{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.414 visninger | Oprettet:

Skift af blød bund i kabinebåd pris {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde

Da vi har købt den her fine kabinebåd men desværre har opdaget at den er blød i bunden. Det skal lige siges den er dobbeltbundede og den del som der er blød er den del man går på.
Er der nogle herinde som har givet sig ud i det projekt at skifte det selv eller fået en proff til det og som kan sige en ca pris på hvad det har kostet. Det er en 15 fods.
Et andet spørgsmål er skal der ikke sidde en typeplade på alle både og hvor skal den sidde henne for vi kan ikke finde den på vores desværre.

Mvh Jeanette


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skift af blød bund i kabinebåd pris
  • #1   9. aug 2016 I er formentlig røget i den samme balje som en del andre og det meste af dørken og det der ligger under har suget fugt og vand og er rådnet. Priserne på at få det lavet variere meget .. i Materialer kan det vel gøres for i omegnen af 4000,- selv alt inc hvis det skal laves ordentligt med de rigtige materialer. .. I bør nok samtidig også kigge på hækken den har det formentlig lige så skidt. Hvilken båd drejer det sig om ?

  • #2   9. aug 2016 Det lyder ikke så galt i matrialepris. Hækken er det der hvor motoren sidder fastspændt?
    Det skal lige siges vi er helt nye inden bådverden. Så hvordan griber vi det bedst muligt an og hvad skal vi mere være opmærksom på. Kan man skille båden i 2 dele eller skal man skære det ud med en stiksav


    profilbillede
  • #4   9. aug 2016 Både som denne har nogle år på bagen. Det er heller ikke sikkert der nødvendigvis er skum nedenunder det kan også bare være forstærkningerne der er dårlige. Det bedste i kan gøre er at skære et hul ned og kigge. Evt med et kopbor hvis det kan lade sig gøre. Jo hækken er der hvor motoren er spændt på. Der er er træ indeni som forstærkning. 4000,- er også anslået men der går noget til at lave et ordentligt stykke arbejde .. Det er ikke bare noget man lige gør på et par dage. Det sviner og er giftigt at slibe i. Hvordan man gør og hvordan det kan se ud ligger der flere billedeserier af herinde.. Det er ikke så voldsomt svært men det er tæt på vejrmæssigt mht temp at det skal laves indenfor. Man kan sige det er kun en 15 fods båd så vær glad for den ikke er 30 fod smiley

  • #5   9. aug 2016 Tak for svar det var yderst brugbart for vi har søgt rundt på nettet og der er jo rigtige mange forskellige svar og det var virkelig ved at tage modet fra os helt og aldeles. Har du evt nogle link til de der billede serier for min mand siger han ikke rigtig kan finde dem>:(

  • #6   9. aug 2016 Du kan evt google udskiftning af dørk osv den slags. Ellers søg i albums her på siden. Der er også nogle grupper på Facebook.. Det bedste i kan gøre er at suge lidt viden til jer på nettet angående glasfibe arbejde. Der ligger også flere gode videoer på youtube .. søg på "rotten transum" osv så dukker der meget op.. Derefter inviter et par venner over til at gi en hånd. Man løber hurtigt surt i det alene da det kan være lidt monotont og man samtidig er presset af feks vejr eller tid .. smiley Det spørgsmål du stiller der dukker ret ofte op netop da det er et almindeligt problem på ældre både.

  • #7   9. aug 2016 Det værste med den slags projekter her er at det næsten altid griber om sig så forvent det værste.. En anden ting hvis nogen her igennem eller på Facebook tilbyder jer at lave det for x antal kr så vær på vagt.. Flere er blevet snydt enten af et elendigt / ufærdigt stykke arbejde eller noget der ikke er lavet som aftalt. Så vær varsom med at betale noget på forskud.. smiley

  • #8   9. aug 2016 Vi har kontaktaktet Middelfart bådebyggeri han ville kigge på den og give en pris på det og så må vi tage en vurdering ud fra det.
    Vi havde lavet et opslag på Facebook og der var flere som vil komme og kigge på den og give en pris pådet.
    Det er vel ikke et umuligt projekt vel at kaste sig ud i min mand er smed og temmelig fiks på fingrene han har bare ikke arbejdet med glasfiber før


  • #10   9. aug 2016 Er han håndværker som feks smed burde det ikke være det store problem.. Ellers få et par tilbud det kan variere meget. Men vær opmærksom på nogen giver bare en pris på noget hurtigt hvor det udvendig måske ser fint ud men er noget juks indenunder der ikke holder i længden.

  • #11   9. aug 2016 Jens det er jo den evindelige diskussion.. Nogen mener også sagtens de kan køre rundt i deres gennemtærrede bil fordi den jo køre fint. Men det ændre jo ikke på at konstruktionen er svækket betydeligt. Princippet er det samme. Er bunden blød jammen så er der noget der ikke er som det skal være. Det samme med den bløde hæk.. På med en stor metalplade tror nogen og så er den hellige gral forvarret
    smiley


  • #12   9. aug 2016 Det skal laves uanset hvad for fusk dur simpelthen ikke og vi har 3 børn som er med i båden så det skal bare være 100 % iorden. Jeg vil nødigt ligge ude på Lillebælt og bunden revner og det pisser ind med vand pga fusk. Vi prøver at få et par tilbud indhentet og så tager vi den derfra smiley

  • #14   9. aug 2016 Jens det har du ret i men gætter på en stor del af tilfældene bunder det i uvidenhed og manglende tilsyn.. Det ville være det samme hvis der ikke var syn på biler smiley


  • #15   9. aug 2016 Jeg er helt enig med Jens , Og at få et værft til at lave noget på den ville være galimatias , så er det bedre at sælge og finde noget nyere/bedre .

  • #16   9. aug 2016 I dette tilfælde er det nok bunden der er blød det er vi ret sikre på. For den buler når vi bevæger os på den og nogle steder ude ved kanten er den stadig hård. Hækken er desværre også dårlig og skal også skiftes

  • #17   9. aug 2016 som skrevet højere oppe skal det undersøges hvad der er galt , det kan i gøre som beskrevet ved at lave et hul .(lav det evt i en str der passer til inspektionsluge ) og alt efter hvad der er galt ,kan man jo se om det kan betale sig .

  • #18   9. aug 2016 Ja der er ikke andet for. Tusind tak for hjælpen og svar:D

  • #19   9. aug 2016 Det kan somregel aldrig betale sig med den slags rent økonomisk men så skal man gøre op med sig selv om man vil give aben videre uden at informere om det eller vil man tage oplevelsen med og lære noget nyt på den bekostning. Den repræsentere ikke den store værdi for nogen hvis dørk og hæk er dårlig da det er et større projekt . smiley

  • #20   10. aug 2016 Hvad er dørk? Vi har snakket om at vi gerne vil smide 10—15000 kr i den og det med at sælge den videre og så skjule fejlene vil vi ikke for vi ved jo selv hvordan vi selv har det og det er jo decideret svineri. Så hvis vi kan holde inden for de overnævnte penge får vi den lavet tip top i stand og så har vi jo en båd i mange år:D

  • #21   10. aug 2016 Vi har netop istandsat vores både fra inderst til yderst... og det er en 16 fod... vi endte (uden motor) op i 15-18.000 så hvis det "kun" er dørk (gulv) og hæk burde i kunne holde jeres budget...
    Vi gik ind i det uden nogen form for erfaring... vi brugte dr. Google og hr. Youtube og de er virkelig hjælpsomme... Er I lidt ferm til tysk er der rigtig meget internethjælp at hente...

    Lille fif: hvis der kommer en proff ud for at give tilbud så udspørg ham om hvad han præcis vuil gøre... hvad han mener skal udskiftes, hvor tykt det er efterfølgende... bla bla... brug den viden hvis i vælger at springe ud i det selv... smiley


  • #22   10. aug 2016 Nu er der jo ingen der har foreslået jer at sælge med skjulte fejl (mon ikke også de fleste ser/mærker det ) og jeg vil også mene det er muligt at lave det selv ,indenfor jeres budget. Hvis ikke der er en masse andre ting galt med båden ,derfor er det vigtigt at finde ud af i hvilken stand båden er i overalt . Hvis motor ,styring ,bund ,el etc ,er tjenligt til udskiftning ,er det spørgsmålet om ikke man skal stoppe istedet for at smide gode penge efter dårlige, Hvis den er ok de andre steder.Skal i starte med at finde ud af hvad der er galt med guvet/bunden/dørken,lav et fotoalbum ,så er jeg sikker på i kan få en del hjælp her også ,

  • #24   10. aug 2016 Det siger jeg skam heller ikke at der men jeg kan bare personligt ikke finde på at sælge med skjulte fejl. Det er bedre at være ærlig og så sætte prisen efter det:D og som jens skriver evt skriv købes som beset hvis man ender ud i et salg.
    Noget helt andet der er en luge i bunden som som er skruet fast men når vi har pillet nogle af skruerne op kommer der vand op af hullerne.
    Det er ikke normalt vel for den jo dobbeltbundede men denligger rigtig fint ovenpå vandet ENDNU.


  • #26   10. aug 2016 Ok men lige så snart vi løsner skruerne og piller dem op kommer der vand op af hullerne

  • #27   10. aug 2016 Hvis der er vand i dobbelt bunden som du nævner skal i have båden på land da den ikke er sødygtig længere. Bliver båden bordfyldt kan den nemlig synke.

    Hvis jeg var jer ville jeg som det første når båden er på land lave et lille hul bagerst i båden således vandet i bunden kan komme ud.

    Når i har gjort det skal i have båden gået efter uden på i bunden og tjekke op på evt. skader udvendigt på bunden.

    Hvis den ser fin jævn og hel ud skal i ikke gøre mere her. Så kan i lappe det lille hul i har lavet til aftapning.

    Hvis jeg var jer ville jeg muligvis benytte mig af en nødløsning ang. rep. af dørken. Dørken er den bund som er inde i bunden af båden.

    Jeg ville anskaffe mig en 8 - 12 mm spånplade en af dem som kan klare lidt fugt der er forskellinge kvaliteter. Derefter vil jeg skære den til og behandle den grundigt med træbeskyttelse.

    Så vil jeg skrue den fast i den originale dørk, således den bliver en ny bund oven på den gamle bund.

    Når det er gjort vil jeg ligge fiber over, derefter grunder og 2 komp maling.

    Kender en som har fixet eller nød lavet sin båd med denne metode. Det er klart det ikke er lige så godt som hvis den var blevet lavet rigtigt. Men det er hurtigt og nemt. tror det nok vil holde cirka 6-10 år alt efter hvor rådne de tværgående afstiverer er i båden.

    Med hensyn til hækken har jeg dog ingen råd da jeg ikke har kendskab til dette.


  • #29   10. aug 2016 Tak for vejledning vi er igang med at se om vi Ikke Kan skaffe en ophalervogn så vi kan få den op af vandet vi har ingen bådtrailer desværre

  • #30   10. aug 2016 Brian.. Spånplade i en båd er noget af det værste man kan gøre. Men at skrue en ny dørk fast ovenpå og så tilmed give den glasfiber må da være noget af det tåbeligste så kunne man jo lige så godt have lavet en ny dørk. Ham din Ole opfinder ven der skulle nok have læst lidt på lektien først smiley

  • #31   10. aug 2016 Fuldstændig som Michael J siger , den opskrift må i ikke følge .

  • #32   10. aug 2016 Men I bør nok få den op ad vandet og få bunden tjekkt og finde ud af om der er vand i den...

  • #33   10. aug 2016 i har ikke glemt en bundprop vel ?

  • #34   10. aug 2016 Vi har lige købt den for 1 uge siden smiley
    Vi fik af vide vi skulle skrue pladen af og så lyse ned i bunden men det kan vi slet ikke pga der kommer vand ind lige så snart vi skruer skruerne op. Den har lagt i vandet hele tiden så vi har ikke set nogen prob bortset fra den som sidder nede omkring der hvor motoren er.


  • #35   10. aug 2016 Der kan være en revne i bunden man ikke kan se sådan umiddelbart.. Det lyder voldsomt med alt det vand. Men den skal ihvertfald på land og drænes og så inspiceres hvad problemet er og hvor omfangsrigt reparationen bliver. Men pas på med en for lille trailer hvis båden er fyldt med vand vejer den en del mere end man tror smiley


  • #36   10. aug 2016 Jeg har lavet opslag overalt på Facebook i diverse salgsgrupper og de bådgrupper jeg er medlemmer af derinde at jeg søger en bådtrailer eller ophalervogn hurtigst muligt og min mand kigger nettet tyndt.

  • #37   10. aug 2016 Pas på hvad i køber.. Et godt råd hold jer til anerkendte mærke som Variant, Brenderup og TK-trailer.. De har de bedste ruller og umiddelbart skal i nok ikke kigge efter noget mindre end total 750 kg og sørg for at få en med bremser.. Edt godt bud på en 1000 kg total skal i heller ikke sige nej til.

  • #38   10. aug 2016 Ok det skal vi nok holde øje med tusind tak for råd.

  • #39   10. aug 2016 Jeg ved godt at det ikke er en god løsning. Men står man fuldstændigt uden viden indenfor emnet og har få midler til rådighed og bare ønsker et brugbart resultat så er det klart den nemmeste måde at gribe den an på.

    Jeg kalder det også selv en nød løsning som man skal være indstillet på at har en begrænset levetid.

    Ang. spånplader og vand er det ikke noget super valg men i og med i gerne skulle få båden tæt ved at pålægge fiber skulle der ikke være den store fare for at de suger vand.

    Jeg har set både der er over 30 år gamle som har opbygget dørk af spånplader med pålagt fiber. De har har trods alt holdt 30 år med denne metode.


  • #40   10. aug 2016 Men bruger i min metode vil jeg mene i kan have dørken klar på cirka 2 dage.

  • #41   10. aug 2016 nej du har ikke set nogle der bruger spånplade der holder 30 år , du tager måske fejl af spånplade og krydsfiner , spånplade er simpelthen så forkert som det kan blive.

  • #42   10. aug 2016 Beklager det var slevfølgelig krydsfiner jeg mente

  • #43   10. aug 2016 årh ok , så er ideen ikke helt hen i vejret smiley godt vi fik det opklaret.(og at du var mand nok til at erkende en fejl , dem kan vi alle lave)

  • #44   10. aug 2016 Ja det er det med at man godt ved hvad det er men, så får kaldt det noget andet.

    Men jeg vil også give jer andre helt ret i at hvis det skal laves helt korrekt så skære man den gamle bund op og laver nye tværgående stivere. Ny krydsfiner her efter glasfiberfiber, grunder og gel/2 komp.

    Men som jeg kan se på billedet af båden vil det være et noget omstændig projekt da der er en del monteret i båden bænke kabine osv. Så hvis man ikke har det store kendskab til det vil det være en stor omgang at gå igang med.

    Det som tit er et problem i de ældre glasfiber joller, er at de tværgående afstiverer under dørken tit er lavet af krydsfiner, hvor det ville have været bedre at bruge massiv træ istedet pga. holdbarhed og råd. Brister de så brister den rådne krydsfiner dørken er lavet af også.



  • #45   10. aug 2016 Lige nu er vi igang med at finde ud af at få den op og så kommer der en og kigger på den for at se om den kan reddes og om det overhovedet kan betale sig. Men først op af vandet og tømmes. Vi håber det lykkes imorgen

  • #46   10. aug 2016 Hvor har i båen til at ligge


  • #47   10. aug 2016 Den ligger i fredericia

  • #48   10. aug 2016 krydser fingre for jer.

  • #49   10. aug 2016 Mange tak Michael. Jeg filmer det når vi får den op og får den gået efter for vand og den blir tømt

  • #50   10. aug 2016 Er der ikke en i jeres havn som har en ophaler vogn i kan leje?

  • #51   10. aug 2016 Hvis man nu ikke har noget at stille båden på hvordan opbevarer man så båden bedst

  • #52   10. aug 2016 et par paller/bildæk under den , så den er løftet , vigtigt hvis i skal arbejde på bunden . sørg for at den er understøttet godt under kølen og derefter et par skråstøttet til at holde balancen fra siden.

  • #53   10. aug 2016 Ja i kan altid lave et par bukke til den

  • #54   10. aug 2016 Lyder lidt som om i har købt katten i sækken. Hvis der tilmed er en luge i bunden kunne noget godt tyde på at tidligere ejer har været klar over problemet. Men det er ikke verdens undergang. Regner ikke med i har betalt en formue for den så tabet kunne have været større .. Man bliver en erfaring rigere og en båd i den str er et overkommeligt projekt. Er din mand smed så har han formentlig hænderne skruet godt på så han kan lave det. Igen der bliver man også en erfarng rigere og finder ud af hvordan glasfiber bliver lagt og fungere smiley

  • #55   10. aug 2016 Her kan i se lidt om hvordan det ser ud. Men hold dig fra fuge/bygge skum hvis du skal bruge den slags. Kun det rigtige 2 komponent.

    http://www.baadgalleri.dk/galleri/18637-x_ukendt

    http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/diverse-baad/8604-opbygning_af_baad_

    http://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/teknik-projekter/1979-dory_med_vaadt_skum



  • #56   10. aug 2016 Med hensyn til hækken kunne i evt. monterer en vandfast krydsfinerplade indvendigt i båden og en rustfri dørkplade uden på båden.

    Jeg ved ikke om det er nok da jeg ikke har erfaring med rep af hæk på en båd. Men i skal tænke over hvad i bevæger jer ud på vandet i man skal være sikker på at det kan holde gerne 200 %


  • #57   11. aug 2016 Jeg må ud og finde nogle paller og dæk den lige kan stå på midlertidig indtil vi får fat i en trailer til den som vi kan få den op på og så får den den store tur. Min mand er smed og han er gør det selv mand ud til fingerspidserne så hænderne er skruet helt rigtig på heldigvis for det.
    Ja vi blir da en del erfaringer rigere må man sige måske ikke lige den fedeste måde at starte ud med at have båd på men hvis alt lykkes og den kan laves og den ender med at blive en rigtig fin båd så er det da en fed måde og historie at kunne fortælle at den er kommet fra det her til at ende med at blive en flot og lækker båd. Så håber da det lykkes. Men nu må vi se om den er pilrådden når den kommer op hvilket jeg selvfølgelig ikke håber


  • #58   11. aug 2016 der er en i Sønderjylland der udlejer 1300kg trailer for 4 eller 500 pr dag...
    gul og gratis... kan lige se om jeg kan finde den...

    Jeg ville dog hive fat i nogle af dem i havnen der har både (ikke sejlbåde) liggende,,, måske i kunne låne/leje jer frem til en i en uges tid, indtil i får fundet fejlen... eller stille den på dæk og paller... Jeg er ret sikker på at der er nogle der vil hjælpe... (hvis man spørger pænt får man nemlig oftest et ja...!) og så kommer man langt med en god flaske rødvin smiley


  • #59   11. aug 2016 Der hvor den ligger er et meget lille sted hvor de ikke så tit er men vi prøver at spørge dernede hvis vi ser nogle dernede.

  • #60   11. aug 2016 skal den ligge på havnen eller hjem ? hvis den bare skal op ,er en ophalervogn måske nok.

  • #61   11. aug 2016 Den skal bare op

  • andy b
    andy b Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #62   11. aug 2016 Hej Jaanette

    Har selv afstivet min båd se hvordan jeg har gjort. http://brandorff.net/renovering/ ca halvt nede på siden kig eftet 4/9-2015

    Jeg borede nogle huller og sprøjte epoxy I dem, har den ulæmpen at båden skal males pris ca 2000 kr til epoxy og ca 1000 kr til maling.


  • #63   11. aug 2016 Så fik vi båden op og åbnet lugen op

  • #64   11. aug 2016 Hvordan oploader man en video

  • #65   11. aug 2016 kan man ikke gøre det under galleri , og så lægger du et link i tråden her .

  • #66   11. aug 2016 under din profil #mit indhold# vælg videoklip # vælg opret video"

  • #70   12. aug 2016 Det ser ikke for godt ud smiley Prøv at lave hul mere et sted. Enten med et kopbor eller også vinkel sliberen med en diamantskive. Tjek selve pladen man går på under glasfiberen er formentlig helt blød og dårlig. Under alle omstændigheder skal vandet ud smiley

  • #71   12. aug 2016 jeg har en dykpumpe du kan låne ,den er i svendborg . og mellem 14-16 kan den være i ringe idag ,hvis du skynder dig at skrive.

  • #73   12. aug 2016 ja og er det tilfældet er den ikke konstrueret til at holde regnvand ude , så enten en lænsepumpe i ,eller sørg for at det ikke regner lige ned i den ,= kaleche

  • #74   12. aug 2016 Den er støbt fast det kan man se ude i kanterne og på midten af pladen

  • #76   12. aug 2016 Kan nok godt være du har ret at den så måske kun er sat fast i siderne. Men så meget desto værre så er hele pladen ihvertfald færdig smiley


  • #77   12. aug 2016 Det er den orginale plade der ligger i bunden og det er ren fiber som bunden er lavet af. Det som i kan se på billedet er malingrest fra skruerne

  • #78   13. aug 2016 Den der plader der sidder på tværs af båden inden hækken har den nogen betydning. Den lyder nogenlunde sund men den bøjer lidt så vi overvejer lidt at enten at fjerne den eller skifte den nu når vi alligevel skal igang med at renovere den.?

    profilbillede
  • #79   13. aug 2016 Kik i min profil under fotoalbummer der er en masse billeder fra dengang vi renoverede bunden og byggede ny hæk på min summersport .
    Det er skære bunden ud og ligge en ny i er ikke så svært men du skal nok regne med ca 1 uges arbejde på dine billeder ser det ud som om din båd ar samlet af 2 dele hvor den er samlet i fenderlisten så du kan tage denne af og skille båden ad i 2 stykker så har du god mulighed for at gøre hele skroget rent indvendig og se om der skulle være revner der skal repareres.
    Den lette og hurtigste måde vil nok være at skære stykker af bunden ud 3-4 cm fra kanterne og ligge nye vandfast krydsfiner T evt støbeplader i og ligge 3 lag fiber over .
    Du er velkommen til at vende tilbage hvis du vil have mere info
    Venlig hilsen Hasse


  • #81   13. aug 2016 Jeanette den plade der er nok med til at afstive båden lidt. Den kan lige så godt blive skiftet også det er en af de nemme ting. Eller skal i alligevel bruge tid på at arbejde jer uden om den når i fjerner bunden. Så er det nemmere at fjerne den og sætte en ny i. Det er er nemt når den sidder som den gør og så er den også i orden smiley

  • #82   14. aug 2016 Da vi havde en ude for at kigge og rådgive og hjælpe hvilket var en kæmpe hjælp han sagde osse at vi skulle snitte den 5 cm fra kanten og bruge det som støtte men problemet er bare at den gamle bund er ved at slippe rundt i kanten så det vil jo ikke have nogen effekt for så er der jo dårlig fiber rundt i båden som slipper og som er dårlig hvilket sikkert vil sprede sig til den nye bund vil det ikke?

  • #84   14. aug 2016 vi havde også tænkt os at skære den gamle bund helt ud så det er en helt frisk bund der kommer i.

  • #85   14. aug 2016 der er ingen træ i det er den originale fiberbund der er i og vi havde tænkt os at skære helt ude ved kanten så der ikke er noget tilbage af den gamle bund men er det en god ide?

  • #86   14. aug 2016 Skær ude i kanten og få det hele ud så i starter på en frisk så ved man det er i orden og der er ikke noget af det gamle dårlige tilbage. Tag endelig en masse billeder af det. De er guld værd hvis den skal sælges en dag. Træet i hækken kan i måske skære ud som På Hasses båd som han har linket til. Det er det nemmeste udefra men sætter så også lidt krav til at fiberarbejdet bliver lavet ordentligt og binder korrekt smiley

  • #87   14. aug 2016 Det nemmeste er at skære det gamle ud med en diamantklinge til vinkelsliberen da de almindelige skiver bare sprænger. Til at slibe med få fat i nogle grove korn 40 eller mindre flapskiver til vinkelsliberen så køre det og husk maske. Køb engangs masker og skift dem ofte. smiley

  • #88   14. aug 2016 jeg var lige inde og kigge og kan se at sådan som hasses hæk er bygget op sådan er vores slet ikke bygget. vores er beggyet op med en træliste i toppen og så er den lukket fiber 10 cm længere nede i en fordybning.

  • #89   14. aug 2016 Det var mere princippet hvordan man kunne gøre udefra smiley

  • #90   14. aug 2016 vi vil helst ikke skære i fiberen udefra for tænk nu hvis den ikke blir tæt igen.

  • #91   14. aug 2016 Det gør den hvis man gør det ordentligt. Men det er langt den nemmeste måde at lægge nyt træ i hækken. Det kan også gøres indefra men det er mere omstændigt da der ikke er til at komme til. Men når i alligevel har bunden plus div ude så hjælper det på det. smiley


  • #92   14. aug 2016 sender lige en privat besked til dig

Kommentér på:
Skift af blød bund i kabinebåd pris

Annonce