{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  trailer vs fastligger
  • #2   24. aug 2016 helt enig med Jens

  • #3   24. aug 2016 nå ok havde bare hørt ruller gjorde fiberen blød hvor de kørte.
    skal båden så males hvert år med ny bundmaling hvis den ligger fast i vandet


  • #4   24. aug 2016 Enig med Jens. 👍

  • #5   24. aug 2016 Vi har nu haft to både på trailer og det er absolut det mindst "forpligtende" fordi det giver mest frihed i forhold til hvor du vil sejle den ene dag frem for en anden... Vi bundmalede ikke trailerbådene men det skal vi da med den nye som er fastlægger...Den giver så mere frihed idet vi ikke skal pakke den helt ned fra gang til gang...

    Som hyggefiske"badekar" ville jeg vælge med trailer
    (Og badekar er ikke ondt ment på nogen måder) smiley

    Det skader ikke båden hvis den er indstillet korrekt. Forkerte tryk fra rullerne k-a-n blødgøre" fiberen... Eller krakelere malingen...
    Men ikke nødvendigvis...

    Dårlig bundmalingsarbejde kan jo "skade" bunden da den jo ikke er tilstrækkeligt beskyttet


  • #7   25. aug 2016 Fordelen ved en trailerbåd er jo også at du ved hvor du har den.... der er mange der har fået sig en overraskelse når de er kommet ned til deres båd og påhængsmotoren er savet ud af hækken.

    Det er naturligvis mest udtalt hvis man har noget attraktivt, en gammel motor og træt båd for sjovt nok ofte lov at ligge.


  • #9   25. aug 2016 kan godt se der er mange fordele og ulemper ved begge dele. så det ender jo vel nok ud i en smagssag så:);)

  • #10   25. aug 2016 vanndhunden.
    det kan jeg så godt se det er en fordel at man kan køre hen hvor man vil.

    jens

    er det noget bestemt man skal bruge til det


  • #12   25. aug 2016 Jeg har prøvet begge dele ligget ved både bro og de sidste 10 år med båd på trailer ..
    Det er meget individuelt fra bådejer til bådejer ..
    personligt kan jeg godt lide at have båden hjemme på adressen med en travl hverdag osv. og bruges båden hovedsageligt til fiskeri med stang og lidt vandsport ,søsætter forskellige steder og ser en stor frihed i det ,da jeg ikke fastlåst til et bestemt sted , alt afhængig af vejr vind osv...
    søsætning klare jeg på under 10 minutter så er intet problem, når man først har rutinen i det.




  • #13   26. aug 2016 Folk glemmer helt i deres betragtninger om hvad der er bedst for båden at tage vejrets påvirkning med.

    Det er helt klart bedst for båden at ligge på trailer HVIS den står under tag - så er båden ikke udsat for vind og vejr, specielt regn og sol, men selvfølgelig også blæst der kan ruske i kaleche/cover.

    Når den ligger udendørs, så kan der desuden meget let opstå fugtproblemer inde i båden hvis man har bare en lille utæthed i kaleche/cover og der ellers ikke er god udluftning.


  • #14   26. aug 2016 Vi har absolut kunne se fordelen i at kunne bakke båden ind i garagen og lukke... hvorimod den første vi havde ikke kunne komme ind grundet højden... den stod bag garagen med en pressenning og i vind og rusk så gik presseningern til fra en side af... ...

    der er også noget økonomi at holde det op imod hvis du fx kun bruger båden to gange om mdr, kan det være dyrt at ligge i havn, men sejler du nu tre gange i ugen, kan det være dyrt at spænde den efter bilen, hvilket jo slider mere på bilen og traileren skal også have nye dæk og lejer fra tid til anden...
    udgift til slæbestedet skal også indregnes, hvis man vil skifte mellem flere havne...

    vi kunne ikke få båden i den ønskede havn, men har fundet et rigtig fint sted nu som egentlig iver flere muligheder end den anden havn kunne, i og med at den ligger tættere på Aalborg og den har fast bådkran i havnen i tilfælde af at man lige skal have den op at kigge under bunden (fx ved en måske begroet propel)
    prisen er den samme i begge havne... "vores" havn er med i frihavnsordningen hvilket også spiller ind når planen er lange ture med flere overnatninger i 2017 og fremover...

    med en trailerbåd er en trailerlås et must...
    med båd i havnen ser jeg ofte at dr er en stor kæde fra et fast punkt på båden til et fast punkt på havnen så båden er låst fast...
    jo mere besværligt det hele er for tyven jo større chance for at han/hun vælger naboen...!

    og reglen med ikke at oplyse på facebook at nu går turen til Bahamas (med fly), for så ved tyven at båden er ubevogtet,,,,!!


  • #15   28. aug 2016 Den gamle båd jeg hade var på trailer det var også fint at have den hjemme i garagen så man kunne gå og se på den og lave lidt men jeg fik bare ikke sejlet nok i den for når man kom hjem fra arbejde gad jeg ikke og skulle til at bruge en time på at rigge til inden jeg var på vandet og det samme når den skulle op igen...nu ligger den nye båd fast i havnen og er klar til at sejle i når lysten er der og jeg har fået sejlet meget mere nu den ligger i havnen..måske de har bedere af at stå tørt og godt inde under et tag men en båd burde kunne tåle at ligge fast i havnen ellers er de lavet for dårligt...det er jo en båd vi taler om som gerne skulle kunne tåle vind og vejr og der til høre....er helt klart til havnepladsen..men stadig have en god trailer til at hive den op på og stå på om vinteren. Min mening 😀

  • #16   28. aug 2016 altså den vi har købt nu er vant til at være på trailer så det bliver den nødt til at være indtil den har fået en omgang maling så den kan klare sejlsæson i vandet. og så blir det nok bare om vinteren den ryger op tror jeg.

  • #17   28. aug 2016 Lyder som en god ide 👍

Kommentér på:
trailer vs fastligger

Annonce