{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  køb af båd i tyskland....???
  • #1   11. jan 2008 mener bestemt ikke der er moms på. Du kan vist bare tage den med hjem. det eneste er at du skal have omregistreret traileren!

    Mvh Laws


  • #2   11. jan 2008 Jan - svaret under din gamle båd!

  • #3   11. jan 2008 så længe den er hentet i eu er der ingen problemer med noget som helst......der er lidt hurlumhej med trailer(tyske/dk plader) og det er vist det

  • #4   11. jan 2008 det lyder da positivt....skønt...

  • #5   11. jan 2008 ingen problemer med det ...har selv køt i tyskland..


  • #6   12. jan 2008 hej jan nu skal du hører,, da det er inden for eu skal du kun betale moms, jeg havde kigget på en båd fra usa. der skulle jeg af hele bøløbet + fragt betale skattefar 1,67% af hele beløbet ud af det beløbv skulle jeg så betale 25% moms men du skal ikke beatele skat når det er i eu men hvorfor sejler du ikke bare båden hjem fra tyskland vis den er stor det er der ingen der ligger mærke til

  • #7   12. jan 2008 og vis i har sider på billige måde i tyskland sverie er i megt velkommen til at skrive nogen link

  • #8   12. jan 2008 Ole R - Der er ingen moms mellem EU lande, læs tråden!

  • #9   12. jan 2008 HUSK DE NYE SYGESIKRING REGLER...

    tegn en hjemrejse forsikring, inden henter den...
    Det er dumt at ville spare et par tusinde på båd, hvis du selv skal betale sygehus ophold, hvis noget skulle gå galt !!


  • #10   12. jan 2008 Enig Rolf T.

  • #11   12. jan 2008 det bli´r sku mere og mere som bilgalleriet.
    Men det er det samme hver gang bådene kommer op, så går folks tålmodighed ned :0)


  • #12   12. jan 2008 du kan frit hente både over græsen fra tyskland. uden moms eller niget da det er en del af eu. det er dog kun traileren der skal omregistreres.. men der skal du bare være sikker på at få de originale papirer med til traileren..

    hvis nogen sku være i tvivl ang det med moms eller ikke kan i slå et smut forbi min side.. samtlige mine både er hentet i tyskland pånær jerryen.. og jeg har aldrig betalt en krone moms eller noget.

    smart ik;


  • #13   12. jan 2008 Nu har ole R jo faktisk ret i at der skal betales moms.

    Hvis du vælger at købe noget i tyskland uden tysk moms (Mehrwert Steuer) skal du jo faktisk betale de 25 % moms i Danmark, normalt vælger man dog at betale de 19% i Tyskland, men momsfrit er det jo ikke ! reglerne for EU handel kræver jo bare at der er betalt moms i et eu land !


  • #14   12. jan 2008 Hvis man køber privat så burde der vel ikke være problemer med at hente i tyskland

  • #15   12. jan 2008 Nej, der er overhovedet ikke problemer med at købe i tyskland, uanset om man køber ved privat eller i forretninger.

    Syntes blot at jeg ville kaste lidt benzin på bålet, folk er så nemme at få helt op det røde felt, bare fordi man ikke lige er HELT enige.....


  • #16   13. jan 2008 Bare husk ved køb i Tyskland/Sverige at traileren ikke må køre på tyske/svenske nummerplader i Danmark, ikke må køre på prøveplader i Tyskland og ikke må køre på prøveplader i Danmark hvis der er gods (altså båd) på. Er selv kørt i stykker med en trailer med båd på, hvor nummerpladen stammede fra min egen 500 kg. affaldstrailer. Ikke sjovt på motorvejen (DYRT)

  • #17   13. jan 2008 Traileren må gerne køre på prøveplader i Tyskland - hvis det altså er Tyske prøveplader smiley

    De Danske prøveplader kan opdeles i 2 typer - dem "almindelige" mennesker køber på motorkontoren (påklæbede skilte) de gælder kun i DK - men faste prøveplader altså dem der er rigtige nummerplader gælder i Sverige og Norge + selvfølgeligt Danmark


  • #18   13. jan 2008 EN N - Problemet er at det kun er traileren der må køre på prøvepladerne, der må ikke være noget på ! uanset hvilke prøveplader du vælger at køre med i Danmark

  • #19   13. jan 2008 man kan få eu prøveplader ligesom til biler mener jeg.


  • #20   13. jan 2008 Ja man må egentligt ikke køre med last (båd) på traileren i DK - men jeg har aldrig oplevet nogen der brokkede sig over det - da jeg synede min nye tyske trailer ville synsmanden ligefrem have båden på til synet.

    EU prøveplader gælder ikke i Danmark - vi har jo helt sindsyge bilafgifter som, det eneste land i verden - og derfor vil man ikke tillade de andre landes prøveplader (man kunne jo så køre rundt på fx. tyske prøveplader her i dk og undgå afgiften)

    I Tyskland eksisterer 2 typer prøveplader - de gule der gælde i Tyskland i 5 dage og de røde der gælder i op til 1 måned i hele EU (dog ikke for en Dansker - han må kun køre med Danske prøveplader)


Kommentér på:
køb af båd i tyskland....???

Annonce