{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Theis B
Theis B
Tilmeldt:
4. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hjælp til renovering af finer båd {{forumTopicSubject}}

har fået sådan en fin ældre sag som skal have lavet sider da fineren er træt og råden. men mit store spørgsmål er hvilken finer skal jeg vælge til siden og hvordan monterer jeg dem og behandler jeg dem ? da jeg kun har rodet med glasfiber båd før så ved jeg ikke så meget om denne type båd så håber i kan hjælpe mig
vhTheis


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hjælp til renovering af finer båd
  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   4. okt 2016 ikke køn men sæd lille båd der fortjener nyt liv

    profilbillede
  • #2   4. okt 2016 Hvor rådden er den? Ikke for st tage modet fra dig men måske du skulle prøve at tage det rådne finer af inden du farer ud og køber nyt?

    Østenfiner er vist det man bruger til at bygge finerbåde i men andre ved måske bedre


  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   4. okt 2016 selve skelettet er i rigtig god stand smiley men selve side fineren er dårlig bund og top er også i god stand smiley

  • #4   4. okt 2016 Okay, det lyder da lovende. Men jeg synes nu stadig du skal rykke det dårlige finer af inden du køber nyt for ikke at ende i ubehagelige overraskelser.

  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   4. okt 2016 ja self så man kan se ydersiden af skilettet

  • #6   4. okt 2016 Hvis der er et skelet vil jeg tro du skal lime og skrue de nye plader på med vandfast lim og rustfaste skruer. Dernæst forsegle samlingerne med glasfibervæv.

    Prøv at google plywood boats, der er rigtig mange vejledninger. Jeg kunne godt tænke lig st prøve st bygge een selv men har ikke lige fundet tiden til det smiley

    Der er også et par selvbyggerbåde i finer her på sitet, ejerne vil nok være gode st hente råd fra


  • Theis B
    Theis B Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   4. okt 2016 ha kikket lidt på det men som jeg forstår så får den en en yderskal ligsom en rigtig glasfiber båd når man gør det, eller er jeg helt gal på den?

Kommentér på:
hjælp til renovering af finer båd

Annonce