{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.058 visninger | Oprettet:

kaleche {{forumTopicSubject}}

har talt med en fag mand han stod på værkstedet og sage at sådan en ville ca koste 15000-20000 kr men jeg kommer lige ud og måler den op det gjore han så pris ca 25000-35000 kr det er et dyrt måle bånd må jeg sige så jeg sage tak til ham og røg ind til konen og sage var der ikke noget med du fik ny symaskine sisde år jo hvor vil du hen med det siger hun jeg kikker lidt på hende og siger så kan du jo snilt strikke sådan sammen til den halve pris mener jeg men hvordan tager man mål til sådan en fætter da jeg ikke har en gammel at måle efter er der nogen der har prøvet det eller kender en der ved hvordan man måler det op hun tror jeg er tosset men jeg menner det kan lade sig gøre ellers må vi få månteret den v8 motor der står i værkstedet til rancheroen på symaskinen så er det ikke den der hænger i bramsen men kom med lidt råd om at få det lavet


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kaleche
  • #1   18. jan 2008 kender du ikke nogen der har en kaleche der passer nogenlunde, så kunne i jo tilpasse den

  • #2   18. jan 2008 Jamen er det ikke bare nået med at få lavet de stænger du skal bruge og så sy ud fra dem med nogle lagner. Når du så er 100% tilfreds, sprættes det forsigtigt op, og der laves en kaleche efter målene. Har aldrig prøvet det, men ville være min umiddelbare fremgangs metode

  • #3   18. jan 2008 Det var dælme noget af en hamper pris! Jeg ville starte med at finde en anden kaleschesmed, for det kan gøres meget billigere, selv med moms!
    Jeg har en fiskekammarat der har syet en fuld kalesche til sin flipper 620, jeg tror den står ham i 2kg! Men det er klart at der skal laves en skabelon, jeg tror kan brugte en pap/karton. Men umiddelbart så kræver det en speciel symaskine, en der kan klare det det tykkere stof, jeg vil ikke tro det er nok at skifte til en kraftigere nål!


  • #4   18. jan 2008 At lave en kaleche, er simi nemt.

    hvis du har kaleche stængerne, så monter dem, og fastgør dem iden position, som de skal have, når kalechen er oppe.

    smid et stort lagen over dem og begynd at folde lagnet.

    Start med "loftet" så "fronten" til vindspejlet, derefter "bagenden" ned til motorbrøn, hvis den er med udenbors motor.

    Derefter kan du ta "siderne"

    du kan evt. bruge lyn-tvinger til at holde laget til selve båden.

    Hvis du ikke rigtig ved hvad det betyder at folde, så få den kone til at hjælpe. Det er fuldstændigt som at lave en kjole !!!!. folderne bliver samlet med knapnåle, og spar endeligt ikke på dem.

    når du har lavet alle folderne, burde lagnet ligge som en skål, rundt om kaleche-bøjlerne.

    Ta et tusch eller lign. og markere kaleche bøjlerne indefra. så du ved hvor samsyninger og gennemløb skal side.

    Så er din skabelon færdig.

    afmont den forsigtigt, uden at knapnålene hopper af.

    nu kan du klippe overskuds stof af. klippe af hvis du skal have mulighed at at sy lynlåse og lign. i, hvis du evt. vil kunne rulle el. afmont siderne.

    men det er nu den del, hvor din kone og hendes nye symaskine overtager projektet.

    husk at syninger helst skal ligge, så det er nemmere at lægge kalechen ned igen.

    Håber det kunne hjælpe, det er faktisk gangske nemt, du skal bare give dig tid, når det er første gang.



  • #5   18. jan 2008 tak for de mange gode løsninger jeg har bøjler så dem vil jeg prøve at sætte på og se hvad vi kan finde ud af vender tilbage når vi går igang

  • #6   19. jan 2008 lyder spændene, jeg vil gerne opdateres ellers se den færdige kaleche

  • #7   19. jan 2008 Ja det råd koster da mindst et "fotoalbum" hehe:-) Lad os da se hvordan det skrider frem.

  • carsten j
    carsten j Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 1
    #8   19. jan 2008 Brug fibertex til modellen istedet for et lagen, fordi det ikke kan trækkes til nogen af siderne.

  • #9   26. jan 2008 Farvel Jan

  • #10   26. jan 2008 hvis jan m kan lars p selvfølgelig også

  • #11   27. jan 2008 Der er da heller ikke nogen grund til at håne andre folk,lad dog manden prøve og så tilbyd din hjælp bagefter hvis det går galt.Så ville du nok ha fået lidt bedre reklame.

  • #12   27. jan 2008 Jeg ved ikke med jer andre, men www.sailmaker.dk er ikke kommet på min hitliste efter Jans indlæg !
    Jeg ville hellere smide mine penge i havnen end at lægge dem hos et firma med den attitude.
    ud med ham, så vi andre kan få lov til at hjælpe hindanden uden at blive gjort til grin.


  • #13   27. jan 2008 jan m. hvis du ikke taler ordeligt får du ud stemme af mig, og jeg er rimelig sikker på at der er andre som følger trop

  • #14   27. jan 2008 ja, den første ud-stemme har du fået !

  • #15   27. jan 2008 ja det er der...

  • #16   27. jan 2008 fed holdning....

  • #17   28. jan 2008 til jan m

    Det startede jo med at lars p, ville blivet flået levende, hvis han skulle have en til at lave den.

    Så han havde valget mellem , at måtte sælge båden for at få råd en kaleche der var perfekt

    eller lave en selv der kunne bruges, og beholde begge dele smiley

    men jeg ville da gerne høre hvilken pris du kan levere en færdig kaleche til " anslået pris selvfølgelig "



  • #18   28. jan 2008 Iøvrigt, må jeg da osse lige sige, at i min brance ( selv lært handyman )

    har min erfaring tydeligt vist, at de såkaldte prof håndværkere er pissedårlige, når det kommer til kvalitet.

    heri snakker jeg om tømmere, murere, snekkere, malere.
    Så hvorfor ikke osse andre ???


  • #19   30. jan 2008 hej alle tænk at et stort stykke stof kan give så meget at tale om det skal lige siges at en kaleche til en orrskar 26 er meget lang ca 5m

  • M M
    M M Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 2 Svar: 2
    #20   1. feb 2008 Hvordan er det at i opfører jer her på siden, tror i at det er en børnehave . Jeg har købt og betalt den lækreste lille kaleche som man overhovet kan forestille sig, af NEMLI jan´s kalecher . Han er nok det blideste lam som findes her på galleriet så derfor kan jeg ikke se alt dette svineri . Hvor gammel er i egentlige ?

  • #21   1. feb 2008 hvis ikke alle jans beskeder var blevet slettet så det nok lidt anderledes ud

  • M M
    M M Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 2 Svar: 2
    #22   1. feb 2008 haha j har ikke andet at sige til det her og nej jeg er ikke jan . I kan stemme mig ud som i har lysttil men en børnehave bliver dette forum alligevel hvis ikke man kan tale frit her inde

  • #23   1. feb 2008 Hvad "Jan", hvor er det så lige man kan tale "frit" smiley :-)
    Kan du nævne mig et stie hvor man kan det? smiley


  • #24   2. feb 2008 man kan da sagtens tale rimelig frit herinde, man skal bare ikke svine andre medlemmer til på den måde som jan gjore.

    ps til skipper bent, har du læst indlæget fra starten


Kommentér på:
kaleche

Annonce