det kan lade sig gøre, ville vi være glade.

Jeg har kigget på følgende:

En ny Doral 190, dette er dog uden soveplads.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50502806
Den ser flot ud, men er dog 7 år gammel, soveplads er et kæmpe plus!

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50930684 Endnu ældre.

(link fjernet)
Lækker båd, men ingen sovepladser.

(link fjernet)
Denne ville være perfekt, men med motor og det hele, overskrider den vist budgettet.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50588693
Denne opfylder sådan set alle krav, men har ikke et godt forhold til Bayliner, samt vil vi gerne have at sæderne kan drejes og ikke er dobbelte.

Har I noget respons på alt dette, gode råd, og lignende. Er det et helt umuligt projekt, eller kan det lade sig gøre?
Lad mig endelig høre fra jer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Indkøb af båd!
  • #1   22. jul 2007 bådens alder er da ligegyldig, hvis bare den er veholdt..der findes mange rigtig flotte både til den pris i vil gi, men jeg synes ikke i skal hænge jer i alderen. Om der sker et værditab før/efter 7. år ved jeg ikke, men en velholdt, flot båd taber reelt ikke værdi.

  • #2   22. jul 2007 i kan købe min for 90000 kr og 105000 kr med trailer. ved godt at den ikke kan overholde alderen men feljer intet, og der er gode sovepladser hvor man kan ligge ordeligt udstrækt, se mere info i min profi.l

  • #5   22. jul 2007 jesper r nu er min jo heller ikke en bayliner

  • #7   22. jul 2007 "
    bådens alder er da ligegyldig, hvis bare den er veholdt..der findes mange rigtig flotte både til den pris i vil gi, men jeg synes ikke i skal hænge jer i alderen. Om der sker et værditab før/efter 7. år ved jeg ikke, men en velholdt, flot båd taber reelt ikke værdi."




    Nej, hvis din båd ser ud som den gør nu om 5 år, kan du jo ikke sælge den til fx 10000,- under nypris, så vil folk jo hellere købe en ny én.

    Nye både taber penge med det samme den bliver sat i vandet, hvorimod ældre- og mindre både holder prisen, hvis en ung gut har 30000,- til båd er han jo næsten ligeglad med om det er en 1985 eller 1988 smiley


  • #8   22. jul 2007 jesper r, det er prisnivoet på en nordcapp. men tilbage til emnet, sessa marine islamorada 19-21 kunde også være et godt bud, de har alt hvad du beskriver. 21kostede i 2005 239000 kr med en 115 yamaha, og forhandles af vestfyns marinecenter. Disse både har også en rigtig god sove plads [ mange gange kan man ikke være der i længden ]

  • Mads Fogh R
    Mads Fogh R Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   24. jul 2007 Tak for svarene.

    Er glad for at høre det med værdi tabene, men hvis der er andre der har en mening om dette, vil jeg også gerne høre den. Da det er første båd, har vi selvfølgelig mange tvivls spørgsmål.

    Mht. Larson, ja så ser de lækre ud, men de bliver en tand for dyre, hvis der skal være sove kabine.

    Hvis I har andre forslag og råd, så sig endelig til.


  • #10   24. jul 2007 hvad med denne, er godt nok fra 1996, men har et meget modernet design: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50925320

Kommentér på:
Indkøb af båd!

Annonce