{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.435 visninger | Oprettet:

Alexander W
Alexander W
Tilmeldt:
10. jul 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27

QuickSilver/Ørnvik 470 m. 50hk eller 640 Weekend m 135hk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har længe kigget nettet tyndt for diverse bådmodeller, og bliver ved med at falde tilbage til disse to modeller. Jeg ved godt det er ret forskellige både, men da vi ikke har fastsat et budget, eller har haft båd før, så er det lidt forskellige størrelser, typer og prisklasser vi kigger på.

Båden skal bruges meget alsidigt, vi er en familie på 4, hvor de to er helt små, vi vil gerne kunne sejle lidt hygge ture i fjorden, have mulighed for lidt vandleg, fiskeri, og gerne simpel overnatning.

470, eller 520, kan ofte erhverves brugt med omkring 40-60hk 4t påhængsmotor for mellem 80.000kr og 120.000kr, hvor den noget større 640 Weekend, med meget mere plads og motorkraft, ofte kan erhverves for mellem 160.000kr og 220.000kr.

Men en ting er anskaffelsesprisen, hvor stor forskel er der på vedligeholdelsesomkostninger, brændstofforbrug og havneplads? Og hvordan med holdbarhed på de forskellige modeller og påhængsmotor vs indenbordsmotor?

Håber nogen kan give et par svar, og hvis nogen ejer nogle af modellerne, eller lignende, vil jeg meget gerne høre hvordan det er, og eventuelt få/betale for en tur:-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  QuickSilver/Ørnvik 470 m. 50hk eller 640 Weekend m 135hk
  • #1   8. sep 2016 Du kan overhoved ikke samlingen de to båd, hvis du er en familie af 4 vil den 470/520 model være for trængt , 50hk for lidt , og du kan regne med at købe nyt snart. Kort sagt vil en 640 weekend være oplagt efter din beskrivede behøv,

  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #2   8. sep 2016 Jeg ved godt at de er meget langt fra hinanden, men det er ikke altid vi kommer til st sejle alle fire, så hvis der var meget at spare, så var det måske det være.
    Men jeg kan godt se at man hurtigt ricikerer at skulle skifte til en større:-)


  • Alexander W
    Alexander W Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 27
    #4   9. sep 2016 Sådan en Bella ser godtnok også fin ud, men den er lidt dyrere, og så ville jeg godt kunne sejle lidt med vandski:-)
    Med drift og vedligehold på sådan en diesel er nok rigtig billig?:-)


Kommentér på:
QuickSilver/Ørnvik 470 m. 50hk eller 640 Weekend m 135hk

Annonce