{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.769 visninger | Oprettet:

Forsikring på Vandscooter {{forumTopicSubject}}

Hej alle på BG

Jeg har længe cirklet om en Kawasaki STX-15F, men jeg har fået lidt kolde fødder pga forsikring. Jeg har hørt fra mange at man slet ikke kan få en vandscooter Kasko forsikret?

Derfor ville jeg høre om der er nogen af jer derude der har kasko forsikret jeres vandscooter, og hvis det er tilfældet... hvor har i forsikret den henne ? og til hvor meget ?

Mvh Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikring på Vandscooter
  • #1   21. apr 2008 Min er både ansvar og kasko forsikret hos Tryg Danmark.

  • #2   21. apr 2008 4500 kr. inkl. forsikring på traileren. Kategorien er lystfartøj op til 4 tons.

  • #3   21. apr 2008 okay, det lyder jo lidt som om at det slet ikke er muligt at få kasko forsikret den medmindre man giver fejlagtige informationer:...:S

  • #4   22. apr 2008 Jeg ringede til mit forsikringsselskab og sagde det som det var. Damen jeg snakkede med kendte godt til vandscooter, hun bad om info, stelnr. osv. og nu er den forsikret som et lystfartøj. Så kom ikke og sig jeg fusker!

  • #5   22. apr 2008 Senere i dag kan jeg scanne forsikringspapirerne, så kan du selv se det Ralph! Du skal satme ikke komme med beskyldninger om forsikringssvindel uden beviser!

  • #6   22. apr 2008 Jeg har en ven som fik sin vandscooter stjålet og Tryg betalte uden problemer...

  • #7   22. apr 2008 Jeg har på papir at min er forsikret hos Tryg. Som der også skrives længere oppe har en fået erstatning for en stjålet vandscooter hos Tryg, så mon ikke du skulle studere tingene bedre, før du siger at de ikke kan forsikres Ralph?

  • #8   22. apr 2008 Værsgo (link fjernet) 16:27:55

    Der står det sort på hvidt.


  • #9   22. apr 2008 Og de er altså ikke ulovlige i hele Danmark Ralph. Det fortalte den søde dame fra Tryg mig også (Hun havde også et familiemedlem med en vandscooter) Kan ikke huske om det var oppe omkring Gilleje der godt måtte sejles, det er op til hvert amt eller kommune at finde steder der kan sejles med vandscooter!

  • #10   22. apr 2008 At andre amter/kommuner så ikke har fundet steder, det er bare sløseri. Men facts er, de KAN forsikres!

  • #11   22. apr 2008 Ja nemlig Nicolaj. De er ikke ulovlige i hele Danmark, men han er sgu godt påståelig (Og uvidende) ham Ralph.

  • #12   22. apr 2008 Haha godt formuleret Nicolai smiley Men han er nok stadig påståelig med at de er HELT ulovlige og ikke kan forsikres. Men så lader vi ham være i den tro smiley

  • #13   22. apr 2008 Hej Mark

    Jeg tror skam på dig, men det er da ikke til at se udfra dit link at det er en vandscooter.


  • #14   22. apr 2008 Det med beskyldninger er jo ikke første gang for den skæve pirat.
    Han beskylder jo ikke, han insinuerer bare kraftigt og offentligt.


  • #15   22. apr 2008 Prøv at læse denne tråd.
    Så kan det være du det er nemmere at forstå han opfører sig sådan.
    http://baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=5589


  • #16   22. apr 2008 Claus A: Tryg er kun et telefonopkald væk smiley Du skal bare snakke med Frederikke smiley

    Nå, så tror da pokker han er så påstående. Men det er da en dårlig reklame for ham, tildels fordi han virker uvidende og staver som en 10 årig.


  • #17   22. apr 2008 Og bare rolig Claus smiley Ved godt du tror mig, men så er Ralph i hvert fald velkommen til at ringe til sine konkurrente og høre. Selvom han nok godt ved det, han vil bare skaffe flere kunder ved at give lidt dårlig omtale af de andre selskaber på markedet.

  • #18   22. apr 2008 Aha, interessant læsning, nu hvor jeg læste hele indlægget igennem. Det er altid godt at vide sådan noget, hvis folk spørger hvor de IKKE skal forsikre deres båd henne fremover.

  • #19   22. apr 2008 Mark L, har du hele navnet på hende Frederikke ? og hvor i landet sidder hun ? lyder som om det er hende man skal have fat i

  • #20   22. apr 2008 Har sendt en PB Dario.

  • #22   23. apr 2008 Så fik jeg en PM fra Dario, nu er hans også forsikret hos Tryg smiley Så Ralph, du kan godt droppe historien om Tryg. Bare fordi du er medejer af et andet forsikringsselskab, så skal du ikke gå og snakke dårligt om de andre. Det er satme dårlig reklame, jeg har været inde og læse lidt om jeres firma! Ikke just posivit meninger folk har om jer.

  • #23   23. apr 2008 Min gamle Yamaha Gp 1300R var ansvarforsikret hos Codan som vandscooter men de ville ikke tegne kasko på den...

  • #24   23. apr 2008 Der er ingen problermer hvis bare den er CE-godkendt. Det er snart længe siden at Danmark skulle ha indarbejdet EU-direktivet for fritidsfartøjer i dansk lovgivning men det har man bare ikke lige fået gjort... Så hvis det kommer for en EF-domstol taber Danmark nok ligsom Sverige gjorde. Jeg har aldrig fået dom for at sejle jetski eller vandscooter og det er vel og mærket siden 1994, har fået tiltale frafald en gang. Tror du selv skal læse lidt på reglerne Ralph, der må da også være nogen af din kunders både der ikke er CE-godkendt de er stillet på samme måde altså ingen dækning (i værste tilfælde).
    (link fjernet)


  • #25   24. apr 2008 Jamen så er vi jo næsten enig smiley bortset fra at du ikke helt tror på at der er nogen der forsiker/dækker hvis der sker en skade men det er der altså... Noget helt andet er Bådforsikring overhovedet medlem af Ankenævnet for Forsikring??? Hvis ikke/ hvorfor ikke?

  • #27   24. apr 2008 Eks. Det gør at hvis du har en skade og selskabet ikke vil betale eller betale nok kan du klage til Ankenævnet for Forsikring, hvis de afgør at du skal ha penge eller flere penge skal selskabet efterkomme afgørelsen. Alle seriøse/reelle selskaber er medlem af Ankenævnet for Forsikring.

  • #28   24. apr 2008 Så vidt jeg husker var CT assurances ikke medlem af Ankenævnet for Forsikring...

  • Dan D
    Dan D Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #29   24. apr 2008 "fordi BF.dk har ekslusiv ret at sælger MH forsikring Nautima på den hele nordisk market"

    Ekslusiv ret ??? hmmmmm..... Bavaria yachtversicherungen also can forsikre in hele norden and in mannheimer......!!!!! and better than BF!! *GG*

    it's not easy'er to klage about a german forsikring in germany... especially not with the møj elendige german retssystem!!! so to say that it's easy'er to klage about BF is a very big lie Hr. ralph *GG*

    don't use bf - use another!! BF is the same shit a la CT assurance!!! *GG* one day the people in BF is over all mountains *SMF*


  • Dan D
    Dan D Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #30   24. apr 2008 ralph - private

    you are driving a land rover on german nummerpladter... but you are in denmark moor than 120 days pro year - thurø tuborg havn etc etc.
    is this legal??? *GG* i don't think....!! you must pay same price for your car as all danish people....!! i would say, get the car on right nummerpladter before the danish skat coming..... *GG* ;'')


  • #31   25. apr 2008 Hvorfor er Mark en idiot?
    Han havde da fået den forsikret?
    Nu har du jo bare ødelagt det for ham Ralph?
    Måske ikke den bedste måde at skabe tillid til kunder eller skaffe kunder...


  • #33   26. apr 2008 Så så ikke så spydig!
    Dit dansk bliver så dårlig når du skriver i vrede....

    Jeg har læst trygs mail.
    Og jo du ødelægger det da for Mark ved at han nu snart får et brev hvor der står den ikke længere er forsikret ved dem. Fordi DU gjorde dem opmærksom på det.

    Og kan vi så få kammer tonen Ralph... !


  • #34   26. apr 2008 Ralph

    Dit eneste formål har jo været at ødelægge det for ham.
    Hvorfor bliver du stødt over hans ordvalg, det er jo kun skrift.
    Hvad med dem du selv direkte truer???


  • #35   26. apr 2008 Altså nu var hans scooter jo forsikret som lystfartøj, og ikke som scooter, hvis uheldet var ude ville tryk jo bare sige at de aldrig har forsikret den vandscooter, og at han har givet dem forkert oplysninger..

    Et eller andet sted har Ralph faktisk gjort ham en tjeneste, det jo ikke fedt at betale 4k om året til noget som ikke er gyldigt? og dermed vil jeg også mene han kan forlange at få alle sine penge tilbage igen!


  • #36   26. apr 2008 Nu har selv jo fået oplyst at det er mægler som har lavet en fejl.
    Så skal de dække.
    Hvis Mark har på skrift at han har skrevet at det er en vandscooter, hvilke oplysninger er det så han har givet forkert???


  • #37   26. apr 2008 Claus a, det har han jo så heller ikke, der står lyst fartøj:)

    (link fjernet)


  • #38   26. apr 2008 DEr står jo ikke hvad han har opgivet skriftligt af oplysninger til forsikringsselskabet. Der står kun hvilken kategori hun har sat den under. Formentlig fordi de ikke har en kategori der hedder vandscooter, ligesom de ikke har en der hedder daycruiser/speedbåd etc.

Kommentér på:
Forsikring på Vandscooter

Annonce