{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.254 visninger | Oprettet:

Pantry afløb på samme søventil som el toilet? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg er ved at anlægge ny afløbs slange fra vasken i vores pantry.
Den nemmeste vej er at lade den lukke ud i samme sø ventil som el toilettet er tilkoblet!
Nogen der ved om dette er en go ide??
Jeg er lidt bange for at pumpen i toilettet er så kraftig at den nemmeste vej er at skyde det op igennem vasken smiley
Jeg kunne montere en kontra ventil men tror bare den vil snaske for hurtig til.
Til info, sø ventilen er en Ø38, og toilettet er uden holdningstank.

Meld gerne ind hvis i har en ide eller måske kendskab til en ligende montering.

/Kenneth


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Pantry afløb på samme søventil som el toilet?
  • #1   7. nov 2016 I teori kan du bruge sammen søventil med en Y stykke med indbygget lukkeventiler ...meeeen det vil jeg personlige ikke gør, det er en ulykke som er næsten sikker vil ske en stakkels dag.

    Hvorfor ikke bare lave en skrog gennemføring lige ved side af håndvasken. Det behøver ikke at har en ventil og kan bare åben direkt udenfor.

    Greywater ( handvaske affald) er der igen stræng regler omkring og afløbet ma åben direkt til på bådens side . Blackwater(toilet affald ) sikres med en søventil og helst med en in-Line macerator så 'suppen' tømmes ved vandlinjen 20 sømil fra kysten smiley

    Noget helt andet, din Toilet er uden hisholdningstank? Det vil jeg kigge på hvis jeg var dig da den er nu lovpligtigt og jeg ved at den bliver kontrolleret i nogen svenske havn.


  • #2   7. nov 2016 jeg ville være nervøs for trykket , men også risikoen for lugtgener , er der ikke mulighed for at lægge det bagud og gennem afløb i siden af båden ?

  • #3   7. nov 2016 Hele køkkenet er rykket 3 meter fremad i båden, så der er 4 meter til den "originale" sø ventil hvor det tidligere har været monteret men nu er der kun 1,5 meter til sø ventilen hvor toilettet lukker ud, jeg kan godt trække slangen tilbage til det originale men chancen for at jeg får et ret langt stykke hvor slangen vil være vandret er stor smiley

  • #4   7. nov 2016 Kenneth O; båden er en sejlbåd fra 79 så toilettet er fuld lovligt, jeg ved godt at det er ulovligt nogle steder bla. sverige og tyskland.
    Eftersom at det er en sejlbåd vil jeg gerne undgå at ha skroggennemføringer på siden da det vil skabe et nyt problem når båden krænger, det kan så igen løses ved hjælp af en kontra ventil men kontra ventil på et trykløst system er jeg ikke så glad for!


  • #5   7. nov 2016 Ah ok, nu bliver det lidt mere klart når du nævner at det er en ældre sejlbåd , så kan jeg forstår hvorfor du ikke vil båre lave en skrog gennemføring , næsten alle der læser start indlægget vil tænke at det er båden i dit profilbillede. smiley

    Du kan også bare installere en søventil i side gennemføringen man kan åbne når man bruger håndvasken og lukke igen når man sejler.


  • #6   7. nov 2016 jeg troede også det var en motorbåd smiley

  • #7   7. nov 2016 He he ok, måske lidt misvisende men båden på profil billedet er solgt, jeg har købt en Granada 31 hvor jeg er ved alt lave det meste af appeteringen om, blandt andet at flyttet køkkenet til langskibs.
    Den nye båd er ikke på galleriet endnu da jeg ikke synes jeg har gode nok billeder men det skal nok komme smiley


  • #8   7. nov 2016 smiley godt nok det blev opklaret , er der ikke en vask i toiletrum du kan gå på ?

  • #9   8. nov 2016 Håndvask ved toilet er nedlagt, det var af typen der har afløb ned i toilet kummen smiley

Kommentér på:
Pantry afløb på samme søventil som el toilet?

Annonce