{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Styrearm går ind i båden når man drejer Ryds 435FC {{forumTopicSubject}}

Kære bådejere
Har for kort tid siden købt en Ryds 435FC med en 50HK motor og teleflex system.
Problemet er at når jeg drejer rattet helt over til den ene side. Går styrearmen direkte ind i siden af båden og laver grimme mærker.
Hvad kan jeg gøre? Er det en forkert hydraulik der sidder på den?
Mvh Aske


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Styrearm går ind i båden når man drejer Ryds 435FC
  • #1   15. jan 2017 Et andet billede

    profilbillede
  • #3   15. jan 2017 Aha. Altså købe en kortere arm?
    Der er i forvejen en del slør i rattet. Skal dreje ekstremt mange omgange før den drejer.


  • #6   15. jan 2017 Nej der skal ikke være slør i hydralik styring ...så er der luft i og skal luftes ud..

  • #7   15. jan 2017 Den står på billedet til at sejle lidt til den ene side.
    Når jeg har kigget på andre både. Så er mange af dem med en meget kortere stang. Eller at den er sat højere op. Men her hjælper det ikke at sætte den højere op da den så bare rammer noget andet.


  • #8   15. jan 2017 har du fuldt styreudslag ,når den rammer glasfiberen.

  • #9   15. jan 2017 Fuldt styreudslag?
    Hvis du mener om jeg kan dreje rettet helt. Så nej, da den rammer glasfiberen inden. smiley


  • #10   16. jan 2017 1. Der skal ikke være slør i hydra. styrring ( luft, utæthedder, måske forlidt olie )
    2. hvis du ikke kan korte den der sidder der af, skal du måske tænke på at få fat i en cyl hvor det er selve cyl der køre på en fast stang, ligesom den her.
    http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=6714


  • #11   16. jan 2017 Helt enig med Kim....på min er det cylinderen der bevæger sig og ikke armen.

    profilbillede
  • #12   16. jan 2017 Få systemet kigget igennem at en med forstand på hydraulisk styring..
    Der må intet som helst slør værre..
    Skær et hak ud i brønden, der hvor den rammer, og byg den ud med lidt glasfiber og gelcoat, så der kommer en slag skål, hvor enden af armen kan ramme ind i, uden at ramme ind i noget, det er meget nemmere og billigere end at begynde at udskifte den hydrauliske styring med et ringere et af slagsen. Det er en stor fordel, at selve cylinderen ikke flytter sig frem og tilbage, så slipper man for at de hydrauliske rør kører frem og tilbage, hver gang man drejer, i stedet for som på dit system, hvor det kun er stempelarmen som flytter sig...


  • #13   16. jan 2017 Ja tjek op på det gamle inden du laver nogle indringer i glasfiberet ...mange gange kan det ikke betale sig at bruge penge på det gamle vis pumpen eller cylinder er slidt det fandt jeg ud af købte et baystar hvor cylinderen og slanger bevæger sig ingen problemer der og så slap jeg også for den styrestang som sad i vejen...

  • #14   18. jan 2017 En lille smule sideværds slør kan også skyldes at rattet ikke er spændt ordentligt. Det er i hvert fald tilfældet her på mit værksted. Jeg har før haft held med at sætte en lavere møtrik på styrarmen og lægge shims eller skiver på modsatte side for at trække armen lidt op. Det kan til tider give 3 mm. Det er da lidt af vejen. Hvis det er alt for meget op ad bakke med at fjerne det helt, ville jeg lime en ganske tynd rustfri plade ned over kanten, så den tager "slæbet".
    Håber det giver lidt mening.


Kommentér på:
Styrearm går ind i båden når man drejer Ryds 435FC

Annonce