{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

Forsikringsvalg {{forumTopicSubject}}

Blev opmærksom via en debat herinde på hvor stor forskel der er på forsikringernes dækning når båden er nogle år gammel (2002)
Jeg har i forvejen Søassurancen Danmark A/S og derved ligger jeg på 15% dækning jvf. afskrivningsprofilen.
Jeg har derfor bedt om tilbud fra PANTAENIUS A/S og Velos Insurance Services Ltd. Hvor Pantaenius koster dobbelt op koster Velos 1000,- mindre ifht. Søass., så ud fra pris er der ingen tvivl. Har også talt med Velos og de melder at der ingen afskrivningsprofil er på z-drevet ved f.eks. grundstødning. Jeg har bare svært ved at finde det sort på hvidt i betingelserne. Er der nogen herinde der kan tale for og imod disse selskaber? Og måske kan bekræfte at Velos dækker fuldt ud ved f.eks grundstødning. Er der noget problem i at de er udenlandske firmaer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forsikringsvalg
  • #1   23. nov 2016 Kender ikke de små skrift betingelser i de 2 selskaber du nævner.
    Lidt tips om forsikring efter min mening:
    1. Udenlandsk bådforsikrings selskaber er 100% lovligt og er par af dem er faktisk billigt . Bare sikker dig at de har en dansktalende repræsentant.
    2. Forsikre et beløb Du synes er fair ,på denne måde er du sikre at der er ingen tab i værdi beregnet fra selskabs side hver år.
    3. Shop godt rundt, det kan betale sig.F.eks Jeg fik søredning med i mit kasko.
    4. Tegne et forsikring som dækker ALT .
    5. Valge den højste selv risiko du kan leve med .
    6.undersøge din lokal bådklub, mange af dem har rebat aftaler med selskaber.

    Held af lykke.


  • #2   24. nov 2016 Og så vælg Pantaenius!

  • #3   24. nov 2016 Pantaenius giver jo all-risk dækning så umiddelbart må det være den bedste men prisen er også 11000 vs 5500 og 4500. ved ikke helt om jeg synes det er det værd. Min største umiddelbare frygt er beskadelse af drev hvilket worst case er et nyt til ca 26000. Det er jo ikke mange skadefri år der skal til når selvrisikoen fratrækkes før det ikke kan betale sig

  • #4   24. nov 2016 PS: nyt drev kan faktisk skaffes til 16000 smiley

  • #5   24. nov 2016 Alpha One Gen 2? Hvor da?

  • #10   1. dec 2016 Ralph, tak for forklaringen nu vil jeg gerne være sikker på noget.
    lad os nu sige at min båd er 10-12 år gammel , forsikret hos Bavaria til en handels værdi af 200,000kr (uden selv risiko) hvad er den erstatning jeg kan forvent i de følenge tilfælde:
    1. den synker og hele båden er under saltvand?
    2. den rammer en undervand genstand og drevet er stykker?
    3. tyve indbrud som stjæler alt elektronic i båden og begår hærværk?

    jeg ser frem til at høre fra dig


  • #12   1. dec 2016 Meget interessent forklaring Ralph, den vil jeg lige får lov at tygge lidt på.

    Tak for svaret.


  • #14   1. dec 2016 Tak for den fine gennemgang. Jeg studsede over denne:
    "yderst vigtigt >er at bjergningsomkostninger ,oprydning og bortskaffelse af vrag er dækket separat ellers bliver de trukket af bådens erstatning med totalforlis og om forsikringssum er aftalt som en fast taxe og ikke kun til handelsværdi/dagsværdi på skadestidspunkt ..ellers kan dette hurtig blive RIGTIGT dyrt!
    kun de autor. forsikringsmægler pantaenius og bavaria dækker bjergning efter totalforlis separat ud over forsikringssum og har fast taxe som standart . "
    og kiggede forsikringsbetingelserne igennem for Velos og ja max. dækning er forsikringssummen, så trist hvis det koster hele bådens værdi at bjerge.... Tror jeg sender en forespørgelse til Bavaria også.


  • #16   29. dec 2016 Bare lige som opfølgning fik jeg også hentet tilbud hjem fra Bavaria og prisen hos dem var ca. det samme som Søassurancen Danmark, dette med ALL-RISK dækning og ingen nedskrivning på dækning, men dækker f.eks. ved delvis skade nødvendige reetableringsudgifter + evt. bjergning indregnes ikke i samlet forsikringssum. Så det bliver dem, jeg fandt dog ud af at jeg har skrevet under på et strafgebyr hvis jeg opsiger SA før tid, så der går lige lidt inden skiftet.

  • #17   9. jan 2017 Interessant læsning - jeg har valgt at forsikre min båd i et selskab hvor der ikke er afskrivning på drevet. Ærø Søassurance er enormt skarpe på prisen, men deres afskrivningstavel på drev, kan jeg ikke leve med smiley

  • #18   9. jan 2017 jeg valgte www.dfff.dk da de dækker nypris, hvis man vælger en takseret forsikring koster vist nok 400 kr pr år..

    de tager så vist ikke speedbåde...


Kommentér på:
Forsikringsvalg

Annonce