{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.627 visninger | Oprettet:

Vand- og benzintank {{forumTopicSubject}}

Hej - ifm renovering af båd overvejer jeg, at genbruge vand- og benzintank - begge i stål. Men da begge har stået "stille" i en længere periode søger jeg råd til renovering af disse.

Skal de åbnes op, renses og males ind- og udvendigt - eller hvad foreslår i?

Såfremt de skal males indvendig - hvilken type maling skal bruges...!?

På forhånd tak!

Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand- og benzintank
  • #1   22. sep 2016 Rustfri eller sort?
    Hvis sort byt til nyt hvis der bare er den mindste rust/møg


  • #2   22. sep 2016 Nu er det ikke rustfrit - men kan sådan en frækkert ikke åbnes, gøres ren og males op igen?

  • #3   22. sep 2016 Måske, men hvem syntes det er sjovt at åbne en gamle benzin tank hehe.

    jeg ville klart få lavet noge nye i rustfri


  • #4   22. sep 2016 Som ejer af en gammel motorcykel kender jeg til rust og slam i tanken. For nyligt så slemt at jeg kunne mærke forskel når tanken var ved at være tom og benzinen dermed skulle igennem det nederste beskidte lag i tankfilteret.

    Du skal IKKE prøve at åbne tanken med en vinkelsliber og male den, det er farligt og dampene vil sandsynligvis gøre forsøge til en eksplosiv affære.

    Jeg har med held renset min tank for slam og overflade rust som følger:

    Fyld den med husholdningseddike og lad den stå og trække nogle dage, helst en uges tid. Tag et godt stort bundt møtrikker (træk dem evt på en lang fiskesnøre så de er til at få ud igen) og smid den i tanken og ryst den så et par gange om dagen, det løsner alt skidtet.

    Er det en meget stor tank der primært er beskidt og rusten i bunden kan du nøjes med at fylde den halvt op eller hvad der nu passer

    Når du tømmer tanken vil du blive forbavset over farven og slammet der følger med. Skyl den godt igennem med rent vand og fyld den så op med benzin lige efter - det rene metal begynder hurtigt at ruste igen.


  • #5   23. sep 2016 Fedt - tak!

Kommentér på:
Vand- og benzintank

Annonce