{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  US trailer
  • #1   28. okt 2007 det kan måske godt lade sig gøre. men det vil blive for dyrt og omkostligt og gøre det.

  • #2   28. okt 2007 Den behøver ikke blive typegodkendt. En typegodkendelse er når noget er serieproduceret. ellers skulle alle nye biler også til syn. Det er bare ikke nødvendigt fordi de er typegodkendt. US-traileren skal bare gøres klar til syn ligesom hvis det var en tysker. Tror bare stadigvæk det bliver for dyrt

  • #3   28. okt 2007 Der skal udfærdiges en dataerklæring af en sagkyndig for at traileren kan synes.
    Det kan som regelt ikke betale sig også fordi hvis den er med amerikanske bremser så kan det ikke godkennes i danmark.
    men hvis det har interesse så skriv lige en besked til mig hvad størelse trailer så skal jeg finde en rigtig god pris på en dansk idreg trailer til dig


  • #4   28. okt 2007 Hej
    Tak for det ,min båd vejer 950kg så det skal vel være en omkring en 1300kg¨s
    Det er bare en skam med den us trailer for den er meget rubust lavet i aluminium, jeg havde ellers hørt at hvis man købte en ny aksel og påhængskobling så var det mulig,ved godt at det bliver dyrt,men tror også det bliver rigtig godt da den jo er rustfri.


  • #5   29. okt 2007 >HB B
    Hvad er forskellen på amerikanske bremser og danske bremser?
    Der laves US-trailere med både skivebremser og tromlebremser.
    Og begge dele kan vel godkendes i Danmark


  • #6   30. okt 2007 Jeg kan heller ikke forstå hvad der skulle være galt med US bremser,min trailer bremser godt med US.skivebremse,men "min" trailer mand siger også at jeg skal købe en ny aksel og påhængskobling for at få den synet,og det er jeg ikke meget for da Danske bremser ikke kan tåle vand
    Har set en US trailer med nr.plade men måske den var"lånt" ??


  • #7   30. okt 2007 Der er det problem at en us trailer ikke har nogen håndbremse på.
    du kan have set en us trailer med danske plader har selv en men den er uden bremser og synet til 750kg total.

    en ny 1300kg trailer koster 17000 kr og det er en god tysk trailer ikke som mange af de billige polske man kan få.


  • #8   30. okt 2007 Ok håndbremse har den ikke men sikkerheds bremse som bliver ved med at bremse hvis traileren falder af har den da men det opfylder måske ikke danske krav?
    1300kg så skal jeg bare have en i hver ende eller måske ikke?


  • #9   31. okt 2007 Jeg er helt enig her.
    Det er utroligt, at vi som forbrugere finder os i de elendige hjullejer og bremser der leveres på de europæiske trailere. De kan jo ikke tåle vand, selv om de er beregnet til at transportere både på.
    Det samme med de elendige lygtearrangementer der findes på de europæiske, de tåler heller ikke vand.
    På amerikanske trailere kører man bare det hele ud i vandet, og de kan holde til det.
    Der skal findes parkeringsbremser på trailere i EU, men jeg ved at i hvert fald en amerikansk bådproducent arbejder på højtryk for at få en US-trailer typegodkendt i EU.


  • #10   31. okt 2007 Der er faktisk en her der har fået synet en US-trailer med skivebremser:
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=2773


  • #11   31. okt 2007 Ja og det er det værste ved at skulle bygge om så bliver US traileren lige så elendig som en dansk men selv om der en der fik sin synet ved at bygge p.bremse på går den måske ikke med min da den kun har bremser på den forreste aksel til en total vægt i US på 9990 lb

  • #12   1. nov 2007 Hej igen
    Min trailer er en EZ Loader har kontaktet fabrikken i USA der gik en time så skrev de tilbage og bad om at få den data erklæring over,ca en halv time senere skulle han lige lidt om vægt osv.Han har nu lovet at sende den tilbage med stempel og det hele.
    Var så idag forbi synshallen ,de sagde der overhovedet ingen problemer ville være når jeg havde fået den erklæring.
    Jeg kan købe et komplet sæt bremser for ca 4500 + fragt fra samme firma.
    Så det ser ud til at det kan lade sig gøre, skal bare lige have udviklet en håndbremse da det ikke er med i sættet.


  • #13   2. nov 2007 Så er næste problem at din håndbremse ikke står på data erklæringen fra fabrikken man kan ikke bare selv lave en den skal værre godkent

Kommentér på:
US trailer

Annonce