{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af jet drev !
  • #1   6. maj 2008 Jetdrev brugt/billigt...?
    Jaa, brugt kan du nok sagtens finde, men billigt bliver nok lidt svært da de ik ligefrem hænger på træerne og er meget dyre fra ny.
    Jeg vil nok foreslå at du leder efter en større vandscooter med defekt motor, men de koster sgu stadig en del. Hvis du endelig finder en der er til fornuftig pris så er den nok så gammel at pumpehuset er for lille til at overføre de kræfter du har brug for til din RIB.
    Jet-markedet er ik så stort ik DK, så Det ka være du ska en tur på ebay og lede...


  • #2   7. maj 2008 Ja, ebay ville jo nok være en mulighed, det checker jeg da lige lidt op på ! Jeg havde regnet med at omkring 120-150 Hk ville være nok, jeg ved ikke om der er en del tab ved et jet drev, eller om det ville virke som en 120 Hk påhængsmotor.

  • #3   7. maj 2008 Der er rigtig meget tab på et jetdrev - mener at have læst op til 40% tab smiley

  • #4   7. maj 2008 Jeg mener det er ca. 25-30% effekttab i forhold til en alm propel.

  • #5   8. maj 2008 jeg har så læst at der er mere tab i propel på hastigheder over 30knob pga modstand i motorbenet, men at jet er dyrt til sejlads under 30knob pga af at pumpehuset kun har et meget snævert område hvor det udnyttes optimalt, og det område ligger som regel i toppen af fartområdet.

  • #6   9. maj 2008 Skal et jetdrev ikke have en del rpm kan en diesel motor det eller skal der geares !

  • #7   9. maj 2008 Jeg har ikke noget problem i at lave en gearing så det rammer det rigtige omdrejningstal.

    lidt bøvl skal der jo være ved at bygge om til diesel drift, men det er muligt at det bare skal være med et alpha one drev.


Kommentér på:
Køb af jet drev !

Annonce