{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Havd er forskellen ???? {{forumTopicSubject}}

Jeg er den glade ejer af en Yamaha HPDI VMAX 150, der har erfaret at Yamaha HPDI VMAX 200, har nøjagtig de samme data, som: 2 takt /76 grader V6, 217 kg, 2596 cm3, indsprøjtning, gear 14:26.
Og så er spørgsmålet, hvad gør det at den ene yder 50 heste mere, og kan man ændre den 150 hk- version til 200 hk ??? Er der nogen der har erfaring med noget lignende ?


Andre forumemner med "Havd er forskellen"

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Havd er forskellen ????
  • #1   25. dec 2007 Ja men når jeg kigger nærmere på dataene er begge motorers max. omdrejningstal oplyst til 4500-5500 omdrej. i min., så det ser heller ikke ud til at det er her forskellen ligger, så det er mig fortsat lidt af en gåde ?

  • #2   25. dec 2007 Det kan jo ligge i flere ting, Andre/anden knast, kompression, topstykker, stempler, dyser, motorstyring osv.. : )

  • #3   26. dec 2007 Det er samme slagvolume, men ikke samme blok, krumtap, stempler, topstykker og m.m.
    Så det er nok ønsketænkning at den "nemt" kan laves om til en 200, eller hvorfor ikke 225, det er også en 2,6 l, men igen ikke samme stumper som 200.


  • #4   26. dec 2007 Det er nok en kombination af mindre skrue og mindre brændstof der bliver tilført.

    Den mindre skrue gør at motoren kan holde samme antal omdrejninger, ved mindre brændstof forbrug.

    Jeg vil tro du skal sætte en anden kaburator på og en anden skrue hvis du skal have den til at yde 200 hk.

    Det er meget normalt at de har to motor med samme fysiske størrelse men forskellige ydelse. 9,9 og 15 er ofte helt samme motor, men større motor er det for det meste kaburatoren der gør forskellen når motorerne har samme data.


  • #5   26. dec 2007 Det er som Lars H skriver en anden motor - blok krumtap etc er ændret på 200 hk modellen

    Og Lars M en HPDI har ingen karburator(er) den har indsprøjtninng.

    Piphans ovre på den anden side ved ALT om de motorer - og Lars H kender også en del til dem - jeg har ham "mistænkt" for at have hjulpet Piphans med at renovere hans - eller i hvert prøvesejle dem smiley


Kommentér på:
Havd er forskellen ????

Annonce