{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Udgifter speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hej. Hvad skal man regne med af udgifter hvis man har en almindelige speedbåd, her tænker jeg service af motor og hva der ellers som skal laves. Er det 1gang om året den skal til service? Tak for jeres hjælp og god dag :-)..


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udgifter speedbåd
  • #1   26. apr 2016 Ja det er som udgangspunkt 1 gang årligt den skal til service inkl. udskiftning af forskellige olier og filtre, samt anoder (medmindre det er en trailerbåd, så er udskiftningsintervallet på anoderne noget længere), ellers skal du i hvert fald sejle rigtig meget, hvis det er mere end 1 gang årligt.

    Derudover skal motoren vinterkonserveres og så bør båden poleres en gang årligt og kalechen bør renses/imprægneres hver 2.-3. år. Derudover er der tændrør og tandrem (på nogle modeller) hvor udskiftningsintervallet er noget længere!

    Hvad det koster og hvad der helt præcist skal udskiftes/udføres hvornår er meget forskelligt fra motor til motor, så du skal nok skrive lidt nærmere om hvad motor du har i tankerne?

    Derudover skal du jo nok regne med at jo ældre båd+motor er, jo mere går i stykker og koster penge at reparere, så det er nødvendigvis ikke en god forretning at købe for billigt, så man i stedet skal bruge en masse penge på vedligeholdelse/reparationer og ikke mindst irritationer på dette!


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Svar: 36
    #2   26. apr 2016 Det kommer meget an på str på båd og motor indenbords / påhængsmotor. Indenbordsmotor er betydelig dyre på sigt rep og vedligeholdelse.
    Jeg har en 16 fods med en 90hk Mercury Optimax.
    Forsikring ansvar 700.-
    Vedligeholdelse / service ca 1.000.-
    Brændstof 5 - 6.000
    Olie små 1.000.-
    Jeg ligger ved en pæl, dvs ingen udgifter til havneplads

    Jeg sejler en del 60 - 70 drift timer


  • #3   26. apr 2016 Det var satme mange penge på benzin Jacob 5-6000 kr for 60-70 timer så får den da også fuld skrald hele tiden.

    Jeg brugte max 1000 kr sidste sommer på 50 timer min er en 100 HK mariner 4 T


  • #4   26. apr 2016 det var sku ikke meget henrik, vi brænder hurtigt 1000-1500 l af på vandscooteren, men hva det koster at have det sjovt

  • #5   26. apr 2016 Ja det er ikke gratis 👍 Nu sejler jeg også bare tomgang (trolling fart) bruger båden til at fiske fra...men kan godt huske det den gang man hade bayliner Arriva 7,4 liters der brugte den ca 60 liter i timen med fuld gas..men det var den gang 😀

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #6   26. apr 2016 Henrik p : enten kan du ikke regne eller også har du et gennemsnitligt forbrug på 2 liter i timen. Jeg ved godt hvad jeg hælder mest til....
    Så redigerede du svaret. Troller du så ud af havnen også og frem og tilbage?


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Svar: 36
    #7   26. apr 2016 Jeg bruger ca 10 liter i timen, hvilket er utrolig rimeligt....

  • #8   26. apr 2016 Du må sådan tro vad du vil Kasper...der rører ikke mig det er sån det er...og ja jeg troller ud af havnen der er også fisken !

  • #9   26. apr 2016 Jeg brugt 18000 kr på brændstof i 2015 men jeg også sejlede bla. Sjælland til Jylland , Sjælland rundt, Danmark til sverige et par gang og en del trolling turer.

    Andre udgifter udenover brændstof er:
    Kasko
    Ansvar
    Havneafgift
    Kranløft
    Service og bundmaling
    Diverse velligholdelses udgifter

    Jeg kan konstatere at det er ikke billigt og hvis man er nærige med penge skal man ikke købe en båd.


  • #10   2. jun 2016 Hejsa,

    Som de andre skriver, kommer det jo meget an på hvilken båd du har købt, og hvor meget som skal laves. Min første sæson, har jeg sat 25.000kr af på en ny båd, excl. brændstof. (Kasko, bådplads, op/nedtagning og service+opbevaring). Jeg er klar over der kan hentes en del på at undersøge tingene lidt mere, evt. finde alternativ opbevaring, og selv lære at klargøre - men kan du intet selv, koster det $ smiley


Kommentér på:
Udgifter speedbåd

Annonce