{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Vandski / båd {{forumTopicSubject}}

Hej står og er ved at købe en lille 14 fods båd med 50 Hk motor dog uden power trim. den skal kun bruges til vandski / tube en gang imellem når vejret er godt. Skal man ud og begynde at lave en vandski stang bag på båden, eller kan man nøjes med at sætte et reb i de øjer der er bag på båden ? - han siger den sagtens kan komme op og plane med 5 mand i båden. den sejler 30 knob på stille vand. Lyder det helt forkert ( ved ikke hvad mærket er på båden desværre men det er en Evinrude 50 hk motor som er renoveret for 2 år siden )


Er ny inden for både derfor starter jeg ud i en 10 - 17,000krs båd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandski / båd
  • #1   1. jun 2016 Hej Casper.
    Inden du investerer, skal du lige gøre dig nogle overvejelser, da det er bedre at tænke lidt langsigtet, end at få købt for småt fra starten.
    Jeg kan have min tvivl om hvorvidt det bliver særligt sjovt at trække vandski i en 14 fods båd med 5 mand i. Hvis du gerne vil have, at der er plads til vennerne eller familien, skal du nok lede efter en lidt større båd. Evt. en bowrider.
    Jeg kan sagtens forstå, at det kan være fristende at købe noget meget billigt i første omgang, men som så meget andet, er der jo oftest en grund til noget er billigt. Du skriver at motoren er renoveret for 2 år siden, men hvor gammel er den, og hvad menes med 'renoveret'? Du skal i hvertfald sørge for at få noget dokumentation på hvad der er lavet ved den renovering.
    Men uanset hvad, så er det rigtigt sjovt at sejle, så held og lykke med projektet! Jeg glæder mig til at se hvilken båd du vælger, og der er lige så mange meninger om hvad der er rigtigt og forkert, så vælg med hjertet, den båd der er rigtig for DIG! (Begge mine jetbåde er i hvertfald absolut ikke fornuftige, men virkeligt sjovt legetøj. Det er dog kun den ene af dem der er oprettet herinde. Den anden kommer snart.)


  • #2   1. jun 2016 Tak for hurtig svar. som sagt er det den første båd, så ville helst ikke ud og smide mange penge efter en, hvis nu at det ikke fanger mig. derfor er planen at starte ud med en lille billig båd som man kan sejle lidt i hen over sommeren. den har stået inde i en garage og kun været ude en gang sidste år, med hensyn til renovering så det nok de slid dele som impeller osv der er skiftet. motoren er fra 2000



  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #3   1. jun 2016 Casper det er jo ikke renovering, men blot simpelt service. Renovering er noget omfattende og ofte dyrt og hvis sælger fremhæver det skal det også kunne dokumenteres ellers er det bare tom snak.
    Se fx på alle vandscooterne der er til salg. Mange af dem er "renoverede", men spørger man ind til det, kan det oftest ikke dokumenteres og i min verden er det det samme som renoveringen ikke har fundet sted


  • #4   1. jun 2016 det er ikke ham der har båden som har renoveret den men tidligere ejer, båden har han haft i 2 år og sidste år kun sejlet 1 -2 gange i den pga han har en sejbåd os. - renovering på 15,000kr sagde han så noget må der være lavet. men da han ikke kan bevise det så går jeg ud fra der ikke er lavet noget på den.

    Hvad skal jeg være opmærksom på når vi skal have gang i motoren ( vi smider en slange på den og starter den - han bor 20 - 30 km fra nærmeste havn. )


  • #5   1. jun 2016 Det altid en god ide og smide den i vandet og prøve båden jeg ville aldrig købe en båd der kun har været startet på muffer

  • #6   1. jun 2016 Okay tak for gode svar. Hvad skal jeg kigge efter ? Motoren starter / går i gear - sejler hvad mere

  • #7   5. jun 2016 Men som skrevet før du skal nok ikke regne med at det kommer til at være særlig sjovt med 5 mand i båden hvor 1 er på ski eller i en ring er i bare 2/3 stykker afsted er det måske muligt...men prøv da at spørge om en tur og så få 5 af dine venner med så går du svar på sandheden...😀

Kommentér på:
Vandski / båd

Annonce