{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Seadoo Speedster 2x85hk {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi skal op og se på en Seadoo Speedster med 2x85 rotax motor fra 1994. Er der nogle ting man ekstra skal ligge mærke til med sådan en båd. Og er der nogen der ved hvordan man kan høre begge motorer startet samme tid uden de er i vandet.
Er der nogle der kan sige mig hvad sådan en seadoo speedster sluger af benzin sådan cirka, også i forhold til en mariner 75 hk 2 takt fra 1998 vi har på vores fletcher.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Seadoo Speedster 2x85hk
  • #1   2. feb 2016 De kan startes enkelt vis, det er er stærk motor, hvis værste fjende er dårlig veligeholdesse efter endt sejlads samt vinter konsevering

  • #2   2. feb 2016 når okay tak. noget specielt man skal gøre ved jetmotor? som man ikke gør ved almindelig påhængsmotor efter endt sejlads?

  • #3   2. feb 2016 Havde valgt en anden båd for meget der går i stykker på sådan en gammel svend

  • #4   2. feb 2016 problemet jet både og vandscooterer/jetski er at de har en vandboks i udstødningen, denne kan aldrig tømmes helt for vand, dette vand står stille og roligt og kondenserer ind i motoren, en påhængsmotor er total selvdrænende så de har ikke dette problem.
    det kan dog let løses hvis man blot giver den et skud fnugging oil efter endt sejllads, eller starter den i 30 sek uden vand på ca hver 14 dag så den når at lægger en ny olie film er det heller ikke noget problem.
    hvis man kan lidt selv kan man renovere en 717 for små 10000 kr med ny krumtap,stempler,pakninger,opboring ,mm


  • #5   2. feb 2016 hvad gør man så ved frost grader? det kan vel fryse det vand i den boks ødelægger det ikke motoren/udstødning?

  • #6   2. feb 2016 det klares med en vinterkonsevering, hvor der køres kølevæske gennem motoren i ca 5 min imens den får fnugging i indsugningen, drevet skal afmonters og have skiftet olie og tjekkes at det er tæt

  • #7   2. feb 2016 du kan evt hente en komplet manual på seadoo-manualnet.com. der kan du finde alle data på båden

  • #8   2. feb 2016 det er en ældre båd som er over 20år gammel, to motorer og turbiner, jeg ville ikke kaste mig ud i det medmindre du selv kan kan stå for vedligehold, det kan hurtigt blive dyrt og omfattede hvis den skal sendes på værksted, og husk den er fra den gang benzinen var billig smiley

  • #9   3. feb 2016 Lige netop den type speedbåd, dukker op i salgsannoncerne nu og da, og langt de fleste, sælges som et projekt, og grunden er altid en smadret motor eller turbine, eller begge ting...

    Jeg mener bestemt ikke, at denne model er en anbefalesværdig, dertil er mekanikken for skrøbelig, kostbar og besværlig at holde kørende, især når de får lidt år på bagen..

    Den koster kassen at sejle i, i forhold til det du er vandt til...

    Jeg lyttede ikke til alle de advarsler jeg fik, og købte selv en, for nogle år siden, og aldrig har jeg fortrudt et bådkøb så meget....


  • #10   3. feb 2016 lyder da ikke til at være en særlig god båd smiley syntes ellers det er fede og har hørt de også skulle være fede at sejle i. Men hvad ville i maksimalt give for sådan en båd. Selve båden er i god stand efter hvad man kan se på billederne. er vidst fra 1996 eller 1998 i stedet for 1994 som der står øverst

  • #11   3. feb 2016 Den ene motor er blevet renoveret med nye stempler lejer og pakninger osv.
    Og alle 4kaburatere er blevet renoveret med nye dele.
    Og den har fået skiftet slidsningen da den var lidt langsom til at plane.
    Hvad siger i til det. Eller hvor ligger fejlen oftest i de Seadoo?


  • #12   3. feb 2016 lige gyldigt hvad sælger siger der er lavet ville jeg holde mig fra den syntes du har fået nok svar i denne tråd smiley

  • #13   3. feb 2016 okay tak for hurtige svar smiley


Kommentér på:
Seadoo Speedster 2x85hk

Annonce