{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Så er der fisk
  • #1   11. okt 2016 Det var da ærgeligt. vil til hver en tid hellere fange en ægte havørred frem for opdrætterfisk. ☺

  • #2   11. okt 2016 jaaaa..... men opdrættet eller vild i åbent hav, de har samme betingelser ...... jeg vil gerne fange nogle.... så send dem lige forbi øresund....... tak smiley

  • #3   11. okt 2016 Nej det er ikke samme betingelser... de er fodret med skidt og antibiotika....

  • #4   12. okt 2016 Det er med at komme ud og fange nogen med det samme inden de dør af sult. opdrættede fisk er ikke gode til at klare sig selv mht, foder. de ender med at sluge alt muligt skidt og skrammel der flyder rundt.

  • #5   12. okt 2016 Opdrættet fisk....øv, for en dårlig smagsoplevelse.

  • #6   12. okt 2016 Ja, jeg tænkte også på min dårlige fiskelykke i Lillebælt måske har fået et boost.


    Jeg har ingen ide om hvor stor % forøgelse af fiskebestanden der er sket? 80.000 fisk lyder jo af meget men de spredes - eller dør - vel hurtigt.


  • #7   12. okt 2016 Det er jo sket mange gange før, dig ikke så stort et udslip, de vil være der i lang tid, de vil gå op i årerne og æde fiskeæg til stor skade for vildbrstanden..
    Der er jo før sluppet flere tons fri, ved ikke hvad det er i antal af fisk..


  • #8   12. okt 2016 Nu er det jo ikke kun for at spise sig stor man fisker, over 3/4 af det vi fanger ryger ud igen, det er det kick man får ved fisk i den anden ende...
    Der er jo lige så meget skidt og lort i dem vi fanger der er "rigtige " fisk...
    Måske ikke antibiotika .. men alt muligt andet som vi mennesker ellers smider i vandet,,,,, skyller ud, bruger for at vi kan få mad på bordet.... tænk på alle de tanker der skyller deres tank på havet ( nogle må ikke, men fuck det ! ! det er "kun" hvis det bliver opdaget at det koster penge ..
    Aktionære skal jo have overskud ! så det der er sparet på en havne rens af tanken og få gjort det rigtigt og lovligt... det er der nok en del af... pga PENGE til mennesker..... ) Havet bliver brugt som skralde spand af os ALLE, uanset om vi gør det selv eller bruger et produkt i hverdagen andre har lavet ! ! ! !
    Vi fiser jo også rundt i vores både og hjælper med at forurene.... så starter ramaskriget ! ! ! NEEEJJJJJ det gør vi ikke ! ! ! ! ! JOOOOOOOOO vi gør ! ! !
    Jamen den smule gør vel ikke noget, jeg passer jo på ! !
    Måske ikke en dråbe olie..... men kæft det er mange dråber når et par milliarder siger sådan.... og så er der alt det andet ... man kan jo blive ved...
    Årh det var dejligt... at komme af med lidt smiley


  • #9   12. okt 2016 Jeg tror ikke du forstår alvoren i det udslip... det er en kæmpe fare for vildbestanden... de tømmer åerne for æg, som vores vildbestand er på vej op og ligge...

  • #10   12. okt 2016 Jo .. det gør jeg smiley ..... men det behøves jeg ikke rigtigt at skulle undskylde for at jeg ikke skrev, det er jo op til hver især at tolke hvad hvad de mener at jeg ikke forstår...... det er så folks egen forstand og mening ! ! !


  • #11   12. okt 2016 Jeg fatter ikke hvad du mener...

  • #12   12. okt 2016 Der var også et udslip for tre år siden på Djursland.
    https://www.youtube.com/watch?v=S2h8yqmf2JE

    Så det er bare med at komme ud og få fisket skidtet op.


  • #14   13. okt 2016 Det er ikke EUs skyld, Danmark burde også lave sin eget regler . Du kan uden tvivl ikke huske at danmark stemte nej sidste år fordi vi vil gerne lave 'Vores' egen regler, ikke også? .
    Hvis bare jeres regering kan tage sig sammen . Der er klart mere politisk stemmer at indhente med at stramme 'fremmede arbejdskraft' ende at stamme Fiske opdræts regler. smiley


  • #15   13. okt 2016 Jeg har svært ved at se forbindelsen til regeringens "stramninger" og fiskeopdræt men det er måske bare mig?

    Sjovt nok er det meste af Lillebælt et "Ramsar-område" med begrænsninger på vandaktiviteter helt efter miljøforkæmpernes hovede, så kan vi opføre folkedans når de kommer forbi på deres tur fra stenbroen til en storbyferie i en af Europas metropoler og lige skal have en latte at styrke sig på

    - dambruget må ligge lige på grænsen?
    http://naturstyrelsen.dk/media/nst/72394/N112_H96_Lillebaelt_bas.pdf


  • #16   13. okt 2016 Per T, Læse lige kommentar fra Preben J lige ovenfor hvor han forsøger at give EU skylden.
    Jeg kan ikke forklare mere hvis du stadig ikke kan se forbindelsen mellem de lovgivnings ansvarlige i Danmark og fiskeopdræt regler i Danske farvand.

    ..og Ja, Dambruget lå lige på grænsen af Ramsar området (lige ud for Assens). Det er heller ikke smart vel? mon ikke fiskeriministeriet viste præcis hvor den ligger og hvad kunne ske hvis disse regnbueørreder slap løs så tætte på fredet områder.


  • #18   13. okt 2016 Hej Kenneth
    Jeg kan godt se linket mellem lovgivning og fiskeopdræt. Hvor kæden springer af for mig er din forbindelse mellem manglende lovgivning på fiskeopdræts området i forhold til fokus på udenlandsk arbejdskraft.

    Det eneste link jeg kan se er at den rødhårede skrigeskinke lader som om hun har styr på indvandringen og "sheriffen" puster sig op igen igen imens udenlandsk "arbejdskraft" (og regnbueørreder) gør som det passer dem.... incl 3 skudepisoder indenfor det sidste døgn (ikke ørrederne). Men der bliver vi nok ikke enige smiley


  • #19   13. okt 2016 Citat Per T
    "imens udenlandsk "arbejdskraft" (og regnbueørreder) gør som det passer dem.... "

    lige præcis godt sagt og et udmærket opsummering som jeg er enige med.

    Endvidere Preben J, at Danmark venter indtil et EU forbuds liste ankommer med regnbueørred , før de danske lovgivninger strammer reglerne om deres opdrætte? .....nonsense!

    Det er viste tid at Danmark lærer at tage ansvar for sin eget beslutninger når tingene går galt uden at forsøge at giv skylden til andre når det ikke passer os.


  • #20   13. okt 2016 Helt enig Kenneth - Den Danske regering har alt for længe været passive. det er blevet alt for let at skyde skylden på EU, konventionerne, om vi nu "får lov at sidde med ved bordet" når Hollande og Merkel spiser til middag osv osv...... Det giver sikkert gode karierremuligheder i Brussels men gavner ikke det folk der har valgt dem.

    Nå, men jeg vil nu alligevel se om jeg kan fange nogle regnbueørreder her i efterårsferien.... dem har man da lov at jage smiley


  • #21   13. okt 2016 Nogen der har fanget noget? smiley

Kommentér på:
Så er der fisk

Annonce