{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af motorbåd / hardtop / weekend {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er på udkig efter en motorbåd med hardtop, den skal helst være i størrelsen 22-26 fod, gerne med toilet.

Den skal bruges til fiskeri, jeg er ikke hardcore lystfisker, men den må gerne kunne bruges til at smække et par stænger på til trolling også smiley

Derudover så er tanken at den skal bruges som et mini sommerhus, hvor man lige kan tage ned og bruge en weekend med overnatning. Der skal gerne være plads til at 2 voksne kan overnatte i båden.

Mit budget er på omkring 300.000.

Ind til videre har jeg kigget på

Aquador 23 ht (fed båd, men lidt over budgettet)
http://www.tempo-baade.dk/produkter/brugtebaadeogmotorer/brugtemotorbaademedindenbordsmotor/aquador23ht.html

Ørnvik 700 weeekend ( lidt i tvivl om kvalitet )

Merry fisher 805 ( lidt over budget)
http://www.hbs.dk/Jeanneau-Merry-Fisher-805

Så mine spørgsmål er:

Er der stor forskel på benzin vs diesel i den vægtklasse når man skal vælge båd, hvad er dyrest at sejle med?

Er der andre muligheder som jeg har overset i valg af båd ?
(synes ikke der findes så mange med hardtop i DK)

skal jeg evt. kigge i udlandet / sverige ?


Kommentarer på:  Hjælp til køb af motorbåd / hardtop / weekend
  • #1   26. maj 2016 Tag et kig på Merry Fisher i udlandet - der er rimeligt stort udvalg til rimelige priser og jeg vil sige 695 (gammel model), 705, 725, 755 eller 795 er min. str. for det du søger...

    Mener der er en enkelt 725 på DBA.dk men syntes den er for dyr, i forhold til hvad en 755 koster i udlandet...


  • #2   26. maj 2016 Måske Uttern C 68, der er stort udbud, kvaliteten er god, versionen med 1,7 diesel er meget økonmisk og sikker i drift.

  • bjarne m
    bjarne m Tilmeldt:
    aug 2007

    Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
    #3   26. maj 2016 Prøv også at tjekke Benetau Antares 6.80 . Det er virkelig en dejlig båd

Kommentér på:
Hjælp til køb af motorbåd / hardtop / weekend

Annonce