{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Redningsveste {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Er nye her inde og ny båd ejer.
Da jeg købte en båd var der 5 redningsveste med til over 90kg.
Men vis min nevø skal med ud som vejer under 90kg. skal jeg så havde en anden vest eller må man godt være under men ikke over? ?
Håber i forstår og nogle kan hjælpe mig 😊


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Redningsveste
  • #1   13. jul 2016 Jeg ved ikke om det er et krav at man vejer som der står på veste....
    Men jeg vil ikke gå på kompormis med sikkerhed, sørg for at der er veste der PASSER dem der er med ! nu tænker jeg ikke kun vægt , men at de sidder godt på den enkelte, ikke strammer, ikke er for stor... men rigtig passer...
    Husk også at tilpasse hver enkelt FØR i tager ud.... sker der noget, ja så er der nok ikke tid til at stramme eller løsne de forskellige stropper, og hvis i ikke har dem på, så sørg for at ALLE ved hvor DERES vest er og den er let og hurtig at få fat på ....
    Køb evt nogle af de oppustlige, dem kan man have på uden at de er i vejen og de sørger selv for at virke hvis man bliver slået bevistløs og smidt i vandet.
    De skal godt nok have et eftersyn og tjekkes jævnligt, samt have skiftet salt pastil HVERT år.... men er et liv ikke det værd ? ? ....
    God sommer .......


  • #2   13. jul 2016 Kim skriver et ganske fornuftigt svar.
    men nej du må ikke bruge en 90kg vest til eksempelvis en person der vejer 60kg vestens funktion forsvinder, bla kan det give problemer med at få den til at sidde ordentligt men omvendt, vil flyde evnen være for stor og personen der har den på vil få vanskeligheder da kroppen vil ligge for højt i vandet og det ændre tyngde punktet og det vil tvinge hovedet nedad.


  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #3   13. jul 2016 går da an på hvad han vejer.
    hvis det er 80kg og vesten ikke er for stor for ham, så ville jeg bruge den.



  • #4   13. jul 2016 vesten må bruges fra 70-90kg

  • #5   13. jul 2016 Helt enig med Kim...men jo du kan godt bruge en 90 kg vest til en der vejer 70 kg bare den passer og kan spændes til så er der ingen problemer.

  • #6   13. jul 2016 5 veste til over 90 kg??? Der hr sgu været vægt i den båd smiley

  • #7   14. jul 2016 Vi har købt veste der er lige i overkanten i forhold til vores vægt (tænker lidt på vådt tøj også vejer) og de sidder fint...

    Hundens vest er dog lige i underkanten, men det var den største vi kunne få dengang, og den sidder super fint på hende..


  • #8   17. jul 2016 Du skal have de veste om bord med passende vægt.
    Ellers får du en bøde.
    Selvom det kun er 40kg forskel.


  • #9   17. jul 2016 Speedy...
    jeg er ikke sikker på at du har ret der... Der står at der skal være veste ombord til alle ombord... Der er ikke åbenlyse krav til størrelse, ej heller at de skal bæres til søs...


Kommentér på:
Redningsveste

Annonce