{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motorolie til bil og båd
  • #1   19. feb 2016 I mit hoved... jooo... MEN så alligevel, hvis du har fast køler som på en bil, så kan jeg ikke se en foreskel .. men køler du med hav/sø vand igennem et indtag, så skal man nok bruge noget der er beregnet til nettop det, tænker her på temp. på vandet, det vil jo i sagens natur være en del kolder når det køre igennem motoren, og det skal der vel på en eller anden måde gøres noget ved igennem olien der så vil/skal arbejde i en helt anden temp skala.... men som sagt... det er i mit forvirret hoved... smiley

  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #2   19. feb 2016 Nej det kan du ikke, du skal bruge en speciel olie til Mercruiser Din båd motor køre også med meget koldere motor end en bil gør.


  • #3   19. feb 2016 Se i instruktionsbogen, men ganske almindelig motorolie er udmærket.
    Eks. skal der til en 3.0 Mercruiser bruges 25W40


  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #4   19. feb 2016 Jeg fik at vide, en merceriser skal have en speciel olie, for ikke at bruge det. Men det er jo klart op til folk selv, men den koster ikke mere end mener 400kr for 4 1/2 L
    Så de er vist givet godt ud smiley min er en 4,3L ved ikke med de andre.


  • #6   19. feb 2016 man kan godt bruge almindelig motorolie. det vigtige er at den er vds godkendt og at viskositeten har de rigtige værdier.

  • #7   19. feb 2016 https://www.facebook.com/nytdrevdk-1439784446306714/?ref=ts&fref=ts

    Tjek indlægget fra d. 05.02.2016


Kommentér på:
motorolie til bil og båd

Annonce